Elementy serwisu Botanica
Wspaniała kremowa porcelana z serwisu Botanica Villeroy & Boch – poszukiwana i ceniona seria botaniczna – z ilustracjami w postaci roślin z systemem korzeniowym, których autorami są wybitni ilustratorzy flory.
Dzbanek do kawy, mlecznik, 3 filiżanki, 4 spodki, 3 kieliszki do jajek – wszystko, żeby przygotować śniadanie z jajkiem na miękko w kubeczku… – z fabryki w Luksemburgu
Dzbanek do kawy 1,2l – na 6 filiżanek kawy – klasyczny kształt miśnieński – wysokość 23 cm, średnica kołnierza 9 cm, średnica wlewu 8,5 cm, średnica brzuśca 12 cm , średnica podstawy 7,5 cm, od dzióbka do ucha 18 cm – dekorowany Menyathidis trifolia ta – bobrek rójlistny – cenne zioło lecznicze - surowcem lekarskim bobrka są liście Folium Menyanthidis (zawartość: gorycze, glikozydy, garbniki oraz składniki mineralne, głównie jod, żelazo i mangan). Ma właściwości wzmacniające, oczyszczające i przeciwzapalne. Przeciwdziała zaparciom, wzdęciom, działa żółciopędnie. Wchodzi w skład preparatów stosowanych w leczeniu anemii, braku apetytu, niestrawności, migren oraz przy osłabieniu ogólnym organizmu
Mlecznik- dzbanuszek na śmietankę – wysokość 9,3 cm, średnica wlewu 6 cm, średnica brzuśca 7,5 cm, średnica podstawy 4,5 cm od dzióbka do ucha 12 cm dekorowany Oxalis acetosella – szczawik zajęczy – cenna roślina zielarska
4 spodki średnica 15 cm, średnica kółka pod filiżankę 6 cm
3 kubki wysokość 7 cm, średnica wlewu 7,7 cm, średnica podstawy 5 cm od ucha do brzegu pucharu 11 cm dekorowany Tussilago farfara podbiał pospolit. Naparem z podbiału leczyli już starożytni medycy – Hipokrates, Galen i Pliniusz. Św. Hildegarda stosowała go przy wszystkich chorobach piersiowych i jako środek wykrztuśny. Przy astmie i przewlekłym kaszlu, a także podczas zapalenia oskrzeli wdychano przez rurkę dym z korzeni tej rośliny spalanych na węglu z drzew cytrusowych. Palono też – tak jak papierosy – jej specjalnie wysuszone i zwinięte liście. Wykorzystywano podbiał do leczenia schorzeń skórnych: ran, czyraków, wrzodów, ropni, odcisków, oparzeń, pękających brodawek u kobiet karmiących oraz przy tzw. róży i uporczywych bólach głowy.
+ jeden zestaw lekko uszkodzony gratis
3 kieliszki do jajek – wysokość 5, cm wlew 5,1 cm, zwężenie 2,8 cm, średnica podstawy 4,8 cm
Wszystkie 12 elementów pochodzą z serwisu Botanica. Który mimo swojej popularności nie jest już produkowany w afbryce i elementy serwisu można dokupić wyłącznie na wyprzedażach podobnych jak nasza.
Stan idealny
Sygnatura z lat 80tych XXw.
Villeroy & Boch
Produkty zastawa stołowa, ceramika łazienkowa
Przychody 800,9 mln euro (2020)
Liczba pracowników 7107 (2020)
Strona internetowa www.villeroy-boch.com
Villeroy & to niemiecki producent ceramiki z siedzibą główną w Mettlach w Saarland.
Historia firmy
Firma rozpoczęła działalność w maleńkiej lotaryńskiej wiosce Audun le Tiche, gdzie mistrz kowalski i obróbki żelaza François Boch wraz z trzema synami założył w 1748 r. firmę garncarską. Francois Boch nosił tytuł „Bombardier du Roi”, królewski twórca armat. W 1748 roku wraz z trzema synami rozpoczyna produkcję naczyń ceramicznych. W 1766 roku Boch otrzymał licencję na budowę pieca ceramicznego w pobliżu Septfontaines w Luksemburgu, gdzie zorganizował fabrykę porcelany. Luksemburg jest jednym z pierwszych rynków zbytu firmy Bochów. W związku z tym syn Francois, Pierre-Joseph, składa wniosek do rządu austriackiego o zgodę na założenie manufaktury w prowincji Luksemburg. Spośród wielu osób, które się zgłaszają, otrzymuje upoważnienie od cesarzowej Marii Teresy. Nowa fabryka w Septfontaines/Luksemburg jest również ważnym krokiem od działalności produkcyjnej do wczesnej przemysłowej produkcji seryjnej. Na znak szczególnego uznania Faiencerie może nazywać się Manufacture Impériale et Royale. Powstaje popularna na całym świecie seria naczyń Alt Luxemburg – niezwykły hit sprzedażowy firmy Villeroy & Boch. Sięga ona do wzoru Brindille, wprowadzonego przez Pierre-Josepha w 1770 roku. Ten twórczo uzdolniony przedsiębiorca stworzył serię artystycznych wyrobów ceramicznych, w tym wiszącą doniczkę rocaille i podstawę krucyfiksu z symbolem węża – oba eksponaty znajdują się w Muzeum Ceramiki w Mettlach.
Biznesmen Nicolas Villeroy wraz z dwoma wspólnikami nabywa fabrykę wyrobów ceramicznych w Vaudrevange, która dziś nazywa się Wallerfangen. W 1797 zostaje jego jedynym właścicielem. Villeroy jest jednym z pierwszych producentów ceramiki, który wykorzystuje węgiel jako paliwo. Do modernizacji produkcji wzywa specjalistów z Anglii i Francji. Przede wszystkim eksperymentuje z drukowaniem wzorów. Od 1815 r. stosuje druk na miedzi, co pozwala na tańsze oferowanie produktów.
W 1809 r.Jean-François Boch kupuje dawne opactwo benedyktynów w Mettlach nad Saarą. W barokowym budynku tworzy bardzo nowoczesny, ekstensywnie zmechanizowany system produkcji zastawy stołowej. Sam projektuje wiele maszyn produkcyjnych. Jego wynalazki torują drogę do zastąpienia ręcznej produkcji ceramiki produkcją przemysłową. Dziś ten historyczny barokowy budynek jest siedzibą firmy Villeroy & Boch. W 1812 roku Jean-François Boch rozpoczął budowę pieców w Mettlach w Saarland.
Jako przedsiębiorca Pierre-Joseph Boch jest jednym z pionierów społecznych początku XIX wieku. Założył instytucję społeczną Antonius Guild w Septfontaines. Jej podstawowymi elementami są ubezpieczenia chorobowe, wypadkowe i inwalidzkie, a także fundusz emerytalny. Jest to kompleksowe ubezpieczenie społeczne, do którego składki opłacają zarówno pracownicy, jak i firma. Korzyści z Gildii Antoniusa są znacznie większe niż te, które później stały się prawem. Stanowią wzór dla Bismarcka 70 lat później, kiedy opracowuje pierwszy niemiecki system ubezpieczeń społecznych. W 1857 roku córka Nicolasa Villeroya Leonie i jej mąż Adolphe de Galhau założyli Sophie Trust, aby wspierać rodziny pracowników w potrzebie.
Podczas gdy druga generacja Boch osiągnęła zoptymalizowaną jakość produktu, eksperymentując z materiałami, trzecia generacja zrobiła decydujący krok z Jean-Francois Boch. Przeszkolony w École de Sciences w Paryżu przedsiębiorca z powodzeniem opracowuje rodzaj ceramiki, która jest jasnobiała i niezwykle twarda. Fajans Bocha do złudzenia przypomina porcelanę, ale można by ją wyprodukować znacznie taniej. Ta droga zdemokratyzowała zastawę stołową. W wyniku tej wczesnej innowacji porcelana – wcześniej rzadki i kosztowny cenny skarb zarezerwowany wyłącznie dla szlachty – jest teraz dostępna dla szerokich warstw społeczeństwa. Produkty są nie tylko dobrze akceptowane na rynku, ale także znajdują poparcie czynników rządowych . Na pierwszej pruskiej wystawie handlowej w Berlinie w 1822 roku Bochowie otrzymują złoty medal, po którym następuje wiele nagród krajowych i międzynarodowych.
W 1824 roku Boch idąc śladem za konkurencyjnym Villeroy - rozpoczął druk transferowy na porcelanie z miedzianych płyt grawerowanych
Fabryki przedsiębiorców Bocha i Villeroy nie są od siebie oddalone. Od czasu do czasu spotykają się nawet dwaj konkurenci, którzy z powodzeniem sprzedają swoje produkty poza granicami Niemiec. Aby jednak istnieć w europejskich ramach gospodarczych, szczególnie obok dominującego przemysłu angielskiego, obie strony zgadzają się na połączenie. Powstaje Villeroy & Boch. Łączy w sobie mocne strony obu stron: talent twórczy, ducha przedsiębiorczości, siłę innowacji i zdolność produkcyjną, i jest jednym z pierwszych światowych graczy w XIX wieku. 14 kwietnia 1836 r. firma Jean François Boch połączyła się z firmą konkurenta, Nicolasem Villeroy, i przekształciła się w Villeroy & Boch (V&B, również po prostu „VB”). W 1869 roku firma Villeroy & Boch otworzyła pierwszą manufakturę specjalizującą się w produkcji płytek ceramicznych- glazury .
Koncepcja pełnego asortymentu – dziś integralny element strategii firmy – sięga daleko wstecz do XIX wieku. W 1843 Villeroy i Boch założyli Cristalerie – fabryke szkła kryształowego i szlifiernię w Wadgassen. Atrakcyjne poszerzenie asortymentu: produkując szklanki, firma mogła uzupełnić swój asortyment naczyń, poprawiając w ten sposób swoje możliwości rynkowe zarówno w Niemczech, jak i za granicą. Każde niemieckie miasto otrzymywało regularne dostawy w pełnej gamie AGD. Od 1847 coraz większe dostawy wysyłano do Paryża, Warszawy i Londynu. Nowe połączenie z węzłem kolejowym w Mannheim ułatwiło eksport do Moskwy i Sankt Petersburga. Dystrybucja została również rozszerzona na Skandynawię, Włochy, Hiszpanię, Grecję, Szwajcarię i Turcję. Od około 1850 roku pierwsze dostawy wysłano przez Atlantyk do Ameryki Północnej i Południowej.
W 1851 r. Pruski minister gospodarki wybiera Villeroy & Boch do udziału w słynnej Wystawie Światowej w Londynie. Na wspaniale prezentującym się stoisku firma prezentuje innowacyjne naczynia codziennego użytku i dekoracyjne przedmioty ceramiczne wykonane z porcelany kostnej i misternie zdobionej kamionki. Londyn był początkiem serii prestiżowych występów na wielkich Wystawach Światowych XIX i początku XX wieku, w tym w Filadelfii w 1876, Paryżu w 1878 i 1900, Chicago w 1893, St. Petersburgu w 1901 i St. Louis w 1904.
Wiele dobrych pomysłów na teraźniejszość można wydobyć z bogactwa, jakie posiadała historia. Kiedy archeolodzy natknęli się na rzymską mozaikę podłogową w okolicach Mettlach, Eugenowi von Boch powierzono jej odrestaurowanie. Zainspirowany tym archeologicznym odkryciem, on i jego technicy zaczynają eksperymentować z materiałem do produkcji płytek ceramicznych. Opracowują proces produkcyjny, który łączy w sobie ogromną odporność na zużycie z rewelacyjnie pięknym wyglądem. Produkowane w Mettlach od 1852 roku płytki te odnoszą wielki sukces na całym świecie pod nazwą Mettlacher Platten. Popyt jest tak duży, że w 1869 roku powstaje fabryka specjalizująca się w produkcji płytek - Fabryka Mozaiki. W 1879 Villeroy & Boch przejmuje kolejną fabrykę w Merzig. Stają się największym na świecie producentem płytek podłogowych i ściennych na całym świecie.
W 1856 roku Eugen von Boch (czwarta generacja Bochów) dokładnie rozpoznał, gdzie znajdują się rynki przyszłości. Zakłada fabrykę wyrobów ceramicznych w Dreźnie, aby móc łatwiej otwierać nowe rynki eksportowe na północy i wschodzie Europy i stamtąd je lepiej zaopatrywać. Produkcja początkowo nastawiona jest na naczynia, ale niedługo później została rozszerzona o piece kaflowe. Największy wkład w renomę drezdeńskiej fabryki ma dział specjalny do wnętrz sklepowych, po tym jak założono tu produkcję kafli. Najbardziej znanym przykładem jest Dresdner Milchladen (Dresden Dairy), który jest dziś jedną z największych atrakcji turystycznych miasta. Dzięki ręcznie wykonanym i ręcznie malowanym kafelkom kawiarnia w Muzeum Ceramiki Mettlach jest niemal autentyczną wersją tej historycznej mleczarni.
Rok 1976 można uznać za początek produkcji ceramiki sanitarnej. Firma Wallerfangen Faienerie rozpoczyna produkcję „artykułów do fajek wodnych”, pierwszych wyrobów ceramicznych wyrobów sanitarnych firmy Villeroy & Boch. Mycie naczyń, w tym liczne przedmioty specjalnie wyprodukowane, np. dla Ludwika II, bawarskiego króla „bajki”.
W 1879 r. Villeroy & Boch przejmuje i modernizuje fabrykę wyrobów ceramicznych w Merzig, gdzie wprowadza na rynek kolejną nową gamę produktów – artystyczne wyroby z terakoty. Kierownictwo pracowni z terakoty objął prof. Alexander Schmidt z Turyngii. Jednocześnie technicy z powodzeniem ulepszają materiał, dzięki czemu jego mocne i odporne na warunki atmosferyczne właściwości przewyższają inne materiały budowlane, nawet kamień naturalny. Ta ozdoba budynku, znana jako terakota, jest sprzedawana na całym świecie i wykorzystywana przede wszystkim do prestiżowych nieruchomości, takich jak rezydencje, katedry, banki i zamki, z których jednym był Schloss Herrenchiemsee. Istniejące do dziś przykłady tej formy ceramiki architektonicznej nie straciły nic ze swojego pierwotnego piękna, a kamionkowe ozdoby byłyby teraz zwietrzałe i pokryte mchem.
W 1888 r. Vincent van Gogh maluje portret swojego przyjaciela Eugène'a Bocha, który dziś wisi w Musèe d'Orsay w Paryżu. Van Gogh zawsze nosił ze sobą ten obraz, zatytułowany Der Dichter (Poeta). Po jego śmierci szwagierka van Gogha przekazuje obraz w prezencie Eugène'owi, który przekazuje go Luwrowi w 1942 roku. Anna i Eugène Boch sami są neoimpresjonistami i mają częste kontakty z wybitnymi artystami swoich czasów, takimi jak Toulouse-Lautrec, Ensor i van Gogh. Listy Van Gogha są dowodem głębokiej przyjaźni, jaką dzielił z Eugène'em.
W 1890 roku Villeroy & Boch tworzy mozaikę podłogową dla katedry w Kolonii, budynku o wysokiej narodowej wartości symbolicznej, który został odrestaurowany w XIX wieku. Ta 1300 metrów kwadratowych mozaiki jest produkowana i układana w ciągu pięciu lat. Oprócz przemysłowej produkcji naczyń i płytek, pracownie Villeroy & Boch wytwarzają wiele przedmiotów na specjalne zamówienie. Firma staje się dostawcą - przede wszystkim naczyń - do europejskich domów rządowych i wyższych klas. Również w sektorze budowlanym wiele prestiżowych obiektów na całym świecie jest budowanych lub wyposażanych w produkty Villeroy & Boch, m.in. Teatr Bolszoj w Moskwie czy Zamek Księcia Thurn i Taksówek w Ratyzbonie. W sektorze handlowym baseny, hotele, banki, szpitale itp. są wyposażone w produkty firmy Villeroy & Boch od XIX wieku do dnia dzisiejszego. Własne możliwości wraz z artystycznym i technicznym know-how pracowni i biur projektowych umożliwiają firmie projektowanie i realizację bardzo indywidualnych projektów.
W XIX wieku ważne odkrycia naukowe tworzą podstawy nowoczesnej higieny. Istotny wkład mają tu przede wszystkim produkty sanitarne, które około roku 1900 nie są jeszcze powszechnie stosowane. W tym czasie Villeroy & Boch rozpoczyna na dużą skalę produkcję wanien i toalet. Kluczowym powodem tego przedsięwzięcia są ulepszenia, jakie firma z powodzeniem wprowadziła w technice produkcji i materiale. Kluczem do produkcji wielkoseryjnej była technika odlewania z gęstwy stosowana do odlewania płynnej ceramiki w formach. Kiedy firma Villeroy & Boch wprowadziła do produkcji wyrobów sanitarnych tradycyjną szamot – szczególnie twardą ceramikę, która prawie nie wypacza się podczas wypalania – mogła rozpocząć się produkcja na dużą skalę. Wyposażenie łazienek stało się dostępne dla przeciętnego domu. To ważny wkład w demokratyzację kąpieli i higieny.
Wśród innowacji w Mettlach pod koniec XIX wieku znalazł się Phanolith, rodzaj półprzezroczystej porcelany, która łączy w sobie cechy i zalety naczyń jaspisowych i pâte-sur-pâte . Twórcą Phanolith był artysta ceramik Jean-Baptiste Stahl, który kierował sekcją modelarską Villeroy & Boch. Phanolith po raz pierwszy zwrócił uwagę opinii publicznej na Wystawie Powszechnej w Paryżu w 1900.
W wyniku I wojny światowej Kraj Saary zostaje odłączony od Rzeszy Niemieckiej. Ponieważ fabryki w tym rejonie nie są już dostępne do zaopatrywania rynku niemieckiego, Firma kupiła fabryki w Bonn, Torgau i we Wrocławiu /Breslau/. W tym samym roku powstaje tunel Holland Tunnel pod rzeką Hudson w USA, między Nowym Jorkiem a New Jersey. Villeroy & Boch dostarcza na tę konstrukcję 10 000 metrów kwadratowych płytek.
W latach 20tych XX wieku powstaje nowy styl. Oparty na racjonalnie przyziemnej, ukierunkowanej na cel stylistyce, styl Bauhaus i elegancko luksusowy styl art déco dominuje we wzornictwie lat dwudziestych i trzydziestych. Znajduje to również odzwierciedlenie w asortymencie produktów Villeroy & Boch w tych dziesięcioleciach. Na przełomie wieków Henry van de Velde – założyciel „Kunstgewerbliche Seminar”, organizacji będącej prekursorem Bauhausu – tworzył już projekty dla Villeroy & Boch. W 1919 wraz z Walterem Gropiusem założył Bauhaus. Peter Behrens - współzałożyciel Deutsche Werkbundes (federacji architektów, artystów i budowniczych) - tworzy również projekty naczyń i płytek dla firmy. Szczególnie piękna błękitna ceramika powstaje w fabryce w Dreźnie.
Wojna oznacza wielkie straty dla firmy. Fabryki Villeroy & Boch we wszystkich częściach Niemiec ucierpiały podczas II wojny światowej. Fabryka w Dreźnie niemal doszczętnie spłonęła podczas bombardowania Drezna 13-14 lutego 1945 roku. Zniszczone zostały także formy odlewnicze i dokumentacja. Dziś wyroby z V&B Dresden mają bardzo duża wartość kolekcjonerską. Po zakończeniu wojny fabryki we Wrocławiu, Dreźnie i Torgau zostają wywłaszczone, a fabryki w Saarland zintegrowane z francuskim regionem gospodarczym aż do reformy monetarnej w 1959 roku.
W roku 1959 rusza produkcja porcelany szklistej. Produkcja rozpoczyna się w Septfontaines w Luksemburgu. Ze względu na swoją twardość i odporność na zarysowania materiał ten znajduje również zastosowanie w gastronomii. Ponadto firma Villeroy & Boch może później z powodzeniem opracować materiał do produkcji Fine Vilbo China, który łączy wyrafinowaną biel porcelany z wyjątkowymi właściwościami użytkowymi porcelany szklistej.
W 1960 roku firma organizuje i otwiera SOS-Kinderdorf (rodzinnej wioski dla sierot) w Hilringen - trzeciej tego typu w Niemczech - w obecności żony pana Lübkego, prezydenta federalnego. Kinderdorf powstał z inicjatywy i przy dużym wsparciu Luitwina II von Boch i jego żony Beatrice. Dział konstrukcyjny Villeroy & Boch zajmuje się nawet planowaniem budowy Kinderdorf w Saarland.
W1971 roku do Japonii trafia pierwsza duża dostawa naczyń. Otwarcie tego hermetycznego rynku top wielki sukces V&B. Jednocześnie zwiększa się eksport do USA, dla którego powstaje seria edycji specjalnych. Zmiana nazwy sektora kamionki na zastawę stołową sygnalizuje ruch w kierunku nowej, integralnej serii. Projektantka Helen von Boch tworzy z naciskiem nowoczesne serie, niektóre z nich inspirowane są Dalekim Wschodem, z których najbardziej znanym jest kula (globus). Ukryty we wnętrzu jest kompletnym serwisem obiadowym, a jego wykonanie wymaga najwyższego poziomu umiejętności technicznych.
W 1975 roku Na zlecenie Villeroy & Boch Luigi Colani opracowuje całkowicie nową koncepcję łazienki, która całkowicie na nowo definiuje łazienkę jako przestrzeń życiową i miejsce regeneracji. Zaczyna od skupienia się na aspekcie ergonomicznym pomieszczenia i osiąga zoptymalizowaną funkcjonalność i charakterystyczną kolorystykę we wszystkich obszarach. To także pierwszy koncept, który tworzy spójną linię wzorniczą dla każdego elementu łazienki. W ten sposób dostarcza inspiracji dla projektów na nadchodzące dziesięciolecia i rewolucjonizuje branżę łazienkową.
Rok później Villeroy & Boch przejmuje jedną z najlepszych niemieckich fabryk porcelany - manufakturę porcelany Heinrich w Selb. Od 1980 roku fabryka ta produkuje porcelanę kostną, którą Villeroy & Boch jako pierwszy producent wprowadził na kontynent europejski. (Firma produkowała już pojedyncze serie już w XIX wieku.) Porcelana kostna jest uważana za najbardziej wyrafinowaną porcelanę ze wszystkich, a jej produkcja wymaga specjalistycznej wiedzy technicznej. Ta wysokiej jakości porcelana nie tylko poszerza gamę materiałów firmy, ale także umożliwia otwarcie nowych rynków.
Villeroy & Boch kontynuuje tradycję własnej spółki zależnej Heinrich, która od 1955 roku zaopatruje papieży i znane dynastie arystokratyczne oraz produkuje papieską zastawę stołową: w 1980 roku Wendelin von Boch prezentuje naczynia na prywatnej audiencji u papieża Jana Pawła II w 1980 roku oraz u papieża Benedykt XVI w 2007 r.
Lata 80te to wielki kryzys w branży produkcji porcelany stołowej. Zalew taniego importu porcelany z Dalekiego wschodu a także taniej zastawy szklanej arcoroc z Francji doprowadza wiele fabryk do bankructwa . następuje konieczna restrukturyzacja firmy Villeroy & Boch. W obliczu utrzymującej się stagnacji w branży budowlanej i ogromnej koncentracji w sektorze detalicznym rozwój rynku otrzymuje nowe podstawy. Obsługa klienta i zaopatrzenie nie są już realizowane przez poszczególne fabryki, ale centralnie.
W 1985 roku Villeroy & Boch rozpoczyna jedną z najbardziej spektakularnych i artystycznych kampanii reklamowych lat osiemdziesiątych. Fotograf gwiazd Helmut Newton jest zaangażowany w stworzenie 14 motywów reklamowych dla działu wyrobów sanitarnych. Na powstałych czarno-białych fotografiach długonogie modelki prezentują nowe produkty łazienkowe w charakterystycznym dla Newtona stylu. Kampania została wybrana kampanią roku przez jury złożone z ekspertów reklamy magazynu Cosmopolitan. Specjalna wystawa „Wyprzedzając swoje czasy – Helmut Newton i Villeroy & Boch”, która odbyła się 20 lat później w Muzeum Ceramiki, przypomina pionierską, niegdyś prowokacyjną kampanię reklamową.
Rok później powstaje nowa koncepcja marketingowa firmy. Zmiany zachodzące w społeczeństwie w połączeniu z rosnącą liczbą jednoosobowych gospodarstw domowych powodują powstawanie nowego stylu życia i nawyków konsumenckich, które wpływają również na branżę zastawy stołowej. Innowacyjna koncepcja Mix & Match firmy Villeroy & Boch jest odpowiedzią na ten zmieniony styl życia. Umożliwia swobodne łączenie wzorów i dokonywanie kolejnych zakupów według indywidualnego zapotrzebowania, dzięki czemu konsumenci nie są zmuszani do kupowania 12-częściowych serwisów. W sklepach firmowych można swobodnie kupić dowolna ilość poszczególnych elementów. . Wręcz przeciwnie, są w stanie wykorzystać zmienne, skoordynowane projekty zastawy stołowej, aby stworzyć stale nowy wygląd zastawionego stołu. Produkty Mix & Match, które wprowadzają nowe bodźce rynkowe, odniosły międzynarodowy sukces. Do dziś wpływają na wygląd nakryć stołowych, a przede wszystkim na nowoczesny design zastawy stołowej.
W 1987 roku spółka komandytowa przekształca się w spółkę akcyjną. Kapitał nowej firmy Villeroy & Boch AG pozostaje w rodzinie. Rok 1987 to początek współpracy z jedną z najwybitniejszych projektantek naszej epoki, Palomą Picasso. Po zaprojektowaniu kolekcji płytek, tworzy kolekcje zastawy stołowej, sztućców i kryształów. Jej projekty zastawy stołowej odzwierciedlają przede wszystkim początki jej projektowania w dziedzinie biżuterii. Jakość projektu jest centralnym, łączącym tematem, który przewija się przez całą historię firmy. Oprócz własnych projektantów firmy, od XIX wieku dla Villeroy & Boch pracowali również światowej sławy projektanci. Należą do nich van de Velde, Olbrich i Behrens. Szczególnie te trzy elementy nadają produktom Villeroy & Boch charakterystyczny, charakterystyczny styl. Luigi Colani, Matteo Thun, Keith Hearing, Conran, Kenzo, Joop, Roberto Capucci, Isabelle de Borchgrave, Helen von Boch, Maggy Champsaur, Rainer Moll i Frog Design należą do światowej sławy projektantów zaangażowanych przez Villeroy & Boch w druga połowa XX wieku.
W 1989 roku w Luksemburgu zostaje uruchomiona druga fabryka zastaw stołowych, specjalizująca się w produkcji porcelany hotelowej. Dzisiaj Hotel Division jest jednym z odnoszących największe sukcesy na świecie dostawców zastawy stołowej dla sektora hotelarskiego i gastronomicznego. Wynika to nie tylko z bogatej oferty wysokiej jakości produktów, ale także z dopracowanej, wyrafinowanej obsługi. Dzięki czterem stylom życia i specjalnym, szytym na miarę projektom firma Villeroy & Boch może indywidualnie reagować na charakter każdego lokalu. Hotele i restauracje średniej i wysokiej klasy w Europie, Ameryce i Azji są wyposażone w zastawę stołową Villeroy & Boch.
W 1990 roku po gruntownej restrukturyzacji firmy, strategicznej reorientacji i przekształceniu Villeroy & Boch KG w spółkę akcyjną, Villeroy & Boch rozpoczyna działalność na giełdzie. Ten krok oznacza początek nowej fazy otwierania rynków kapitałowych.
W 1992 roku Villeroy & Boch przejmuje pakiet większościowy Aföldi Porcelàngyàr, największego producenta ceramiki sanitarnej na Węgrzech, a cztery lata później Mondial S.A., rumuńskiego producenta ceramiki sanitarnej. W kolejnych latach firma dokonuje kolejnych strategicznych akwizycji, które umożliwiają Villeroy & Boch poszerzenie portfolio produktów i jednocześnie otwarcie odpowiednich rynków krajowych.
W 1998 roku firma obchodzi 250-lecie istnienia firmy. W uroczystej gali w Mettlach bierze udział wielu czołowych polityków europejskich, w tym ówczesny Kanclerz Federalny Helmut Kohl, Minister Prezydent Luksemburga, Jean-Claude Juncker, Minister Finansów Francji, Pan Strauss-Kahn oraz Minister Prezydent Saarland, Oscar Lafontaine. W swoim oficjalnym przemówieniu Helmut Kohl określił Villeroy & Boch jako „Europejczyków pierwszego pokolenia”. W tym samym roku Wendelin von Boch - ósme pokolenie rodziny założycieli - zostaje powołany na stanowisko Prezesa Zarządu. Pod jego kierownictwem w grupie prowadzone są dalsze działania modernizacyjne: inicjuje zmianę korporacyjnego kierunku Villeroy & Boch, przekształcając go z producenta ceramiki nastawionej na produkcję w dostawcę lifestylowego. W centrum tej zmiany paradygmatu znajduje się koncepcja sprzedaży i marketingu The House of Villeroy & Boch, której szeroka realizacja jest jednym ze strategicznych celów Grupy. Koncepcja ta opiera się na integralnym, niezwykle zróżnicowanym asortymencie, oferującym indywidualne alternatywy kombinacji. Innowacyjna prezentacja produktów w realistycznych, emocjonujących sytuacjach w pomieszczeniu jest dostosowana do każdego stylu życia. Aby uzupełnić ten konsekwentnie integralny asortyment, Wendelin von Boch kontynuuje strategię dywersyfikacji, dokonując kolejnych przejęć. W związku ze zmieniającymi się warunkami rynkowymi na całym świecie, von Boch kontynuuje również w kolejnych latach internacjonalizację i globalizację firmy i koncentruje swoje działania na marce.
W 1999 r. Jako dostawca lifestylowy Villeroy & Boch stawia na kompleksową, zróżnicowaną ofertę, która pozwala na dostarczanie kompleksowych rozwiązań wnętrzarskich. „Łazienka z jednego źródła”, „stół całkowicie nakryty” oraz „kafelki dla sektora prywatnego i komercyjnego” stanowią podstawową działalność Grupy. Aby móc oferować ten kompleksowy asortyment, Villeroy & Boch dokonuje kolejnych przejęć: w 1999 r. Ucosan BV, Holandia, producent wanien z tworzyw sztucznych, systemów hydromasażu i pryszniców parowych, w 2000 r. Gustavsberg, Szwecja, producent ceramiki łazienkowej i armatury aw 2001 roku db - Das Bad, austriacki producent mebli łazienkowych.
W 2002 roku firma otwiera Keramikmuseum Mettlach (Muzeum Ceramiki Mettlach) które stanowi nową siedzibę dla bogatej kolekcji ceramiki. Ta ukierunkowana koncepcja wystawiennicza, prezentująca zarówno tradycję, jak i nowoczesność firmy Villeroy & Boch w ekscytujących, dramatycznych relacjach, tworzy idealną oprawę dla cennych eksponatów z ostatnich czterech stuleci. Dobre przykłady dają zwiedzającym możliwość bezpośredniego doświadczenia zmian w kulturze codziennej.
Firma dba o swoje korzenie i tradycje – w 2003 roku po szeroko zakrojonych pracach konserwatorskich przeprowadzonych przez Villeroy & Boch i Deutsche Stiftung Denkmalschutz (Niemiecka Fundacja Ochrony Zabytków) Fontanna Schinkla powraca na swoje dawne miejsce w parku Old Abbey. Fontanna została podarowana Jean-Franҫois Bochowi w prezencie w 1838 r. z okazji wizyty księcia pruskiego Fryderyka Wilhelma. Został zaprojektowany przez berlińskiego architekta dworskiego Karla Friedricha Schinkla.
W 2004 roku firma odnosi sukces na bardzo trudnym ale ogromnym rynku chińskim. W Szanghaju zostaje otwarty oddział Działu Łazienki i Wellness w celu rozwoju rynku chińskiego. Chińscy konsumenci zorientowani na markę cieszą się dużą siłą nabywczą i mają ogromny potencjał dla Villeroy & Boch. Branża ta stanowi kolejny krok w kierunku budowania pozycji firmy na głównych, rozwijających się rynkach światowych.
W 2005 roku Villeroy & Boch otrzymuje niemiecką nagrodę Business Innovation Award w „kategorii średniej wielkości biznesu” za projekt i technikę produkcji filiżanek NewWave. Nagroda ta potwierdza strategię firmy, w której działalność innowacyjna zajmuje kluczową pozycję dla międzynarodowego sukcesu rynkowego i wizerunku marki.
Dwa lata później Villeroy & Boch sprzedaje 51% udziałów V&B Fliesen GmbH firmie Eczacibasi - wysoce konkurencyjnej tureckiej grupie przemysłowej. Działalność kontynuowana jest w fabrykach w Niemczech i Francji. Restrukturyzacja zarządu po przeniesieniu jej prezesa Wendelina von Bocha do rady nadzorczej. Jego następcą został Frank Göring, który odpowiada za dwa działy: Łazienka i Wellness oraz Zastawa Stołowa. Członek zarządu Manfred Finger kieruje pionem finansów i personelu, a także jest dyrektorem ds. zasobów ludzkich. Nowa jednostka zarządu, Corporate Development, jest pod kierownictwem Volkera Pruschke. Strategia dystrybucji będzie koncentrować się na dalszej internacjonalizacji: w 2007 roku w branży zastawy stołowej powstanie wiele nowych punktów sprzedaży. Będą to przede wszystkim firmy Houses of Villeroy & Boch na nowych, rozwijających się rynkach w Chinach, Indiach i krajach arabskich oraz obejmie m.in. Pekin, Bombaj, Haiderabad, Casablanca, Katar, Algieria, Jordania i Arabia Saudyjska. Muzeum Ceramiki w Mettlach zyskuje niezwykłą kawiarnię, zaprojektowaną według planów z XIX wieku. W tym okresie firma Villeroy & Boch zaprojektowała i zrealizowała wiele obiektów komercyjnych. Należą do nich Drezdeńska Mleczarnia z 1892 roku, na której oparto projekt kawiarni. Praktycznie wszystkie elementy wyposażenia wykonane są z płytek o artystycznym wzornictwie. Ponieważ jest to wyjątkowy przykład wystroju wnętrz, kawiarnia muzealna sama w sobie oferuje zwiedzającym dalszą przyjemność ze sztuki. W kolejnych latach Villeroy & Boch kontynuuje strategię internacjonalizacji poprzez zakup Nahm Sanitaryware Co. Ltd. w Bangkoku. W ten sposób stworzyła platformę, która umożliwi bardziej efektywne wykorzystanie wysokiego potencjału sprzedaży w regionie Azji. W celu rozszerzenia asortymentu mebli łazienkowych, które odniosły międzynarodowy sukces, oraz strategicznego rozwoju swojej pozycji w sektorze mebli łazienkowych, Villeroy & Boch przejmuje firmę Sanipa, producenta mebli łazienkowych z Treuchtlingen w Niemczech.
W 2009 roku wybucha globalny kryzys finansowy. Na tle globalnego kryzysu finansowego, mającego wpływ na sytuację sprzedaży w obu dywizjach, Villeroy & Boch realizuje pakiet działań mających na celu zwiększenie konkurencyjności. Wiąże się to ze specjalizacją lokalizacji, tworzeniem centrów kompetencji i dalszą stopniową automatyzacją procesów produkcyjnych.
Już w 2013 roku inteligentna inżynieria zapewnia sukces rynkowy i daje impuls rozwojowy. Wprowadzając na rynek technologię DirectFlush, firma Villeroy & Boch z powodzeniem wprowadziła na rynek nową generację toalet. Inteligentny system spłukiwania zapewnia większą higienę przy mniejszym czyszczeniu i mniejszym zużyciu wody. Toaleta DirectFlush zużywa tylko 3 lub 4,5 litra wody na spłukiwanie przy maksymalnej wydajności spłukiwania. Ta innowacja szybko stała się popularna. W 2015 roku sprzedaż toalet DirectFlush i HygieneFlush podwoiła się w porównaniu z rokiem poprzednim.
W 2015 roku Rada Nadzorcza Villeroy & Boch AG podjęła uchwałę o rozszerzeniu Zarządu do czterech członków ze skutkiem od 1 maja 2012 roku. Rada Nadzorcza powołała Nicolasa Luca Villeroya, szefa Działu Zastawy Stołowej od 2005 roku, na Członka Zarządu odpowiedzialnego za Zastawę Stołową Podział. Andreas Pfeiffer, szef Pionu Łazienki i Wellness od 2008 roku, został powołany na stanowisko Członka Zarządu odpowiedzialnego za Łazienka i Wellness. Z dniem 1 stycznia 2015 r. Rada Nadzorcza Villeroy & Boch AG powołała dr. Markus Warncke do zarządu Villeroy & Boch AG jako dyrektor finansowy.
W tym samym roku firma opracowuje nowy materiał - kamień milowy w badaniach ceramicznych: czerpiąc z 270-letniego doświadczenia ceramicznego, opracowano nowy materiał - TitanCeram, który jest używany specjalnie do bardzo delikatnych projektów o wysokiej jakości. Specjalna kompozycja naturalnych surowców, takich jak kwarc, skaleń i glina z dwutlenkiem tytanu, umożliwia tworzenie eleganckich projektów o wysokiej stabilności. TitanCeram umożliwia produkcję precyzyjnych umywalek o wyjątkowo cienkich ściankach i wyraźnie określonych krawędziach, które są również bardzo wytrzymałe.
Rok później powstaje stylowy i wielofunkcyjny serwis stołowy : Villeroy & Boch po raz kolejny demonstruje swoją innowacyjną siłę w zastawie stołowej. Zainspirowana najnowszymi międzynarodowymi trendami kulinarnymi, firma wprowadza koncepcje Pasta Passion, BBQ Passion, Pizza Passion i Soup Passion. Od tego czasu pojawił się szereg udanych dodatków do asortymentu produktów, takich jak sprytne pieczenie. A produkty nie tylko zrobiły wrażenie na konsumentach – projekty otrzymały także nagrody jury prestiżowych międzynarodowych konkursów.
Od momentu założenia w 1748 roku firma Villeroy & Boch stała się jednym z wiodących światowych producentów ceramiki i marką lifestylową. Otwartym sekretem sukcesu Villeroy & Boch jest sztuka wielokrotnego łączenia elementów tradycyjnych i nowoczesnych w harmonijne i udane połączenia. Z okazji 270-lecia najstarszego wystroju firmy nadano nowoczesny charakter. Delikatne niebieskie kwiatowe wąsy „Starego Luksemburga”, wzór brindille, zostały zaadaptowane i nadano im współczesny charakter pod nazwą „Old Luxembourg Brindille”.
W marcu 2018 r. firma Villeroy & Boch powitała w siedzibie firmy znamienitego gościa. W ramach swojej inauguracyjnej wizyty w Saarland Prezydent Federalny Frank-Walter Steinmeier w towarzystwie swojej żony Elke Büdenbender przybył do naszej firmy i podczas wycieczki z przewodnikiem po Keravision poznał historię tego producenta ceramiki. Dla prezydenta ważne były również bieżące tematy dotyczące nowego środowiska pracy.
Firma podzielona jest na trzy dywizje: Płytki, Wyroby Sanitarne oraz Zastawę Stołową/Kryształową. Dzięki strategii „z jednego źródła” firma Villeroy & Boch jest w stanie szybko, elastycznie i ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb klientów reagować na wymagania i życzenia swoich partnerów rynkowych z sektora handlu detalicznego i handlowego.
Villeroy & Boch nadal opiera swój zbyt o wymagający rynek w Niemczech.
Obecna sytuacja
Luksemburska fabryka firmy została zamknięta w 2010 roku. Chociaż firma nie jest już prowadzona przez członka rodziny, pod przewodnictwem obecnego prezesa grupy Franka Goeringa, w firmie pracują obecnie różni członkowie rodziny. Od 1990 roku firma jest notowana na niemieckiej giełdzie pod symbolem VIB3, ale kapitał do głosowania nadal jest w rękach potomków rodziny.
Grupa Villeroy & Boch zwiększyła skonsolidowane przychody o 2% do 853,1 mln euro w roku obrotowym 2018. Dział Łazienki i Wellness zwiększył swoje przychody o 4,7% do 584,3 mln euro. Dział Zastawy Stołowej osiągnął wielkość przychodów w wysokości 266,2 mln euro, co oznacza spadek o 4,4% w porównaniu z poprzednim rokiem .
Ze strony fabryki
Szlachetne naczynia Villeroy & Boch
Harmonia mimo różnorodności
Miski i naczynia do picia są używane podczas posiłków już od tysięcy lat, lecz talerz – to wykwintne naczynie – zagościł w europejskiej arystokratycznej kulturze jedzenia dopiero w XVI w. W dzisiejszych czasach popularne jest używanie dopasowanych do siebie kompletów naczyń. Talerzyk deserowy pasuje wizualnie do patery, a na misce do sałatek powtarzają się kolory i kształty talerza do serwowania. Aby stworzyć harmonijną kompozycję w kuchni i jadalni, oferujemy atrakcyjne naczynia Villeroy & Boch dostępne w wielu kolekcjach i wspaniałych dekorach. Dzięki dużej ilości naczyń w naszym asortymencie miseczki, kieliszki do jajek, miski i talerze można dopasować do każdego gustu i każdej sytuacji.
Z półmiska na talerzyk na przekąski
Piękno naczyń Villeroy & Boch ukazuje się jeszcze zanim goście zajmą miejsce za stołem i ujrzą efektowną aranżację stołu składającą się z pater, talerzy płaskich i głębokich oraz misek na dodatki. Bo już wcześniej, przy aperitifie, są podawane przystawki w pięknych naczyniach z wykwintnej Premium Bone Porcelain. Kiedy rodzina i przyjaciele wpadną w niedzielne popołudnie na makowiec i café latte, zaskocz wszystkich stosownymi filiżankami i kubkami. W ofercie Villeroy & Boch znajdują się serwisy do kawy i herbaty dla miłośników czarnej kawy lub assamu. Domowe ciasto przeniesiesz na stolik kawowy na ładnym talerzu na ciasto.
Wysoka jakość wszystkich materiałów
„O tym, że firma Villeroy & Boch ma swe korzenie w wytwarzaniu porcelany, świadczą wysokojakościowe naczynia, które podczas starannego procesu produkcji zyskują piękny wygląd i funkcjonalne zastosowanie. Wyselekcjonowane filiżanki do kawy, kształtne talerze płaskie i różne inne naczynia są produkowane z Premium Bone Porcelain, której blask dodaje stołowi uroczystego charakteru podczas specjalnych okazji. Naczynia produkowane z Premium Porcelain zachwycają przede wszystkim wysoką odpornością na uderzenia i wyszczerbienia, dzięki której znakomicie się sprawdzają w codziennych sytuacjach. Ze względu na to, że większość naczyń nadaje się do mycia w zmywarce, mycie jest szybkie i niekłopotliwe. Również profesjonalni formowacze szkła oddają się z pasją swojemu rzemiosłu i produkują ekskluzywne miski i miseczki ze szkła i szkła kryształowego, które można bez problemu łączyć z kolekcją porcelany. Odkryj w tym celu naszą kolekcję szklanych wyrobów Boston.”
Kiedy do stołu zasiada młode pokolenie
Dla najmłodszych gości przy stole firma Villeroy & Boch ma w ofercie kolorowe naczynia dla dzieci, które zainteresują maluszki wesołymi motywami zwierząt. Talerze, miski i kubki razem ze sztućcami dostosowanymi do dzieci to idealne przybory dla małych rączek. Osoby, które chcą mieć w swojej kuchni komplet naczyń z tej samej kolekcji, mogą wybrać któryś z praktycznych kompletów naczyń marki Villeroy & Boch. Zestaw do kawy lub do espresso albo kompletny zestaw do kolacji – dzięki wyselekcjonowanym naczyniom będziesz mieć w domu wszystkie ważne elementy zastawy. Podczas kulinarnych spotkań sięgnij po specjalne talerze do grilla lub do pizzy, specjalnie zaprojektowane do grillowanych steków i pizzy prosto z pieca.