Motocykl Tiger 800 jest bez wątpienia jednym z najbardziej ukochanych, a najprawdopodobniej również jednym z najlepiej przyjętych motocykli, o rodowodzie wywodzącym się z pierwszych złotych medali zdobytych przez motocykle Tiger podczas międzynarodowych zawodów motocyklowych International Six Days Enduro (wcześniej znanych jako International Six Days Trial) w 1936 r.
Dane techniczne:
Rodzaj: Liquid-cooled, 12 valve, DOHC, in-line 3-cylinder
Pojemność: 800 cm³
Średnica: 74.05 mm
Suw: 61.9 mm
Stopień sprężania: 11.3:1
Maksymalna moc: 95 PS/ 94 bhp (70 kW) 9,500 rpm
Maksymalny moment obrotowy: 79Nm 8,050rpm
Układ zasilania: Multipoint sequential electronic fuel injection
Układ wydechowy: Stainless steel 3 into 1 header system, side mounted stainless steel silencer
Układ napędowy: O-ring chain
Sprzęgło: Wet, multi-plate
Skrzynia biegów: 6 speed
Rama: Tubular steel trellis frame
Wahacz: Twinsided, cast aluminium alloy
Przednia opona: Spoked, 21 x 2.15 in
Tylne koło: Spoked, 17 x 4.25 in
Przednia opona: 90/90-21
Tylna opona: 150/70 R17
Przednie zawieszenie: WP 43 mm upside down forks, with adjustable rebound and compression damping, 220 mm travel
Tylne zawieszenie: WP monoshock with remote oil reservoir, hydraulically adjustable preload, 215 mm rear wheel travel
Przedni hamulec: Twin 305 mm floating discs, Brembo 2piston sliding calipers, Switchable ABS
Tylni hamulec: Single 255 mm disc, Nissin single piston sliding caliper, Switchable ABS
Przyrządy: TFT multifunctional instrument pack with digital speedometer, trip computer, digital tachometer, gear position indicator, fuel gauge, service indicator, ambient temperature, clock and five rider modes (Road/Offroad/Off-Road Pro/Sport/Track)