Toyota Land Cruiser, typ J 90, z silnikiem 1KZ-TE. Diesel 3,0TD, 125 KM. To jest najtrwalszy silnik w tej wersji samochodu. Znawcy twierdzą, że nie do zajechania. Ja nie miałem żadnych doświadczeń z tym silnikiem ponieważ zrobiłem nim około 1.500 km. Kupiłem go w styczniu ubiegłego roku i do dzisiaj tylko kilka razy nim wyjechałem. W tym, raz byłem na rajdzie w terenie. Niestety ta bajka nie jest dla mnie.
Samochód w pełni przygotowany do jazdy i zabawy w terenie. Ten samochód faktycznie nie boi się ani wysokich podjazdów, ani zjazdów, ani błota ani innych „atrakcji” o czym przekonałem się będąc na wspomnianym rajdzie. Do jazdy w terenie jest wyposażony w następujący osprzęt:
- zderzaki przód i tył stalowe,
- wyciągarka (bardzo silna i droga) na przednim zderzaku, sterowana z kabiny lub z pilota z zewnątrz samochodu oraz przygotowane miejsce do wyciągarki z tyłu,
- bardzo silne progi boczne,
- specjalny bagażnik na dachu a na nim plastikowe, długie trapy i szpadel,
- snorkel,
- dodatkowe halogeny na bagażniku dachowym i na zderzaku przednim,
- koło zapasowe na klapie bagażnika ze specjalną szyną mocującą,
- koła z oponami terenowymi na felgach aluminiowych osadzone na dystansach 2 cm,
- poszerzone nadkola zewnętrzne,
- podniesiona karoseria,
- nawigacja GPS (współrzędne geograficzne),
- CB radio
- zestaw wskaźników do jazdy w terenie
Ponadto:
- fabryczny napęd 4x4 dołączany ręcznie,
- skrzynia biegów z reduktorem, a więc biegi terenowe,
- blokada międzyosiowa,
- blokada elektryczna tylnej osi,
- dodatkowe uruchamianie wentylatora chłodnicy,
- hak 2,8 T.
Jest jeszcze pewnie wiele innych ciekawostek, ale trudno to teraz wszystko wymienić.
Samochód jest w pełni sprawny. Po jego nabyciu wykonałem następujące czynności:
- wymiana klocków hamulcowych i naprawa wszystkich zacisków hamulcowych,
- wymiana łożysk w piastach kół,
- wymiana końcówek drążków kierowniczych i wahaczy,
- wymiana wszystkich amortyzatorów,
- wymiana przegubów zewnętrznych półosi przednich,
- wymiana oleju i filtrów w silniku,
- wymiana olejów w mostach, reduktorze i skrzyni biegów.
Wykonałem też wiele innych napraw i czynności.
Samochód wyprodukowany w 2000 r, aktualny przebieg 163.250 km. Auto miało kilku właścicieli, co wynika z książki pojazdu. Trudno powiedzieć gdzie on jeździł, ale jak na typowe auto off road, wygląda dobrze i jest gotowy do jazdy, chociaż jego najlepsze lata już pewnie dawno minęły.
Podaję nr VIN dla ewentualnego sprawdzenia pojazdu: JT111GJ9000049599.
Możliwa zamiana na samochód wyprawowy lub motocykl BMW K1600GTL, BMW R1200RT. Dopłaty możliwe w dwie strony. Umowa kupna-sprzedaży.
tel: 502752050.