Sprzedam smart tre. Jest to eliminator opóźnienia zapłonu. Suzuki specjalnie wprowadziło ograniczenie mocy na pierwszych trzech biegach. TRE pozwala na odblokowanie pełnej mocy silnika. Urządzenie zbudowane jest na tranzystorze - TRE na tranzystorze nie zmienia mapy napisanej dla biegu jałowego, obroty nie szaleją.
TRE oznacza "Time Retard Eliminator". Co należy należy zrozumieć przez "czas" i co mamy na myśli tutaj. Mówimy o "czasie", kiedy występuje wybuch z zapłonem iskrowym, w stosunku pozycji tłoka. Optymalne miejsce na wybuch mieszanki występuje tylko trochę zanim tłok osiągnie górny martwy punkt. Jeżeli zapłon jest zbyt wcześnie (na długo zanim tłok będzie w górnym martwym punkcie), to paliwo i powietrze są zapalone, gdy tłok jeszcze zbliża się, więc dużo energii marnuje się walcząc z tym w górę pędu. Jeśli iskra pojawia się zbyt późno (dowolnym czasie po tym jak tłok osiągnie górny martwy punkt), to jest już w ruchu tłoka w dół, mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest już maksymalnie skompresowana, a mniej energii otrzymuje się z wybuchu. Nazywa się to "spowolnienie czasu", lub "retard czasu". Daje ci coś mniej niż maksymalny moment obrotowy. Więc odpowiedni czas ma kluczowe znaczenie dla maksymalizacji energii z tłokiem (co przekłada się bezpośrednio na moment).
Suzuki celowo zaprogramowało ECM na mniej niż maksymalny moment obrotowy dla trzech pierwszych biegów. Przypuszczalnie ma to na celu ochronę kierowcy przed pełną mocą! Inżynierowie SUZUKI zrobili taki "retard" czasu, że iskra następuje zbyt późno, celowo, tak aby maksymalny moment obrotowy nie został osiągnięty. "TRE" usuwa to "opóźnienie", aby ustawić z zapłonem iskrowym z powrotem do miejsca, gdzie da to maksymalny moment obrotowy, tuż przed górnym martwym punktem. W ten sposób masz "wyeliminowany retard czasu" - "mod TRE".
Oryginalne wtyczki suzuki plug&play (3piny).
Pasuje do suzuki
- 2006 - ... Suzuki Boulevard M109 / Intruder M1800 / VZR 1800 *
- 2002 -... DL1000 V strom *
- 2008 - ... B-King *
- 2005 - ... M90/C90 *
- 2005 - ... VL1500 *
- 2009 - ... VZ1500 *
* W młodszych motocyklach wyświetlacz biegów wbudowany w licznik przestaje być aktywny. Podobnie sprawa ma się przy innych wyświetlaczach na tzw. "wtyczkę".
Wbudowany przełącznik TRE on/off.
- Filmik pokazujący działanie (w 100% oszukuje komputer) - https://www.youtube.com/watch?v=_skE3SvxwKQ
- Filmik pokazujący jak zamontować TRE w SV - https://www.youtube.com/watch?v=v7vtRmviMEk
Proszę o dane do jakiego moto ma być TRE (wówczas dodaję instrukcję montażu).
Zalety:
lepsza reakcja na manetkę (lepsze przyśpieszenie na biegach 1,2,3)
odblokowanie limitu prędkości