Delo Syn ATF XV 20L
Wysokiej jakości syntetyczny olej przekładniowy do automatycznych skrzyń biegów (Zastępuje Ursa Syn-ATF XV)
Delo Syn ATF XV to wysokiej jakości syntetyczny olej przekładniowy do automatycznych skrzyń biegów, zalecany w aplikacjach wymagających olejów przekładniowych Volvo 97342. Delo Syn ATF XV jest także odpowiedni do użytku w wielu skrzyniach biegów koreańskich i japońskich producentów samochodów osobowych.
- Delo 400 XSP-SD SAE 5W-30 przeznaczony jest do wysokoprężnych silników czterosuwowych wolnossących i z turbodoładowaniem. Jest zalecany do silników spełniających wymogi dotyczące emisji norm Euro I - Euro V oraz najnowszej Euro VI, tam gdzie został dopuszczony przez producentów OEM. Może być stosowany w wielu układach oczyszczania spalin.
- Delo Syn ATF XV spełnia wymagania specyfikacji Volvo 97342, wymaganej dla olejów przekładniowych użytkowanych w automatycznych skrzyniach biegów z wałem pośrednim serii „HT”, stosowanych w ładowarkach i równiarkach, oraz w pełni automatycznych przekładniach planetarnych PowerTronic („PT”) stosowanych w wozidłach przegubowych i niektórych modelach pojazdów ciężarowych Volvo
- Stabilność utleniania zastosowanych syntetycznych olejów bazowych oznacza, że w porównaniu z tradycyjnymi olejami, Delo Syn ATF XV może zapewnić znacznie dłuższe okresy eksploatacji, a jego odporność temperaturowa przekłada się na możliwość stosowania w bardziej uciążliwych warunkach pracy
- Delo Syn ATF XV posiada niższą lepkość kinematyczną niż typowa dla olejów używanych w tego typu zastosowaniach – olej ten został zooptymalizowany w celu poprawy wydajności maszyn i jednocześnie zapewnienia ochrony podzespołów maszyn
- Wysoki wskaźnik lepkości oznacza, że olej ten ma szeroki zakres temperatur pracy. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu syntetycznych olejów bazowych o naturalnie wysokim wskaźniku lepkości oraz dodatkom poprawiającym wskaźnik lepkości o wysokiej odporności na ścinanie. Połączenie to pomaga utrzymać lepkość i wskaźnik lepkości na stałym poziomie podczas całego okresu eksploatacji oleju
- Charakterystyka tarcia oleju Delo Syn ATF XV sprawia, że jest on odpowiedni do użytku w licznych skrzyniach biegów stosowanych przez japońskich i koreańskich konstruktorów samochodów osobowych. Delo Syn ATF XV może być również stosowany w układach wspomagania kierownicy, w których dopuszczone do stosowania są oleje do automatycznych skrzyń biegów
- Olej Delo 400 XSP-SD SAE 5W-30 może być używany zarówno w starszych typach silników, jak i w nowoczesnych silnikach niskoemisyjnych. Odpowiednio dobrany skład oleju zapewnia wysoką wydajność w silnikach zasilanych różnymi paliwami, włącznie z olejem napędowym o niskiej i bardzo niskiej zawartości siarki oraz z wieloma rodzajami biopaliw.
- Połączenie bazowego oleju syntetycznego oraz inhibitorów utleniania zapewnia długi okres eksploatacji oleju oraz jego odporność na powstawanie szlamów, laków i osadów
- Wysoka odporność na ścinanie zapewnia utrzymanie lepkości oleju przez cały okres jego eksploatacji
- Zaawansowany skład zapewnia ochronę przed zużyciem przekładni, łożysk i sprzęgieł, wydłużając okres sprawności
- Skład o zoptymalizowanej lepkości przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa
- Zastosowanie modyfikatora tarcia zapewnia płynną zmianę biegów, skuteczne przenoszenie mocy oraz ochronę przed drganiami
Zatwierdzenia
- Volvo: 97342 (AT 102) [1]
[1] Numer aprobaty Volvo: 009
Zgodność ze standardami
- Allison: Voith
- TES-389: H55.6335.xx
Zalecenia
- Aisin Warner JWS 3309 JWS 3324
- Bosch TE-ML 09
- Honda ATF-Z1
- Hyundai/Kia/Mitsubishi Diamond SP-III
- JASO M315 Type 1-A
- Mazda ATF M5
- Nissan MATIC-J
- Subaru ATF-HP
- Toyota Type T-IV WS