Stwórz własną kryptowalutę i dołącz do rewolucji!
Najlepszy sposób na profesjonalny token.
Po co?
Własny token to sposób na rozwój marki osobistej i biznesu, oraz wykreowanie większego zaangażowania ze strony fanów lub klientów.
Jak używać?
- jako metoda płatności
- system lojalnościowy dla klientów
- system motywacyjny dla pracowników
Jak to działa?
Własny token pozwala na zwiększenie rozpoznawalności oraz wygenerowanie dodatkowych zysków. Im częściej klienci (lub fani) używają Twojego tokenu, tym większą ma wartość. Możesz w ten sposób jeszcze bardziej zaangażować społeczność wokół Twojej marki osobistej lub firmy.
Tokeny mogą być wykorzystywane w social media, programach lojalnościowych, czy jako premie pracownicze.
GŁÓWNE RODZAJE TOKENÓW
Tokeny personalne
Tokeny związane z marką osobistą
Personalne tokeny tokenizują marki osobiste. Branża reklamowa od dawna wie o tym, że za każdym nazwiskiem czy pseudonimem artystycznym stoi konkretna wycena. Te wyceny nie są raczej podawane do publicznej wiadomości. Oczywiście zawsze można zmierzyć popularność lub reputację w inny sposób - np. porównując rekord sprzedanych płyt piosenkarzy, liczbę minut zajętych w popularnych kanałach telewizyjnych miejsce w tabeli top sportowców czy też szacunkową wartość majątku celebryty.
Personalne tokeny przychodzą z kolejnym, bardziej obiektywnym źródłem mierzenia reputacji - wartość tokena na giełdzie. Wyobraźmy sobie sytuację kiedy w czasie rzeczywistym możemy obserwować giełdę tokenów personalnych polityków, którzy ubiegają się o reelekcję na kolejną kadencję sejmu. W końcu wyborcy mieliby obiektywne źródło o informacji, rywalizujące z tradycyjnymi sondażami, które przecież nie cieszą się wielkim zaufaniem.
W Polsce najpopularniejsze personalne tokeny należą do youtuberów (Szczepan Bentyn, Wapniak czy Patryk Suliga z kanału “Bez kanału”), swój token posiada także Łukasz Grass (redaktor naczelny Business Insider) oraz Michał Grzybkowski (prezes Beyond.pl). Można więc powiedzieć, że mamy już pierwszych śmiałków - kto będzie następny? Piosenkarze, politycy a może zawodnicy MMA?
Korpotokeny
Tokeny powiązane z marką firmy
Dzięki korpotokenom innowacyjne firmy wprowadzają nowe kanały komunikacji z klientami, poszerzają swój wpływ, a także oddają rynkowi władzę nad kreowaniem wartości tokena.
Firmy takie jak Kodak czy BurgerKing stworzyły swoje kryptowaluty, dopasowując je do swoich modeli biznesowych. Rakuten, japoński amazon (wart 9 mld USD) postanowił rozszerzyć swój program lojalnościowy o token, podobnie AirAsia - malezyjskie linie lotnicze postawili na program lojalnościowy nowej generacji.
Podobnie jak akcja, korpotoken może fluktuować w zależności od ważnych decyzji podjętych przez zarząd, poważnych komunikatów prasowych, czy wręcz żartobliwych tweetów (tak jak to miało miejsce z akcjami Tesli po tym jak Elon Musk zażartował na twitterze 1 kwietnia, że firma jest bankrutem).
I choć zwykle firmy nie mają w zwyczaju rozdawać akcji swoim pracownikom czy klientom, to w przypadku tokenów sytuacja mogłaby przebiegać inaczej. Jeśli pracownicy wraz z wynagrodzeniem otrzymywaliby tokeny, szybko dotarło by do nich, że ich praca ma wpływ na wycenę rynkową firmowej kryptowaluty.
Tokeny społecznościowe
Tokeny służące do łączenia ludzi wokół pewnej idei
Tokeny społecznościowe to tokeny, które mogłyby zrzeszać wokół pewnej idei. Nie potrzebna formalna struktura (jak stowarzyszenie czy fundacja) aby wytworzyć w grupie osób silną więź. I tak dzięki tokenom zgromadzić możemy osoby wokół idei politycznych, religijnych, wolnościowych, filozoficznych czy choćby muzycznych. Ciekawym przykładem jest Lovecoin, którego wartość tradycyjnie rośnie w okolicach 14 lutego, po czym spada. Czy kurs lovecoina odzwierciedla nasze zaangażowanie w związek?
Zwykle stworzenie tokenu społecznościowego prowadzi w kolejnym kroku do uruchomienia internetowej platformy, która używa tokenów do głosowania, wspierania czy wyceny wartości, ale to płynnie zamienia tokeny społecznościowe w tokeny projektowe.
Platforma Ethereum
Standard ERC20
Ilość tokenów: dowolna
liczba miejsc po przecinku: dowolna
nazwa i skrót: dowolna
Po dokonaniu zakupu proszę o podanie ilości tokenów do wyemitowania, na ile miejsc po przecinku mają być podzielne oraz nazwę tokenu i jego skrót.
Następnie proszę o podanie adresu portfela ethereum na jaki mam przesłać tokeny.
W przypadku pierwszego kontaktu z tą technologią, poinstruuje jak bezpiecznie przechowywać tokeny.