Tuba basowa Subwoofer Vordon TB-16R+ 350W
Tuba basowa TB-16R+ ze wzmacniaczem została zaprojektowana do użytku samochodowego, zgodnie z najwyższymi standardami car audio. Przeznaczenie jej pozwala na pracę w podwyższonej wilgotności (nie oznacza to wodoodporności). W częściach ruchomych głośnika, membranie i zewnętrznym zawieszeniu zostały zastosowane materiały syntetyczne. Membrana głośnika jest wykonana z kompozytu IMPP (polipropylen formowany ciśnieniowo), oraz metalizowana, co przedłuża jej żywotność, zwiększa sztywność i tłumienia wewnętrznych rezonansów, a także nadaje elegancki wygląd. Membrana jest lekka i sztywna, wprawia ja w ruch dwuwarstwowa cewka nawinięta miedzianym drutem na aluminiowy karkas. Takie rozwiązanie gwarantuje wysoką sprawność układu, niskie zniekształcenia i wysoką moc. Głośnik jest zabezpieczony przed uszkodzeniem mechanicznym stylową kratką z tworzywa. Układ magnetyczny jest wentylowany. W procesie projektowania wykorzystano wiedzę doświadczonych inżynierów elektroakustyki, wyposażonych w programy symulacyjne oraz najwyższej jakości aparaturę pomiarową.
Konstrukcja głośnika jest trwała i bezpieczna, w zestawie znajduje się komplet niezbędnych przewodów, oraz instrukcja z opisem podłączenia.
Jak działa subwoofer?
Subwoofer emituje czysty i mocny bas, nawet przy wysokim poziomie głośności. Tuba TB-16R+ pracuje w paśmie 40-200Hz. Zastosowano tu rozwiązanie z tunelem bass-reflex, który stroi układ rezonansowy tak, żeby zapewnić jak najniższe tłumienie basu, bez utraty jakości dźwięku. Idealnie dopasowana obudowa z tunelem bass-reflex zapewnia pełne wykorzystanie potencjału głośnika. W przypadku obudowy typu bass-reflex, ciśnienie akustyczne jest sumą ciśnienia wytworzonego przez bass-reflex (BR) i ciśnienia pochodzącego z membrany głośnika, przy uwzględnieniu przesunięcia fazowego między tymi ciśnieniami. Tunel BR można zatkać lub przesłonić, co poprawi jakość (szybkość ) basu, ale może ograniczyć jego zasięg i dynamikę.
Każdy samochód posiada inna akustykę i rozmiary. Fale akustyczne z różnych głośników nakładają się na siebie, może to powodować dodawanie się lub znoszenie fal w zależności od miejsca w samochodzie i częstotliwości. Dlatego najlepsze umiejscowienie subwoofera należy dobrać metoda prób i błędów, prowadząc odsłuch z miejsca kierowcy. Wzmacniacz jest wyposażony w filtr dolnoprzepustowy LPF (low-pass filter), z płynną regulacją pokrętłem w zakresie 40Hz-200Hz, z możliwością jego wyłączenia (przełącznik w pozycji LPF FULL). Subwoofer TB-16R+ posiada masywny magnes i nowoczesną konstrukcję, co gwarantuje niskie zniekształcenia, dużą moc i doskonałe brzmienie. Dzięki konstrukcji tuby i rozwiązaniu bass-reflex, bas pozostaje głęboki i czysty, nawet przy wysokim poziomie głośności. Przy pierwszym podłączeniu najlepiej ustawić potencjometr wzmacniacza w pozycji „min”, następnie powoli zwiększać głośność, aż do uzyskania mocy maksymalnej, bez zniekształceń. Najmniejsze zniekształcenia uzyskuje się przy 80-90% mocy maksymalnej.
Wzmacniacz jest wyposażony w filtr dolnoprzepustowy LPF (low-pass filter), z płynną regulacją pokrętłem w zakresie 40Hz-200Hz, z możliwością jego wyłączenia (przełącznik w pozycji LPF FULL).
Przy podłączaniu subwoofera podstawową sprawą jest prawidłowe poprowadzenie zasilania. Głośnik podłącza się do zasilania wykorzystując trzy zaciski: +12V, GND i CON( REM). Im większa odległość tuby od akumulatora, tym grubsze kable należy zastosować i o jak najmniejszej oporności. Do zacisku +12V podłącza się przewód dodatni (+) z akumulatora (zabezpieczony odpowiednim bezpiecznikiem), zaś do GND masę (może być z karoserii). Kabel plusowy jest koloru czerwonego, a minusowy jest czarny. Najlepiej pociągnąć plus oraz minus bezpośrednio z akumulatora, ale często można znaleźć masę przy śrubach w bagażniku. Do prawidłowej pracy wzmacniacza potrzebne jest też pociągnięcie kabla sterującego. Jest on potrzebny, aby włączać i wyłączać wzmacniacz, gdy nie słuchamy radia. Do zacisku CON(REM) podłącza się przewód REMOTE wychodzący z radia (bardzo często jest niebieski, lub niebieski z białym paskiem i oznaczony jako „remote”, służy on też do sterowania elektryczną anteną). Na tym kablu pojawia się +12V po włączeniu radioodtwarzacza.
Przewodem RCA (tzw. „czinczami” - chinch) łączy się tubę z wyjściem z radia. Skrót RCA jest skrótem od nazwy firmy Radio Corporation of America, i funkcjonuje jako powszechnie używany skrót opisujący ten rodzaj kabli. W przypadku, kiedy radio nie posiada wyjścia na wzmacniacz, można podłączyć subwoofer pod głośniki (np. tylne głośniki w samochodzie)za pomocą gniazda HI INPUT – we współczesnych radioodbiornikach zdarza się to jednak rzadko. Takie podłączenie powoduje przejęcie zniekształceń spowodowanych przez wzmacniacz radia. Przy słuchaniu głośnej muzyki, radio przesyła do głośników nieco zniekształcony sygnał, a przez takie podłączenie głośników zniekształcenia te jeszcze bardziej się zwiększają. Dlaczego powinieneś wybrać subwoofer TB-16R+ jako uzupełnienie systemu audio Twojego samochodu? Nasz subwoofer zapewni doskonałe i przyjemne odtwarzanie Twojej ulubionej muzyki w zakresie niskich tonów, umili czas na długiej trasie i podczas postojów, zapewni rozrywkę na pikniku, spotkaniu, zjeździe fanów motoryzacji, rodzinnym grillu, na campingu, podczas spotkania przyjaciół w plenerze.
Baw się i wypoczywaj przy dźwiękach najwyższej jakości, za przystępną cenę!
- Kształt: Tunel
- Moc RMS: 90W
- Moc szczytowa: 350W
- Opór głośników: 2 ohm
- Rozmiar głośnika: 6 cali
- Częstotliwość: 40-200Hz
- Czułość: 92 db
- Wymiary netto [mm]: 390 x 200 x 170