Przedmiotem aukcji jest samochód Toyota Corolla E9 w wersji 1.8 diesel XL. Samochód kupiony w Polsce od polskiego dealera w 1988 roku. Auto od nowości w mojej rodzinie, jestem jego drugim właścicielem. Samochód bardzo dobrze się trzyma, odpala bez żadnego kłopotu czy to zimą czy latem.
Samochód na bieżąco serwisowany, posiada przegląd ważny do 24 listopada 2017 roku, a także ubezpieczenie ważne do 17 stycznia 2018 roku.
Samochód posiada 2 komplety kół z felgami stalowymi (zimowe i letnie) w bardzo dobrym stanie.W samochodzie podczas ostatniego przeglądu (przed zimą) wymieniany był olej, klocki hamulcowe, filtr powietrza. Od tego czasu przejechał może 300 kilometrów.
Naprawy, które były wykonywane:
1. Przy przebiegu 310 000 km wymieniany był komplet rozrządu. W tym silniku rozrząd wymienia się co 100 000 km.
2. Przy przebiegu 310 000 km uszczelniana była pompa wtryskowa, która zaczęła przeciekać. Ze względu na błąd mechanika, mechanik dodatkowo na własny koszt musiał wykonać usługę wymiany uszczelki pod głowicą.
3. Wspomniana powyżej wymiana uszczelki pod głowicą przy przebiegu 310 000 km. Oznacza to, że przez kolejne 300 000 km nie będzie z nią problemu.
4. Wymiana kompletu sprzęgła przy przebiegu 330 000 km.5.
5. Przy przebiegu 300 000 wymieniono cały układ wydechowy bez kolektora. Układ od tej poty nie był naprawiany poza wymianą niektórych gumowych wieszaków, jest szczelny i w dobrym stanie.6. Przy przebiegu około 250 000 wymieniane były tylne amrotyzatory fabryczne na amortyzatory firmy Monroe.
6. Akumulator ma około 2 lat.
Usterki, którymi można się zająć, aby utrzymać auto w dobrym stanie:
1. Wspomniana powyżej naprawa polegająca na uszczelnieniu pompy wtryskowej nie zakończyła się pełnym sukcesem, pompa po jakimś czasie zaczęła delikatnie przecieka kapiąc po silniku. Nie wpływa to jednak na jego pracę, czy inne podzespoły. Wyciek jest tak niewielki, że niezauważalny podczas przeglądu. Silnik z racji wieku jest dosyć brudny, nigdy nie był myty.
2. Samochód do poprawek blacharsko - lakierniczych. Podkreślam jednak, że jak na ten wiek jest w niezłym stanie. Samochód był do ubiegłego roku przeze mnie użytkowany na codzień. Ostatni remont blacharski miał miejsce około 10 lat temu. Wymieniono wtedy progi, przednie błotniki i reparaturki tylnich błotników. Samochód pierwsze 10 lat funkcjonowania był garażowany, kolejne prawie 20 lat stał pod chmurą.
3. Słychać przednie zawieszenie na dużych dziurach, ale nie ściąga, układ kierowniczy pracuje bardzo dobrze.
Wnętrze z racji prawie 30 letniego wieku nosi ślady użytkowania. Dotyczy to fotela kierowcy, boku zagłówka pasażera i kierownicy. Wnętrze jak na ten wiek i ciągłe 30 letnie użytkowanie w bardzo dobrym stanie, do poprawek.
W samochodzie zamontowany jest już kultowy silnik 1.8 diesel, któremu firma Toyota zawdzięcza to, że teraz może chwalić się bezawaryjnością swoich aut. Silnik do tej pory odpala bez problemu, równo pracuje, bez wycieków oleju (wymieniona uszczelka pod głowicą, kiedyś wymieniana uszczelka pod pokrywą zaworów, niedawno malowana miska olejowa).
Do samochodu dodaję komplet dokumentów, książkę o naprawie tego modelu samochodów, a także dodatkowy komplet zamków (z tego kompletu wymieniłem tylko zamek w drzwiach kierowcy z racji popsucia się poprzedniego). Jak napisałem wcześniej, również 2 komplety opon na stalowych felgach. Wystawiam fakturę VAT, na wszystkie pytania odpowiem poprzez kontakt Allegro bądź pod nr telefonu 792 220 279. Samochód do obejrzenia w Łodzi.
Samochód jest utrzymywany w dobrej kondycji, sprzedaję go ponieważ nie mam już czasu na zajmowanie się nim, a szkoda, żeby rdzewiał niejeżdżony. Mam nadzieję, że znajdzie się kupiec, który doceni ten model auta. Bardzo o niego trudno na rynku.