TESTER SPRĘŻANIA DO SILNIKÓW DIESLA
Zestaw zawiera wiele adapterów, pasuje do większości samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych:
- AUDI, BMW, CITROEN, FIAT, FORD, ISUZU, LAND ROVER, MAZDA, MERCEDES, MITSUBISHI,NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, ROVER, SEAT, SKODA, TOYOTA, VOLKSWAGEN, VOLVO
- w tym do aut z silnikami tdi/hdi/sdi/dti/jtd/did z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim.
DANE TECHNICZNE:
- Zakres pomiarowy 0 - 70 bar / 0 - 1000 psi
- manometr z podwójną podziałką - bar/psi
- długość węża 40 cm (wyposażony po obydwu stronach w metalową spiralę elastyczną co uniemożliwia przełamywanie się przewodu)
- Pomiaru można dokonać zarówno przez świece żarowe jak i przez wtryskiwacz.
Wąż zakończony jest ponadto funkcjonalnym szybko złączem ułatwiającym wpinanie poszczególnych końcówek pomiarowych jak również zaworkiem uniemożliwiającym cofnięcie się wskazówki manometru przed zakończeniem pomiaru.
WYPOSAŻENIE:
- Manometr o zakresie 0-70BAR średnicy 80 mm.
- Przewód
- Plastikowa kaseta zapewniająca bezpieczny transport jak i przechowywanie próbnika
- Szybkozłącze 1/8" NPT - 1 szt.
- Szybkozłącze 7/16" 20(F) - 3 szt.
- ZG1/8" (męska/żeńska) szybkozłączka - 1 szt.
- Szybkozłączka z końcówką kulową - 1 szt.
- 1/2"-19 nakrętka zabezpieczająca - 1 szt.
- 7/16"-20(męska)-7/16"-20(żeńska) 90 stopni - 1 szt.
- podkładka miedziana - 2 szt.
Adaptery:
- M12x1,25(Męski)-7/16"-20(M) - 3 szt.
- M12x1,25(Żeński)-M18x1,5(M) - 2 szt.
- M10x1,25 krótki - 1 szt.
- M10x1,25 długi - 1 szt.
- ZG1/8" (Żeński) - M24x2 (Męski) - 1 szt.
- ZG1/8" (Żeński) - M24x15 (Męski) - 1 szt.
- M10x1 (Męski)
- Tuleja adaptera - 1 szt.
ZASADA DZIAŁANIA:
- Wybierz złącze zgodnie z tabelą oleju napędowego i postępuj zgodnie z instrukcjami montażu,
- Upewnij się, że akumulator samochodu jest w pełni naładowany
- Uruchom silnik, aby rozgrzać temperatury do normy, a następnie wyłącz go
- Po wyłączeniu silnika odłączyć elektrozawór.
- Odłącz wszystkie wtryskiwacze lub świece żarowe i oznacz je, aby uniknąć pomyłki podczas instalacji. Jeśli instrukcja silnika nie mówi inaczej, nie należy wtryskiwać oleju napędowego do cylindra
- Użyj właściwego złącza, aby podłączyć manometr wykrywający ciśnienie na pierwszym cylindrze. Następnie całkowicie wciśnij pedał przyspieszenia i obróć wał korbowy na 8 okrążeń. Nie obracaj dalej wałem korbowym, aby uniknąć uszkodzenia rozrusznika.
- Zapisz ilość obrotów po obróceniu wału korbowego
- Po zmierzeniu manometrem maksymalnego odczytu naciśnij przycisk zwalniający na czujniku ciśnienia
- Zdjąć miernik wykrywania ciśnienia w cylindrze. Należy zwrócić uwagę na temperaturę silnika, aby uniknąć poparzeń. Powtórz całą operację na kolejnym cylindrze,
Uwaga: Dobrze prowadzony cylinder silnika ma wysoki odczyt i może szybko osiągnąć maksymalny odczyt. Jeśli praca silnika nie jest bardzo dobra, odczyt będzie niski, a prędkość do odczytu maksymalnego będzie wolniejsza. Mówiąc ogólnie, odczyty kompresji we wszystkich silnikach nie powinny przekraczać 10%