WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wybrać:
1) przesyłkę "za pobraniem" lub 2) wysłać skan przelewu ostatecznie 3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"
kontakt@hirudina.pl
tel. 32 352-04-48
lub 513 188 833
GG: 4055893
TURBINOWE SILNIKI ODRZUTOWE
NAPĘDY LOTNICZE
Paweł Dzierżanowski, Walerian Kordziński, Mieczysław Łyżwiński, Jerzy Otyś, Stefan Szczeciński, Ryszard Wiatrek 08.02.2016 Stan książki/ek: DOBRY, książka czysta, spójna i kompletna
Spis treści:
Od autorów. 11
Wykaz podstawowych oznaczeń. 13
Wprowadzenie 14
Teoretyczne podstawy pracy turbinowych silników odrzutowych.. 27
1.1. Główne parametry silników.. 27
1.1.1. Ciąg silnika 28
1.1.2. Parametry jednostkowe silników 33
1.1.3. Sprawności silników 36
1.2. Procesy termodynamiczne w kanałach przepływowych silników 41
1.2.1. Przebiegi parametrów strumienia w kanałach przepływowych silników 41
1.2.2. Obiegi rzeczywiste i praca obiegu silników. 46
1.3. Wpływ parametrów obiegu i innych charakterystycznych wielkości silników na ich parametry jednostkowe i sprawności 56
1.3.1. Zależność ciągu jednostkowego i jednostkowego zużycia paliwa
od sprężu silnika. 57
1.3.2. Zależność ciągu jednostkowego i jednostkowego zużycia paliwa
od stopnia podgrzania powietrza w silniku. 61
1.3.3. Wpływ sprawności procesu sprężania i rozprężania strumienia
w silniku na jego ciąg jednostkowy i jednostkowe zużycie paliwa 63
1.3.4. Zależność ciągu jednostkowego i jednostkowego zużycia paliwa silnika dwuprzepływowego od parametrów obiegu oraz od wartości stopnia podziału strumienia i stopnia podziału pracy obiegu 64
Wloty
2.1. Zagadnienie przepływowe wlotów 70
2.1.1. Wloty poddźwiękowe.. 70
2.1.2. Wloty naddźwiękowe.. 77
2.1.3. Wpływ współczynnika gwi na osiągi silnika. 81
2.2. Zasysanie zanieczyszczeń mechanicznych powietrza wlotowego 81
2.2.1. Warunki powstawania wiru przedwlotowego 82
2.2.2. Sposoby ograniczania zasysania zanieczyszczeń mechanicznych
z nawierzchni wraz ze strumieniem powietrza wlotowego . 86
Komory spalania.. 89
3.1. Krótka charakterystyka paliw lotniczych.. 91 I
3.2. Wymagania dotyczące komór spalania i ich podstawowe parametry 94
3.3. Podstawowe rodzaje komór spalania, podzespoły komór i ich przeznaczenie.. 100
3.3.1. Komora rurowa (indywidualna) 100
3.3.2. Komora pierścieniowa.. 102
3.3.3. Komora rurowo-pierścieniowa. 102
3.4. Podstawy procesu wewnątrzkomorowego.. 105
3.4.1. Tworzenie mieszanki paliwowo-powietrznej. 105
3.4.2. Spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej.. 106
3.4.3. Obniżanie temperatury produktów spalania. 111
3.4.4. Organizacja procesu wewnątrzkomorowego. 112
3.4.5. Krótka analiza strat przepływu. 117|
3.5. Najważniejsze charakterystyki komór spalania 121
3.6. Wstępne obliczenia komory spalania. 124
3.7. Obliczenia wytrzymałościowe i dynamiczne komór spalania 131
3.7.1. Ocena obciążeń i obliczenia wytrzymałościowe 132
3.7.2. Drgania komór spalania. 138
3.7.3. Uwagi o materiałach konstrukcyjnych. 141
Układy wylotowe i dopalacze.. 142
4.1. Układy wylotowe. 142
4.1.1. Schemat i przeznaczenie podzespołów układu wylotowego . . . 143
4.1.2. Podstawowe parametry dysz wylotowych.. 145
4.1.3. Rodzaje dysz wylotowych i ich możliwości. 150
4.1.4. Współpraca turbiny z dyszą wylotową 1641
4.1.5. Odwracacze ciągu. 165|
4.1.6. Tłumienie hałasu. 1
4.2. Dopalacze. 169
4.2.1. Schemat, zasada działania i podstawy termogazodynamiczne dopalania 1701
4.2.2. Podzespoły dopalacza.. 174|
4.3. Metodyka obliczeń gazodynamicznych układów wylotowych U
4.4. Metodyka obliczeń gazodynamicznych dopalacza.. 185
4.5. Obliczenia wytrzymałościowe i dynamiczne. J88
4.5.1. Ocena obciążeń i obliczenia wytrzymałościowe 189
4.5.2. Drgania rur wylotowych i dopalaczy. 193
4.5.3. Uwagi o materiałach konstrukcyjnych i eksploatacji 195
Obliczenia gazodynamiczne silnika 196
5.1. Warunki obliczeniowe.. 197
5.2. Wstępne obliczenia silnika jednoprzepływowego.. 199
5.3. Wstępne obliczenia silnika dwu przepływowego 204
5.3.1. Silnik z oddzielnymi kanałami. 206
5.3.2. Silnik z mieszalnikiem.. 207
5.4. Ocena parametrów cieplno-przepływowych w charakterystycznych 209 przekrojach silnika 209
5.5. Współpraca turbiny i sprężarki. 215
Charakterystyki turbinowych silników odrzutowych.. 221
6.1. Warunki odniesienia wyznaczanych charakterystyk. 221
6.2. Doświadczalne metody wyznaczania charakterystyk. 223
6.2.1. Wyznaczanie charakterystyk stoiskowych.. 223
6.2.2. Odwzorowywanie charakterystyk w locie w hamowniach stacjonarnych . 225
6.2.3. Wyznaczenie charakterystyk w locie przy użyciu latających hamowni 229
6.3. Podstawy metod obliczeniowych wyznaczania charakterystyk 231
6.4. Dokładne obliczeniowe metody wyznaczania charakterystyk . . . 235
6.4.1. Zasady wyznaczania linii współpracy. 235
6.4.2. Wyznaczanie punktu współpracy dla jednowirnikowego silnika jednoprzepływowego 238
6.4.3. Obliczenia osiągów 243
6.5. Uproszczone obliczeniowe metody wyznaczania charakterystyk 246
6.5.1. Wyznaczanie charakterystyk jednowirnikowych silników jedno-przepływowych.. 246
6.5.2. Wyznaczanie charakterystyk dwuwirnikowych silników jedno-przepływowych.. 252
6.5.3. Wyznaczanie charakterystyk silników dwuprzepływowych . . . 254
6.5.4. Uwzględnienie wpływu otwartego zaworu upustowego.. 259
6.6. Obliczenia charakterystyk silnika z dopalaniem 259
6.7. Wpływ liczby Reynoldsa na charakterystyki silnika. 261
6.8. Uwzględnienie w obliczeniach charakterystyk programu sterowania silnikiem.. 264
6.9. Przebiegi charakterystyk turbinowych silników odrzutowych . . . 265
Napędy agregatów. 270
7.1. Schematy napędu agregatów.. 27J
7.2. Konstrukcja przekładni napędowych. 276
7.3. Uwagi o obliczeniach wytrzymałościowych.. 281
Olejenie.. 282
8.1. Obliczenie niezbędnego natężenia przepływu oleju. 282
8.2. Oleje stosowane w turbinowych silnikach odrzutowych.. 287
8.3. Układy olejenia.. 289
8.4. Podstawowe zespoły układów olejenia. 295
8.4.1. Pompy.. . 295
8.4.2. Zbiorniki oleju.. 298
8.4.3. Przewody oleju.. 299
8.4.4. Odpowietrzniki i oddzielacze powietrza 301
8.4.5. Wtryskiwacze 303
8.4.6. Filtry oleju. 305
8.4.7. Uszczelnienie. .. 307
8.4.8. Chłodnice oleju.. 309
Zasilanie.. 316
9.1. Pompy paliwowe. 318
9.1.1. Typy pomp i hirudina zasady ich konstrukcji. 318
9.1.2. Obliczenia konstruktorskie pomp 321
9.2. Wtryskiwacze 339
9.2.1. Typy wtryskiwaczy i zasady ich konstrukcji. 339
9.2.2. Obliczenia konstruktorskie wtryskiwaczy.. 343
9.3. Sterowanie. 349
Przegląd konstrukcji współczesnych turbinowych silników odrzutowych
10.1. Silniki jednoprzepływowe. 352
10.1.1. Silniki jednowirnikowe.. 352
10.1.2. Silniki dwuwirnikowe.. 358
10.2. Silniki dwuprzepływowe. 362
10.2.1. Silniki wentylatorowe.. 363
10.2.2. Silniki z mieszalnikami strumieni 375
10.3. Silniki samolotów pionowego startu i lądowania.. 383
10.3.1. Silniki n<
10.3.2. Silniki m
10.3.3. Turbowei
10.3.4. Specyfika wego stai
Załącznik: Tablic
Bibliografia . . Skorowidz . .
10.3.J. Silniki nośne 388
10.3.2. Silniki marszowo-nośne. 39j
10.3.3. Turbowentylatory nośne. 396
10.3.4. Specyfika eksploatacji silników stosowanych w samolotach pionowego startu i lądowania. 398
Załącznik: Tablice danych technicznych turbinowych silników odrzutowych 401
Bibliografia. 410
Skorowidz. 41
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty: | |