CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO AUTLOG AS4308 -
- VDO: S101938004Z
- FACET: 90238
- GENERAL MOTORS: 90520854
- HERTH+BUSS ELPARTS: 70610053
- DELPHI: SS10807
- LUCAS ELECTRICAL: SEB452
- HELLA: 6PU009163821
- OPEL: 6238098, 90520854
- Indeks: AS4308
- Producent: AUTLOG
- CARMODEL: Vauxhall
- AUTEX: 903118
- MEAT & DORIA: 87209
- ERA: 550129
- MEYLE: 6148990004
- FAE: 79075
- METZGER: 0902057
- AUTOMEGA: 3062380098
- VEMO: V40720362
- TOPRAN: 206693
- QUINTON HAZELL: XREV338
Kod produktu: CFE2E4_Vauxhall
Wersje pojazdu
- VAUXHALL ASTRA Mk III (F) liftback benzyna 1.6 i 55 kW / 75 KM (1991.09 - 1998.02)
- VAUXHALL ASTRA Mk III (F) kombi benzyna 1.6 i 55 kW / 75 KM (1991.09 - 1998.02)
- VAUXHALL ASTRA Mk III (F) liftback benzyna 1.6 i 16V 74 kW / 101 KM (1994.01 - 1998.02)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) liftback benzyna 1.4 16V 66 kW / 90 KM (1998.02 - 2005.05)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) liftback benzyna 1.6 55 kW / 75 KM (1998.02 - 2000.09)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) liftback benzyna 1.6 16V 74 kW / 101 KM (1998.02 - 2005.05)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) sedan benzyna 1.6 55 kW / 75 KM (1998.09 - 2000.09)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) kombi benzyna 1.4 16V 66 kW / 90 KM (1998.02 - 2005.05)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) kombi benzyna 1.6 55 kW / 75 KM (1998.03 - 2004.04)
- VAUXHALL ASTRA Mk IV (G) kombi benzyna 1.6 16V 74 kW / 101 KM (1998.03 - 2004.04)
- VAUXHALL ASTRA Mk III (F) benzyna 1.4 i 16V 66 kW / 90 KM (1996.02 - 1998.09)
- VAUXHALL ASTRA Mk III (F) benzyna 1.6 i 55 kW / 75 KM (1992.03 - 1998.09)
- VAUXHALL ASTRA Mk III (F) benzyna 1.6 i 16V 74 kW / 100 KM (1994.08 - 1998.09)
- VAUXHALL ZAFIRA Mk I (A) (F75) benzyna 1.6 16V 74 kW / 101 KM (1999.04 - 2005.08)
- VAUXHALL ASTRA Mk III (F) liftback benzyna 1.4 i 16V 66 kW / 90 KM (1996.02 - 1998.02)
- VAUXHALL ASTRA Mk III (F) kombi benzyna 1.4 i 16V 66 kW / 90 KM (1996.02 - 1998.01)
- VAUXHALL ASTRAVAN Mk III (F) benzyna 1.6 i 55 kW / 75 KM (1991.01 - 1998.08)
Czujnik położenia wału korbowego to jeden z najważniejszych podzespołów jednostki napędowej pojazdu. Jego zadaniem jest określenie pozycji wału korbowego oraz pomiar prędkości obrotowej. Na podstawie sygnału elektrycznego generowanego przez czujnik do jednostki sterującej pracą silnika dobierane są odpowiednie parametry pracy silnika, takie jak kąt zapłonu oraz wtrysk paliwa. Dane z czujnika o prędkości obrotowej wykorzystywane są również do stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, aktywowania wtrysku dodatkowego powietrza do kolektora wylotowego oraz regulowania innych czynności, które zależą od położenia wału korbowego. Możliwymi przyczynami awarii czujnika są problemy z konektorem i przewodami czujnika, zwarcia elektryczne, zabrudzenie oraz uszkodzenia mechaniczne. Uszkodzenie czujnika może być sygnalizowane przez lampkę kontrolną na desce rozdzielczej i objawia się przede wszystkim obniżonymi osiągami silnika, problemami z jego uruchomieniem, zwiększonym zużyciem paliwa, nierówną pracą, a nawet samoczynnym zatrzymaniem pracy silnika. Uszkodzony czujnik należy jak najszybciej wymienić, aby uniknąć poważniejszych awarii jednostki napędowej
Pod marką handlową AUTLOG niemiecka firma FEDDERMANN & LANKAU GmbH oferuje najciekawsze produkty dla niezależnego rynku. Wysoka jakość produktów oraz optymalne rozwiązanie dla każdej profesjonalnej naprawy, kompletność zestawów naprawczych, jak również rynkowy zasięg są tak samo ważne, jak maksymalna dostępność