TEXA Lider innowacyjnosci
Rozwiązania TEXA do kalibracji kamer
Zestaw do kalibracji telekamer (ADAS)
Wśród systemów elektronicznych stosowanych w nowoczesnych pojazdach, coraz większe znaczenie zyskują systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – Zaawansowane Systemy Wspomagania kierowcy) asysty parkowania, utrzymania pasa ruchu czy pomocy w hamowaniu awaryjnym.
Dlatego TEXA opracowała “Zestaw kalibracji kamer” złożony z licznych paneli przeznaczonych do poszczególnych marek samochodów, który w połączeniu z oprogramowaniem diagnostycznym TEXA, umożliwia prawidłową kalibrację czujników stosowanych w tego typu systemach.
Narzędzia TEXA umożliwiają precyzyjne przywrócenie poprawnego działania systemów ADAS, zgodnie ze specyfikacjami wymaganymi przez producentów, wykonując kalibracje statyczne oraz dynamiczne zapewniając przy tym bardzo szerokie pokrycie CAR i TRUCK, o co najmniej 30% wyższe w stosunku do rozwiązań dostępnych na rynku.
Oprogramowanie IDC5 prowadzi mechanika krok po kroku przez wszystkie etapy, dzięki obecności dedykowanych kart pomocy specjalnie opracowanych dla poszczególnych pojazdów.
Ponadto, aby poznać wszystkie sekrety systemów ADAS, dział TEXAEDU opracował dwa dedykowane szkolenia specjalistyczne: D9C i D9T.
Gorąca linia z ekspertem
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących procedur kalibracji, TEXA oferuje specjalną infolinię Call Center ADAS: szybkie
i kompetentne wsparcie, które pomoże rozwiązać wszelkie Państwa problemy.
Systemy ADAS
Kalibracja kamer i radarów w zaawansowanych systemach wspomagających kierowcę
Przedmiotem auckji jest S12618 RCCS2- zestaw do kalibracji radarow i kamer
aby w pelni wykorzystać wszytskie możliwości urządzenia należny dokupic akcesoria opcjonalne dostępne na innych aukcjach
Oprogramowanie do ustawiania zestawu RCCS 2 względem pojazdu i sprawdzania ustawienie zawieszenia
Operator przystępuje w pierwszej kolejności do montażu czterech czujników CCD na kołach i przeprowadza kontrolę ustawienia zawieszenia pojazdu. Następnie zdejmuje czujniki z przedniej osi pojazdu i umieszcza je na belce regulacyjnej RCCS 2, w celu prawidłowego ustawienia zestawu względem geometrycznej osi jazdy (względem tylnej osi pojazdu). Poniżej znajduje się praktyczny przykład ustawiania zestawu i zawieszenia kół z wykorzystaniem dedykowanego oprogramowania:
Podczas weryfikacji ustawienia zawieszenia oprogramowanie pozwala na ustawienie średnicy kół i pokazuje nominalne zakresy zbieżności, zbieżności połówkowej i kąta odchylenia geometrycznej osi jazdy od osi symetrii.
Należy umieścić cztery czujniki na uchwytach kół i wykonać kompensację bicia bocznego. Następnie przetoczyć pojazd aż do momentu, gdy uchwyty osiągną nachylenie 45°. Następnie należy przemieścić pojazd do przodu aby z powrotem znalazły się w pozycji pionowej.
Następnie należy ustawić cztery czujniki CCD równolegle do powierzchni roboczej i ustawić kierownicę na wprost. Po spełnieniu tych warunków pojawi się napis “STOP”.
Tak wygląda ekran podsumowujący dane zmierzone przez cztery czujniki CCD, porównane z wartościami nominalnymi określonymi przez producenta. Jeśli wartości mieszczą się w normach, można przystąpić do ustawiania RCCS 2.
Napis “OFFSET” wskazuje na ile ustawienie RCCS 2 odbiega od linii środkowej pojazdu. “ANGLE - KĄT” natomiast informuje o kącie odchylenia zestawu kalibracyjnego względem środka pojazdu.
Zestaw jest prawidłowo ustawiony w stosunku do pojazdu i możliwe jest przystąpienie do kalibracji radaru lub kamery.
Następnie należy ustawić cztery czujniki CCD równolegle do powierzchni roboczej i ustawić kierownicę na wprost. Po spełnieniu tych warunków pojawi się napis “STOP”.