Auto było zakupione w polskim salonie, a ja od 2 lat jestem jego drugim właścicielem. Pierwszym właścicielem była firma, w której cały czas pracuję, dlatego też wiem, że auto było do początku w dobrych rękach i prawie cały swój przebieg spędziła w długich trasach. Ponadto posiadam pełną dokumentację napraw i wymian (faktury z warsztatów, zazwyczaj z nr rejestracyjnym na fakturze), łącznie z wymianami żarówek, wycieraczek, klocków hamulcowych i tarcz itp.
Nie zamierzałem sprzedać tego pojazdu, jednak mój znajomy sprzedawał większe i mocniejsze auto, stąd zdecydowałem się zmienić Toyotę na Opla Vectrę C kombi.
Samochód jest zadbany i technicznie sprawny w 100%. W przeciągu ostatnich 2 lat zostało wymienione kilka eksploatacyjnych rzeczy, które do końca żywota tego auta nie pochłoną ani złotówki: sprzęgło, regeneracja alternatora (szczotki), regeneracja rozrusznika (szczotki). Od tej pory w tym aucie nie ma się co zepsuć, także kolejny właściciel przez kilka długich lat będzie się cieszył pojazdem niewymagającym żadnego wkładu finansowego. Pełną listę napraw przedstawiam poniżej opisu.
Jeśli chodzi o stan wizualny, to lakier jest całkowicie oryginalny, co niestety skutkuje tym, że każde przetarcie, które zostało nabyte widać na zdjęciach. Tak naprawdę nie ma tych skaz dużo, ale każdy z czterech rogów zderzaków jest przytarty, dzięki uprzejmości moich sąsiadów, a ponadto na prawych tylnych drzwiach jest pozostałość po jakimś małym zdarzeniu (ktoś zahaczył o coś wystającego (auto kupiłem już z tym wgniotem i nic z nim nie robiłem)). Poza wspomnianym wgniotem nie ma żadnego śladu korozji, gdyż auto przez wiele lat było garażowane w firmowym garażu.
Przebieg widać również na kierownicy, gdyż jej wierzchnia warstwa jest trochę starta, poza tym stan wewnętrzy oceniam na solidną czwórkę w pięciostopniowej skali. Tapicerka w ogóle nie jest zniszczona, ani przypalona papierosami, podsufitka jest w bardzo dobrym stanie, tak samo wnętrze wszystkich drzwi. Kokpit jest w nienaruszonym stanie, żaden przycisk nie ma startego znaczka, regulacja foteli działa poprawnie, tak samo, jak każdy przycisk sterowniczy w tym pojeździe. Oświetlenie działa w pełni (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne), żadna lampka nie pali się i nie miga na pulpicie, co również świadczy o pełnej sprawności tego auta. Wszystkie szyby, wycieraczki, spryskiwacze i radioodtwarzacz działają, jak należy.
Nie brakuje żadnego wyposażenia: koło zapasowe (nigdy nieużywane, nówka totalna), oryginalny lewarek i klucz do kół, roleta zamykająca bagażnik w pełni sprawna, trójką i gaśnica znajdują się pod siedzeniami.
Przegląd techniczny jest ważny do 04.05.2018.
Auto posiada ważne ubezpieczenie do 07.03.2018.
Z wielu moich obliczeń wynika, że spalanie na trasie jest w granicach 7 litrów/100km, a po mieście to około 8 litrów/100km. Silnik w ogóle nie bierze oleju, działa równo i cicho.
Wyposażenie dodatkowe: blokada skrzyni biegów Bear Lock, centralny zamek z pilotem i dwa komplety pilota i kluczyków, oryginalny komplet kołpaków.
Naprawy i wymiany, jakie przeprowadziłem:
Lipiec 2015:
- wymiana oleju
- wymiana filtru oleju
- profesjonalne odgrzybianie klimatyzacji i ozonowanie wnętrza
- nabicie czynnika chłodzącego do pełna (weszło tylko 20 gram)
- pranie tapicerki wszystkich foteli (przód i tył)
- zakup nowych wycieraczek gumowych pod nogi – cały komplet
- zakup tylnych kołpaków
Listopad 2016:
- regeneracja alternatora (wymiana szczotek)
- regeneracja rozrusznika (wymiana szczotek)
Grudzień 2016:
- wymiana sprzęgła (komplet)
- wymiana kostki elektrycznej przy przednim prawnym świetle
Marzec 2017:
- wymiana oleju (3,5 litra weszło)
- wymiana filtru oleju
Zainteresowanych zapraszam do oglądnięcia auta w Poznaniu.
W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny: 512-590-135.