Interfejs Audio Thunderbolt, zintegrowana karta DSP UAD-2 QUAD: 4 procesory SHARC, zawiera zestaw pluginów Realtime Analog Classics Plus [UA 610-B Tube Preamp /EQ, Fairchild 670, UA Precision Enhancer, UA LA-2A Classic Audio Leveler, UA 1176 LN / SE Limiting Amplifier, Pultec EQP-1A / MEQ-5 EQ, RealVerb Pro Room Modeler, CS-1 ChannelStrip]
Apollo 16. Flagowa wersja Apollo dla profesjonalnego studia.
Nowy Apollo 16 to nowa zgrabna wersja wysokiej klasy interfejsu firmy UA – dostarczająca jeszcze lepszą jakość dźwięku i brzmienie dające poczucie analogowego nagrywania. Ten interfejs 18 x 20 na Thunderbolt 2 jest wprost idealny do profesjonalnego studia. Oferuje dwa razy więcej złącz niż Apollo 8/8p, co czyni go idealnym do łączenia z konsoletami mikserskimi i zewnętrznymi procesorami dźwięku. Apollo 16 został zbudowany w oparciu o oryginalną, analogową konstrukcję UA i przetwarzanie analogowo–cyfrowe i cyfrowo–analogowe nowej generacji, oferując przy tym potężny akcelerator UAD–2 QUAD Core, pozwalający na używanie pełnej kolekcji wtyczek UAD w czasie rzeczywistym. Dzięki jakości brzmienia, przewyższającej wszystko w swojej klasie, Apollo 16 rywalizuje z dwa razy droższymi przetwornikami modułowymi, występując przy tym w nowej eleganckiej i potężnej postaci.
Najważniejsze cechy
- Przetwarzanie A/D i D/A nowej generacji do profesjonalnej produkcji muzyki
- Analogowe wejścia/wyjścia 16 x 16 przez złącza DB–25 – idealne do łączenia z konsoletami mikserskimi, zewnętrznymi przedwzmacniaczami itp.
- Wbudowany akcelerator DSP UAD–2 QUAD pozwalający na przetwarzanie UAD w czasie rzeczywistym
- Interfejs audio 18 x 20 na Thunderbolt 2 dla komputerów Mac z potężnym oprogramowaniem sterującym Console 2.0
- Możliwość łączenia do 4 interfejsów Apollo i do 6 urządzeń UAD przez Thunderbolt (Mac)
- Zawiera pakiet wtyczek UAD „Realtime Analog Classics Plus”
- Światowej klasy analogowa konstrukcja UA, najlepsze podzespoły i wysoka jakość wykonania
Światowe brzmienie z najlepszymi przetwornikami A/D i D/A Apollo
Pierwsza wersja Apollo, wprowadzona w 2012 roku, szybko stała się standardem wśród producentów i realizatorów współczesnej muzyki, a obecnie także wielu artystów na świecie. W porównaniu do pierwszej wersji, Apollo 16 ma jeszcze lepszą jakość dźwięku dzięki całkowicie przeprojektowanemu, wiodącemu w swojej klasie przetwarzaniu A/D i D/A – dając zwiększony zakres dynamiki i jeszcze niższy poziom THD. Inżynierowie UA, bazując na 50–letniej tradycji w projektowaniu układów, zaczęli od obsesyjnego przesłuchiwania najnowszych przetworników, łącząc je z całkowicie przeprojektowanym układem analogowym. Rezultat końcowy – lepszy zakres dynamiki przy przetwarzaniu A/D o 2 dB i przy przetwarzaniu D/A o 8 dB w stosunku do poprzedniej wersji Apollo – został potwierdzony w obszernych, podwójnie ślepych testach i stawia Apollo 16 w roli wyraźnego lidera w swojej klasie.
Przetwarzanie w czasie rzeczywistym przy pomocy wtyczek UAD do nagrywania, miksowania i masteringu
Wyobraź sobie, że masz klasyczne, analogowe studio, zajmujące tylko jedno miejsce w racku. Apollo 16 pozwala na nagrywanie przez wtyczki UAD, w tym vintage'owe korektory, kompresory, pogłosy, echa taśmowe itp. – przy prawie zerowej latencji, niezależnie od wielkości bufora w oprogramowaniu audio. Dzięki nagradzanym wtyczkom UAD od firm Ampex, Lexicon, Neve, Manley, Roland, SSL, Studer i in. Apollo 16 serwuje autentyczne, ciepłe analogowe brzmienie.
Kluczem do jego analogowego brzmienia jest wbudowany akcelerator QUAD, który zasila wtyczki UAD, zmniejszając jednocześnie obciążenie komputera.
Apollo 16 dostarczany jest w zestawie z pakietem wtyczek UAD „Realtime Analog Classics Plus”. A później możesz wybierać z obszernej i cięgle poszerzanej kolekcji wtyczek dostępnych w sklepie internetowym UA.
„Wtyczki UAD są niesamowite.... Używałem ich we wszystkich moich projektach w ciągu ostatnich kilku lat”
—Dan Auerbach (The Black Keys)
Ulepszony monitoring i organizacja pracy
Apollo 16 wyjątkowo, jak na 16–kanałowy przetwornik, wyposażony jest w specjalne pokrętło Monitor, umieszczone na przednim panelu. Pokrętłem tym można sterować z poziomu oprogramowania, podłączonego Apollo Twin lub może ono zostać pominięte w celu podłączenia wyjść monitorowych do zewnętrznego kontrolera monitorów. Standardowe ustawienia interfejsu, takie jak źródło taktowania, częstotliwość próbkowania czy łączność z hostem są przez cały czas wyświetlane na panelu.
Rozszerz swój system
Dzięki oprogramowaniu Apollo Expanded użytkownicy interfejsów wyposażonych w złącze Thunderbolt: Apollo Twin, Apollo 8, Apollo 8p i Apollo 16 mogą łączyć ze sobą do czterech interfejsów Apollo i 6 urządzeń UAD–2 – dodając wejścia/wyjścia i moc DSP wraz z rozwojem studia. Apollo Expanded zapewnia także płynną integrację z poprzednimi generacjami interfejsów Apollo przez Thunderbolt.
Nowa aplikacja
Dzięki aplikacji Console 2.0 – całkowicie przeprojektowanej w stosunku do Console z pierwszej wersji Apollo – możesz skorzystać z ponad 25 nowych funkcji, o które prosili użytkownicy, takich jak presety Channel Strip, funkcja Drag & Drop (przeciągnij i upuść), dynamiczna zmiana wielkości okien i in.
Apollo Artist Sessions
Zapoznaj się z UA Apollo Artist Sessions, sesjami nagranymi i zmiksowanymi na interfejsach Apollo przy użyciu wtyczek UAD.
Apollo 16. Stworzony do nagrywania.
Panel przedni i tylni
Najczęściej używane funkcje związane z nagrywaniem i monitorowaniem zostały umieszczone w Apollo 6 na przednim panelu, dając do nich szybki i bezpośredni dostęp. Podobnie, tylni panel zapewnia wszystkie specjalne, wejścia/wyjścia o wysokiej jakości, wymagane w pracy typowego studia produkcyjnego.
Pakiet Realtime Analog Classics Plus
W pakiecie Realtime Analog Classics Plus dostajesz nie tylko legendarne kompresory, takie jak Fairchild 670 Legacy i korektory takie jak Pultec EQP–1 Legacy, lecz także zachwycające emulacje wzmacniaczy gitarowych i basowych firmy Softube oraz kamień milowy – UA – 610–B Tube Preamp and EQ.
UA 610–B Tube Preamp and EQ
Wtyczka 610–B Tube Preamp i EQ nada Twoim ścieżkom to samo legendarne ciepło i charakter klasycznych urządzeń, które były wykorzystywane przy nagrywaniu praktycznie wszystkich gwiazd, od Duke'a Ellingtona, po Coldplay. Dzięki emulacji całej ścieżki sygnału, łącznie z lampowymi wzmacniaczami, transformatorami i nieliniowością układów wtyczka 610–B Tube Preamp and EQ wszczepia blask detali i nasycenie do każdego sygnału – niezależnie od tego, czy „re–ampujesz”, czy nagrywasz ścieżkę przez 610–B i przełomową technologię Universal Audio Unison™ – jest pierwszym i jedynym sposobem na prawdziwą emulację najlepszych ustawień stopni wzmocnienia w klasycznych analogowych preampach mikrofonowych i zachowania podzespołów na stopniu wejściowym.
Wtyczka Raw Distortion
Wtyczka Raw Distortion to zmodelowany vintage'owy Pro Co Rat z początku lat osiemdziesiątych, dostarczający owo piaszczyste, dynamiczne i wulgarne brzmienie legendarnego efektu gitarowego. A dzięki technologii Unison™ możesz podłączyć się do Apollo Twin, DUO lub QUAD i doświadczyć tych samych interakcji układu, zakresu wzmocnienia i punktów przesterowania, dających prawdziwe brzmienie, czucie i reakcję prawdziwego sprzętu.
Softube Amp Room Essentials
Amp Room Essentials zawiera dwie wtyczki – Amp Room Half–Stack i Bass Amp Room 8x10 i daje Ci brzmienia gitarowe i basowe dla każdego gatunku. Amp Room Half–Stack bazuje na vintage'owym brytyjskim half–sacku, dając ścianę lejącego się przesteru, zaś Bass Amp Room 8 x 10 oferuje potężne brzmienia i funkcje, takie jak możliwość domiksowania czystego sygnału (DI). Obie wtyczki mają możliwość zmiany umieszczenia mikrofonu, by móc dostroić brzmienie niezależnie od tego, czy nagrywasz w czasie rzeczywistym, czy robisz „re–amping”.
Fairchild 670 (Legacy)
Najbardziej pożądany kompresor na świecie – klasyczny lampowy limiter Fairchild 670 nada Twoim ścieżkom i miksom wyraźnego, lampowego ciepła i charakteru. Niezależnie od tego, czy szukasz subtelnej kompresji dla głównego wokalu, czy bardziej odważnych tekstur, które sprawdzą się na ścieżkach gitar, basu lub bębnów, Fairchild 670 doda klasycznego „blasku” do wszystkiego, co przez niego przepuścisz.
UA Precision Enhancer Hz
Ustaw w ekspercki sposób niskie częstotliwości w Twoich nagraniach z wtyczką Precision Enhancer Hz. Precision Enhancer Hz może uzyskać wymagające rezultaty przy minimum ustawień i może dodać ciężaru do próbek stopy, pogrubić brzmienie syntetycznego basu lub po prostu sprawić, że niskie częstotliwości w Twoich ścieżkach będą lepiej słyszalne na mniejszych głośnikach.
1176SE/LN Classic Limiting Amplifiers (Legacy)
Uzyskaj klasyczną, ultraszybką kompresję FET z najbardziej rozpoznawalnego kompresora na świecie. 1176 nada ścieżkom perkusji, wokali, gitar i basu energii, prezencji i charakteru oraz charakterystycznych harmonicznych przy przesterowaniu. 1176LN ozdobił niezliczone nagrania, od Led Zeppelin po White Stripes i Red Hot Chili Peppers.
Pultec Pro Equalizers (Legacy)
Wtyczka Universal Audio Pultec Pro Legacy łączy w sobie Pultec MEQ–5 Midrange Equalizer i Pultec EQP–1 Program Equalizer, dwa najbardziej pożądane sprzętowe EQ w jednej wtyczce. Sekcja MEQ–5 pozwala na podbijanie i podcinanie środkowych częstotliwości z tą samą jedwabistą gładkością i osobowością prawdziwego sprzętu, zaś EQP–1A dodaje ciepłego, analogowego charakteru do pojedynczej ścieżki lub całego miksu – nawet jeśli nie jest aktywny.
Teletronix LA–2A Classic Leveling Amplifier (Legacy)
Ze swoją łagodną, zależną od programu kompresją optyczną i precyzyjnie zaprojektowanym wzmacniaczem lampowym, LA–2A jest najchętniej wybieranym kompresorem przez osoby profesjonalnie zajmujące się miksowaniem na całym świecie – szczególnie do wokali. Niewiarygodnie łatwe w obsłudze regulatory Peak Reduction i Gain dają Ci idealnie optycznie skompresowane brzmienie dla wokali, basu, perkusji i itp.
CS–1 Precision Channel
CS–1 Channel Strip zawiera EX–1 EQ/Compressor, DM–1 i DL–1L Delay Modulator i RS–1 Reflection Engine, zapewniając wszystkie narzędzia, których potrzebujesz do nagrywania i miksowania w jednej, prostej wtyczce. CS–1, z unikalnym wygładzającym algorytmem dla wszystkich regulatorów oraz przyciskami bypass, oszczędzającymi zasoby DSP, to potężne uderzenie spakowane do małego formatu.
RealVerb Pro
RealVerb Pro jest elastycznym, naturalnie brzmiącym pogłosem, bazującym na naszym unikalnym zestawie algorytmów. Pozwala na zaprojektowanie pomieszczenia dokładnie tak, jak byś chciał je usłyszeć. RealVerb Pro przekracza bariery prostych ustawień typu duże/małe i ciemne/jasne pomieszczenie, dając Ci naszą pozbawioną zniekształceń, wygładzającą regulację rozpraszania i bardzo długi „ogon” pogłosu.
DANE TECHNICZNE
Apollo 16. Cechy i specyfikacja.
Interfejs audio
- Częstotliwość próbkowania do 192 kHz przy 24 bitach
- 16 x 18 działających jednocześnie kanałów wejściowych/wyjściowych:
- 16 kanałów przetwarzania analogowo–cyfrowego przez wejścia liniowe na podwójnych złączach DB25
- 18 kanałów przetwarzania cyfrowo–analogowego przez:
- 16 wyjść liniowych przez podwójne złącza DB25
- Wyjścia monitorowe stereo przez podwójne złącza XLR
- Regulowane poziomy referencyjne dla wszystkich analogowych wejść/wyjść (+4 dBu lub –10 dBV)
- Dwa kanały cyfrowego wejścia/wyjścia AES/EBU z opcjonalną konwersją częstotliwości próbkowania na wejściu
- Umieszczony na przednim panelu miernik poziomu sygnału przed tłumikiem (pre–fader) dla analogowego sygnału wyjściowego lub mierzenie poziomów wyjściowych
- Dwa porty Thunderbolt 2 umożliwiające połączenie z innymi urządzeniami na Thunderbolt
- Możliwość łączenia do 4 interfejsów Apollo i do 6 urządzeń UAD przez Thunderbolt (Mac)
Monitorowanie
- Niezależnie adresowane wyjścia dla monitorów stereo (dodatkowo, obok 16 wyjść liniowych)
- Sterowane cyfrowo analogowe wyjścia monitorowe zachowują najwyższą wierność dźwięku
- Kontrola poziomów i wyciszania na przednim panelu
- Mierniki poziomu sygnału pre–fader dla monitorowanych szyn
- Cyfrowe wyjścia AES/EBU mogą dublować sygnał z analogowych wyjść monitorowych
UAD–2 QUAD Inside
- Cztery procesory SHARC® DSP
- Przetwarzanie w czasie rzeczywistym UAD na wszystkich analogowych wejściach i wejściach AES/EBU w Apollo 16
- Te same funkcje, jak w przypadku innych urządzeń UAD–2 przy korzystaniu z programu DAW
- Może być łączony z innymi urządzeniami UAD–2 dla zwiększenia wydajności DSP przy miksowaniu
- Pełna kolekcja wtyczek UAD (UAD Powered Plug–Ins) dostępna jest w sklepie internetowym UA
Oprogramowanie
Aplikacja Console:
- Interfejs przypominający konfigurację analogową do nagrywania i monitorowania w czasie rzeczywistym
- Umożliwia przetwarzanie w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem wtyczek UAD
- Zdalne sterowania funkcjami Apollo 16 mk II
- Wirtualne wejścia/wyjścia do routingu ścieżek DAW przez Console
Wtyczka Console Recall:
- Zapisuje konfigurację Apollo wewnątrz sesji DAW do łatwego jej przywołania
- Wygodny dostęp do funkcji związanych z monitorowaniem przez wtyczkę w DAW
- Formaty wtyczek VST, RTAS i AAX 64 i Audio Units
- Aplikacja UAD Meter & Control Panel:
- Konfiguruje globalne ustawienia UAD–2 i wtyczek oraz monitoruje użycie systemu
Inne
- Łatwa aktualizacja firmware'u
- Format rack 1U
Wymagania systemowe
Systemy Thunderbolt
UAD Powered Plug–Ins wersja 8
- Komputer Apple Mac z wolnym złączem Thunderbolt lub Thunderbolt 2
- Mac OS X 10.8.5 Mountain Lion, 10.9.x Mavericks, lub 10.10.x Yosemite
- 4 GB wolnego miejsca na dysku
- Podłączenie do internetu w celu pobierania oprogramowania i autoryzacji wtyczek UAD
- Zgodny z programami DAW – hostami wtyczek w formacie VST, Audio Units, RTAS lub AAX 64
- Kabel Thunderbolt (sprzedawany osobno)
Specyfikacja
Uwaga: Cała specyfikacja zawiera typowe parametry, o ile nie wskazano inaczej, przetestowane w następujących warunkach: Wewnętrzna częstotliwość próbkowania – 48 kHz, głębia bitowa – 24 bity, pasmo pomiarowe – 20 kHz, wyjście symetryczne.
System
Zestaw wejść/wyjść
- Analogowe wejścia linowe – 8
- Analogowe wyjścia liniowe – 16 (bez wyjść monitorowych)
- Analogowe wyjścia monitorowe – 2 (jedna para stereo)
- AES/EBU: 2 (zgodne z Thunderbolt 1)
- Thunderbolt 2 – 2 porty (zgodne z Thunderbolt 1)
- Word Clock: jedno wejście, jedno wyjście
Przetwarzanie analogowo–cyfrowe i cyfrowo–analogowe
- Obsługa częstotliwości próbkowania 44,1; 48; 88,2; 96, 176,4, i 192 kHz
- Głębia bitowa – 24–bity
- Jednoczesne przetwarzanie analogowo–cyfrowe 16 kanałów
- Jednoczesne przetwarzanie cyfrowo–analogowe 18 kanałów
- Latencja sygnału analogowego (w obie strony) – 1,1 milisekundy przy częstotliwości próbkowania 96 kHz
- Latencja sygnału analogowego (w obie strony) przy czterech wtyczkach UAD–2 w szeregu przez aplikację Console – 1,1 milisekundy przy częstotliwości próbkowania 96 kHz
Wejścia/wyjścia analogowe
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz, ±0,1 dB
Wejścia liniowe: 1 – 16
- Typ złącza dwa żeńskie złącza DB25, typu Tascam
- Zakres dynamiki: 119 dB (A – ważone)
- Stosunek sygnału do szumu: 119 dB (A – ważone)
- Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum: – 112,5 dBFS przy –1 dBFS
- Współczynnik tłumienia sygnału współbieżnego (CMRR): 75 dB (kabel 10”)
- Impedancja wejściowa: 10 kiloomów
- Referencyjny poziom wejściowy: +4 dBu (stały)
- Maksymalny poziom wejściowy (przy ustawieniu +4 dBu) +20,2 dBu
- Maksymalny poziom wejściowy (przy ustawieniu –10 dBV) + 6,2 dBV (sygnał niesymetryczny)
Wyjścia liniowe: 1 – 16
- Typ złącza: dwa żeńskie złącza DB25, typu Tascam
- Zakres dynamiki: 126 dB (A – ważone)
- Stosunek sygnału do szumu: 126 dB (A – ważone)
- Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum: – 118 dBFS przy –1 dBFS
- Poziom równowagi stereo: ±0,01 dB
- Impedancja wyjściowa: 100 omów
- Maksymalny poziom wyjściowy: + 20,2 dBu
Wyjścia monitorowe: 1 – 2
- Typ złącza: męskie XLR
- Zakres dynamiki: 124 dB (A – ważone)
- Stosunek sygnału do szumu: 123 dB (A – ważone)
- Współczynnik zawartości harmonicznych + Szum – 117 dBFS
- Poziom równowagi stereo: ±0,01 dB
- Impedancja wyjściowa: 100 omów
- Maksymalny poziom wyjściowy: + 20,2 dBu
Cyfrowe Wejścia/wyjścia
AES/EBU
- Typ złącza: XLR
- Format IEC 60958 Typ I
MADI (niezaimplementowany)
- Typ złącza: podwójne optyczne SC (ISO/IEC 9314–3)
Word Clock
- Typ złącza: BNC
- Zakres blokady ±0,5% każdej obsługiwanej częstotliwości próbkowania
- Terminacja wejściowa Word Clock: 75 omów, przełączana
Źródła synchronizacji
- Wewnętrzne, Word Clock, AES/EBU
Parametry elektryczne
- Zewnętrzny zasilacz AC – DC,
- Typ złącza wejściowego AC: męskie IEC
- Wymagania dla prądu przemiennego (AC): 100V – 240V, 50 – 60 Hz
- Typ złącza dla DC: męskie, blokowane 4–pinowe XLR (Neutrik P/N NC4MDM3–H)
- Wymagania dla prądu stałego: 12 VDC, ±5%
- Maksymalny pobór mocy: 50 watów
Parametry mechaniczne
- Szerokość: 28,3 cm
- Wysokość: 4,5 cm (1U)
- Głębokość, tylko obudowa: 30,8 cm
- Głębokość, łącznie z pokrętłami i wypukłościami złączy: 34,3 cm
- Wymiary kartonu: (Szer. x Gł. x Wys.): 61 cm x 43,2 cm x 20,3 cm
- Waga wraz z opakowaniem (pudełko i akcesoria): 8,16 kg
- Waga (samo urządzenie): 3,95 kg
Zawartość opakowania
- Interfejs audio Apollo 16 mk II
- Zasilacz zewnętrzny
- Kabel zasilający AC (IEC)
- Zestaw 4 śrub do montażu w racku