BINGO-M, zwane przez nas "Małym Bingo" powstało na życzenie naszych klientów, którzy prosili o połączenie zalet sterowników BINGO i BINGO-S. Powstał w ten sposób sterownik, który zawiera jeszcze udoskonalony program mikrokontrolera BINGO-S, w ekonomicznej niewielkiej obudowie z wbudowanym jednokanałowym emulatorem do monowtrysków. Miniaturowy panel sterowania posiada diodę sygnalizującą stan benzyna/gaz oraz wskazanie rezerwy gazu.
W skład zestawu wchodzi sterownik, panel sterowania, wiązki oraz woreczek montażowy z drobnymi elementami.
Oprogramowanie jest bardzo podobne do oprogramowania BINGO-S, z kilkoma dodatkowymi opcjami. Nie zmienił się również interfejs do komputera PC.
Algorytmy sterowania silnikiem krokowym bazują na naszych doświadczeniach z BINGO-S oraz prób na hamowni podwoziowej wykonanych w naszej siedzibie. W ten sposób uzyskaliśmy sterownik, który pracuje prawidłowo w większości pojazdów, a jednocześnie jest bardzo atrakcyjny cenowo.
Homologacja zgodna z Regulaminem
Homologacja zgodna z Regulaminem
67-01 EKG ONZ: E8 67R-013511
Oprogramowanie i instrukcje podłączenia w samochodzie dostępne w sekcji programy.
Podstawowe ustawienia:
- Bingo-S 6-kanałowy emulator, sterowanie zaworem gazowym, pełnie wyświetlanie poziomu gazu.
- Autoadaptacja - sterownik wystartuje z ustalonej pozycji i będzie się adaptował do warunków bieżących, przeprogramowując się
Typ sondy Lambda:
- 0..1V sygnał rosnący
- 0..5V sygnał rosnący
- 5..0V sygnał malejący
- 0,8..1,6V sygnał rosnący
- Współpraca z czujnikami typu PULL-UP I PULL-DOWN (wersja Bingo-S)
Typ TPS (Throttle Position Sensor):
- 0..5V sygnał liniowy
- > 5..0V sygnał liniowy
- brak TPS
- 0-12V typu włącznik (załączenie plusa)
- 12-0V typu włącznik (załączenie masy)
- BOSCH (dwie ścieżki)
- Określenie bezwładności TPS na biegu jałowym (0,1-0,4) V (wersja Bingo-S)
Emulacja sondy Lambda:
- masa (załączenie masy)
- przebieg (symulacja przebiegiem prostokątnym regulowanym - czestotliwosc, wypelnienie)
- odłączona (brak sygnału)
Typ jazdy:
- normalna
- ekonomiczna
- sportowa
Typy czujników poziomu gazu
- 9 progowy
- 0-90 om
- rezerwa
Obroty
- Wybór typu układu zapłonowego
- Wybór poziomu obrotów przełączania benzyna-gaz (1500-3500 obr/min)
- Przełączenie przy zmianie obrotów (opadająco, narastająco).
Funkcje dodatkowe
- Funkcja CUT-OFF
- Ograniczenie maksymalnych obrotów silnika
- Określenie minimalnej temp. silnika do przełączenia na zasilanie gazowe (10..60 °C)
Parametry zaawansowane
- Maksymalne otwarcia silnika krokowego - zadanie ustalonej wartości z zakresu (20..255) kroków z rozdzielczością 1 kroku
- Minimalne otwarcie silnika krokowego - zadanie ustalonej wartości z zakresu (20..255) kroków z rozdzielczością 1 kroku
- Czas emulacji stanu "H" - ustawienie parametrów emulacji sondy Lambda z zakresu (0,025..6,375)s z rozdzielczością 0,025s
- Czas emulacji stanu "L" - ustawienie parametrów emulacji sondy Lambda z zakresu (0,025..6,375)s z rozdzielczością 0,025s
- Czas opóźnienia Lambdy: zakres (0:05...21:15) z rozdzielczością 0:05 (minuty:sekundy)
- Czas nakładania się faz GAZ/BENZ - czas podtrzymana pracy wtryskiwacza (od otwarcia zaworu gazowego do chwili dostarczenia gazu do z miksera), zakres (0,1..10,0) sek. z rozdzielczością 0,1 sek.