Przedstawiam państwu mój ciągnik rolniczy którego jestem pierwszym właścicielem. Ciągnik zadbany, doinwestowany i od 1969 roku garażowany.
W ciągniku dokonałem remontu silnika. Założony został całkowicie nowy, oryginalny blok, wymienione zostały również tuleje, tłoki, pierścienie oraz wał wraz z korbowodami. Wymienione zostało również wiele innych drobniejszych i mniej istotnych części których nie sposób wypisać.
Ciągnik doczekał się też kapitalnego remontu skrzyni biegów. Po remoncie skrzynia działa bez najmniejszych zarzutów a zmiana biegów to czysta przyjemność. Nie ma żadnych luzów.
W Ursusie wyremontowany został również cały tylni most.
Ciągnik dostał też nowe, firmowe opony na przednie koła. Zdatność tylnych opon w mojej obiektywnej ocenie wynosi 85%.
Ursusik pali na dotyk, silnik zarówno na wolnych jak i wysokich obrotach pracuje idealnie co da się usłyszeć gołym uchem (jeżeli ma się chociaż minimalne pojęcie).
Wymieniony został też akumulator wraz z obiema skrzynkami. Akumulator jest nowy, odpowiednio przechowywany jak i oczywiście dobrany do tego modelu ciągnika.
Dla komfortu jak i bezpieczeństwa wymieniony został również fotel kierowcy. Jest o regulowany i posiada własną amortyzację co znacznie ułatwia pracę. W kabinie kierowcy zostały również wymienione zegary. Ciągnik posiada teraz zegary jak i kierownicę nowego typu.
Do ciągnika dorzucam w pełni sprawny alternator (70 amper). W Ursusie zostało wymienionych też wiele innych, drobniejszych elementów, takich jak: przewody, żarówki, całkowicie nowe tylne jak i przednie chlapacze, nowy komin i inne.
Uprzedzając pytania, ciągnik posiada oryginalny układ kierowniczy z czterdziestki poza kolumną kierownicy która jest z pięćdziesiątki. Dzięki temu wadliwy układ kierowniczy jak został pierwotnie zastosowany w tym modelu Ursusa zastąpiony został sprawniejszym. Ciągnik prowadzi się bardzo przyjemnie.
Ursus w tym roku został zabezpieczony przed korozją oraz całkowicie odmalowany profesjonalną farbą z utwardzaczem.
Ciągnik zalany jest mrozoodpornym płynem chłodniczym oraz odpalany raz w miesiącu. Aktualnie stoi w garażu i jest w każdej chwili gotowy zaprezentować się potencjalnemu nabywcy. Można dzwonić, umawiać się, przyjeżdżać i oglądać. Ciągnik można odpalać, jeździć, stukać, pukać, zaglądać we wszystkie otwory. Nie ma nic do ukrycia.
Remontowany był dla siebie u fachowca w dziedzinie mechaniki rolniczej. Wszystkie wymiany oraz modyfikacje wykonane zostały w profesjonalny sposób. Zakup tego ciągnika stanowi gwarancję wielu lat bezproblemowego użytkowania.
Telefon kontaktowy: 32 417 14 11 lub 576 658 399
Ciągnik nigdy nie pracował w polu. Od nowości pracował na dużym gospodarstwie gdzie jego wiodącym zadaniem było ciąganie przyczep. Ostatnie lata (po remontach) stoi w garażu i wykonuje jedynie drobne prace w koło domu. Stanowi swego rodzaju pamiątkę rodzinną. Sprzedaje ponieważ syn dorobił się samochodu i niestety potrzebuje miejsca w garażu. Pora odłożyć na bok sentymenty i przekazać ursusa następnej osobie która należycie będzie się mogła nim zajmować. (PS: BMW stoi na deszczu/śniegu a ursus uśmiecha się zerkając przez szparę w drzwiach garażu) Młode pokolenia tego nie rozumie ale taki Ursus to skarb.
Pod wskazanym linkiem możecie państwo zobaczyć ciągnik na filmie.
https://youtu.be/SRnDATXiB70