OPIS: Prosty test obecności glikolu w oleju. Stosowany głównie do oleju do sprawdzenia obecności glikolu w oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Do przeniknięcia dochodzi w wyniku nieszczelności chłodnicy wody i oleju, które są w jednym bloku. Zmieszanie glikolu z olejem powoduje poślizg skrzyni biegów aż do jej całkowitego unieruchomienia.
Wykrywa oczywiście glikol w oleju silnikowym np. celu ustalenia uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Tradycyjne testy wykazują obecność CO w płynie chłodniczym a ten test na obecności glikolu w oleju.
W samochodach BMW z chłodnicą EGR w nagarze będzie również obecny glikol, który doprowadza do zapłonu i spalenia pojazdu. W 2019 PSPoż odnotowała 200 pożarów samochodów BMW. Modele z wadliwą chłodnicą EGR element mają wyprodukowany w Korei.
Zestaw 5 pasków.
Instrukcja:
Procedury • Zacznij od czystych, suchych rąk i narzędzi. •
Przeprowadź test w dobrze oświetlonym miejscu, jeśli to możliwe, przy naturalnym świetle. • Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy dokładnie przestrzegać wszystkich wskazówek. • Przekładnia powinna mieć temperaturę roboczą nie więcej niż 10 minut przed testem ATF. • Przy pracującym silniku wyjąć prętowy wskaźnik poziomu skrzyni biegów. Użyj czystej szmatki i wytrzyj płyn przekładniowy z prętowego wskaźnika poziomu. Włożyć bagnet z powrotem do płynu przekładniowego i natychmiast wyjąć. Umieść płynną końcówkę sztyftu na podkładce na pasku testowym.
• UWAGA: Przekładnie bez prętowego wskaźnika poziomu - silnik MUSI zostać wyłączony przed pobraniem jakichkolwiek próbek płynu. Weź jedną kroplę płynu przekładniowego, otwierając przewód chłodnicy / chłodnicy skrzyni biegów. Nałóż kroplę bezpośrednio na podkładkę na pasku testowym. • Po 15 - 30 sekundach przytrzymaj pasek bokiem i pozwól, aby nadmiar płynu spłynął na papierowy ręcznik. Po 60 sekundach porównaj kolor podkładki z paskami testowymi z dostarczonym kluczem testowym, aby określić zawartość procentową glikolu w ATF. • Jeśli kolor na pasku testowym nie zgadza się dokładnie z kolorem na przycisku testowym, odnieś się do następnej największej wartości procentowej (ciemniejszy wynik testu). • Wszystkie odczyty należy odnotować w dokumentacji obsługi pojazdu do wykorzystania w przyszłości. Jeżeli po zanurzeniu paska testowego w ciepłym płynie przekładniowym pasek nie reaguje, oznacza to, że nie zetknął się z płynem chłodzącym. Aby upewnić się, że próbka płynu przekładniowego, w której zanurzono wyzwalacz testowy, była reprezentatywna, sugeruje się pobranie próbki płynu przekładniowego z dna miski płynu przekładniowego i odstawienie na 5 do 10 minut. Po tym czasie nieużywany pasek testowy włożyć na dno butelki z próbką, wyjąć i położyć płasko na białym podkładzie, czyli ręczniku papierowym. Jeśli jest płyn chłodzący zapobiegający zamarzaniu, pasek testowy zmieni kolor na niebieski w ciągu 2 minut. Im więcej niebieskich plam na pasku testowym, tym wyższe stężenie płynu chłodzącego zapobiegającego zamarzaniu w płynie przekładniowym. Jeśli kolor płynu przekładniowego jest zbyt ciemny, aby pokazać kolor reakcji chemicznej, dodaj 1 ml płynu przekładniowego do 1 ml wody i zamieszaj. Pasek testowy nie reaguje z wodą ani nie ma na nią wpływu. Jakikolwiek płyn chłodzący zapobiegający zamarzaniu, który znajduje się w płynie przekładniowym (lub innym płynie) zareaguje z paskiem testowym, zmieniając kolor paska testowego z żółtego na niebiesko / zielono-niebieski