KOMPLET CZ. 1 + 2
Tomasz Klekot, Agnieszka Klekot
Tworzenie stron i aplikacji internetowych oraz baz danych i administrowanie nimi. Kwalifikacja INF.03. Część 1 + 2
Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk i technik programista
Szkoły: technikum
Część 1
ISBN: 9788302190766
Numer wydania: I, Rok wydania: 2020
Liczba stron: 240, Oprawa: miękka, 17x24 cm
Podręcznik dla techników informatyków i techników programistów poświęcony projektowaniu stron internetowych.
Zawiera informacje dotyczące standardów dokumentów hipertekstowych, stosowania języka HTML do tworzenia stron internetowych, m.in. o strukturze dokumentu, znacznikach i atrybutach języka czy o grafice i multimediach. Sprawia, że przyszły technik zrozumie kwestie związane z systemami zarządzania treścią CMS i kaskadowymi arkuszami stylów, w tym z modelami blokowymi i pozycjonowaniem elementów. Podręcznik ułatwia zrozumienie zasad projektowania grafiki i multimediów (np. animacji i plików dźwiękowych) na potrzeby stron internetowych. Dzięki niemu uczeń przyswoi wiedzę o sposobach tworzenia dokumentów w edytorze WYSIWYG i wykonywania stron internetowych zgodnie z projektem, a także testowania i optymalizowania stron oraz aplikacji internetowych.
Liczne zrzuty ekranowe i rysunki ułatwiają uczniowi zrozumienie opisanych treści
Część 2
ISBN: 9788302190773
Numer wydania: I, Rok wydania: 2020
Liczba stron: 240, Oprawa: miękka, 17x24 cm
Podręcznik dla techników informatyków i techników programistów poświęcony projektowaniu stron internetowych.
Zawiera informacje dotyczące zasad tworzenia diagramów E/R, relacyjnych baz danych, formularzy, zapytań i raportów do przetwarzania danych, modyfikowania struktury baz danych oraz zarządzania systemem bazy danych. Ułatwia zrozumienie kwestii związanych z programowaniem aplikacji internetowych, m.in. skryptów wykonywanych po stronie klienta i po stronie serwera. Sprawia, że przyszły technik pozna zasady przeprowadzania walidacji kodu programu i dokumentacji tworzonej aplikacji.
Dzięki licznym zrzutom ekranowym i schematom ułatwia uczniowi zrozumienie opisanych treści.