Skaner diagnostyczny Autophix ES680 VAG PRO
Główne cechy zestawu
- Typ urządzenia: Skaner
- Obsługiwane pojazdy: Europejskie, Amerykańskie, Azjatyckie
- Typ złącza: OBDII
- Typ połączenia interfejsu: Bezpośrednie
- Oprogramowanie w zestawie: Tak
- Język oprogramowania: Polski
- Aktualizacje oprogramowania: Tak
Profesjonalne urządzenie do diagnostyki VAG + OBDII
Autophix ES680 VAG PRO to poręczny oraz prosty w obsłudze skaner diagnostyczny wyposażony w złącze OBDII przeznaczonym do diagnostyki samochodów produkcji Europejskiej, Amerykańskiej, Azjatyckiej. Skaner jest przeznaczony do odczytu oraz kasowania kodów błędów silnika, podglądu parametrów podczas pracy LIVE DATA, a także wyświetla statusy monitorów pokładowych. Jest to samodzielne urządzenie wyposażone w kolorowy wyświetlacz, solidną obudowę oraz szybki procesor ARM. Zasilanie pobiera bezpośrednio ze złącza diagnostycznego pojazdu więc nie wymaga ładowania baterii i jest gotowy do natychmiastowego użytku!
Wbudowane oprogramowanie w języku polskim
Urządzenie posiada wbudowane oprogramowanie diagnostyczne. Menu urządzenia, techniczne opisy kodów błędów, parametry bieżące są w pełni w języku polskim. Takie rozwiązanie pozwala na diagnostykę pojazdu bez używania komputera lub innych dodatkowych urządzeń.
Funkcje skanera
Jako nieliczny tester do pojazdów grupy VAG obsługuje protokół UDS (modele po 2010r)
- odczyt modów usterek
- kasowanie kodów usterek
- podgląd parametrów rzeczywistych
- test komponentów
- adaptacja przepustnicy
- adaptacja zaworu EGR
- odpowietrzenie pompy ABS
- cofanie zacisków elektrycznego hamulca postojowego
- test elektrycznego hamulca postojowego
- ustawienie grubości klocków
- kodowanie wtryskiwaczy
- zmiana języka na panelu wskaźników
- aktywacja tempomatu
- regulacja biegu jałowego
- aktywacja świateł
- ustawienia podstawowe automatycznej skrzyni biegów
- reset serwisowy
- kasowanie/przyuczenie pilota zdalnego sterowania
- czyszczenie wartości przyuczonych
- przyuczenie zerowej pozycji czujnika kąta skrętu kierownicy
- kodowanie nowego licznika
- adaptacja czujnika poziomu paliwa
- przywrócenie ustawień podstawowych dla klimatyzacji
- kodowanie nowego sterownika poduszek powietrznych
- dawka wtrysku
- limit maksymalnej prędkości
- kalibracja kompresora klimatyzacji
- kalibracja temperatury chłodzenia
- przyuczenie immobilizera
- sprawdzenie przepływomierza powietrza
- test pompy vacum
- test pompy ABS
- test czujnika stukowego
- kontrola sonda lambda
- regulacja EGR-regulacja czujnika wałka rozrządu
- adaptacja pompy paliwa
- wtrysk paliwa
- chłodzenie silnika
- test czujnika temperatury EGR
- aktywacja systemu ESP
- dezaktywacja/aktywacja czujnika przyspieszenie
- monitor systemu ciśnienie w oponach
- regulacja czujnika przyspieszenia bocznego
- regulacja czujnika ciśnienia hamulca
- regulacja potencjometrów klap klimatyzacji
- kontrola silniczków klap klimatyzacji
- dodatkowe ogrzewanie
- regulacja czasu grzania lusterek
- aktywacja czasu mycia lamp czołowych
- aktywacja świateł dziennych
- zdalne odblokowanie klapki paliwa
- aktywacja/dezaktywacja świateł skrętnych
- podgrzewanie szyby, wycieraczek
- podstawowe ustawienie elektrycznego fotela
- wyświetlenie zużycia paliwa
- język dla wiadomości o usterkach i nawigacji
- maksymalny dystans do wymiany oleju
- adaptacja kluczyka do immobilizera
- mile/kilometry
- tryb skandynawski
- automatyczne blokowanie zamków
- wewnętrzny monitoring
- ustawienie kraju dla dźwięku alarmu
- auto adaptacja pilota zdalnego sterowania
Obsługiwane protokoły
- CAN,
- UDS,
- SO9141,
- KWP2000,
- J1850 VPW,
- J1850 PWM.
Obsługiwane marki samochodów
Oprócz pełnej obsługi samochodów z grupy VAG, tester obsługuje także wszystkie pozostałe OBDII/EOBD (silnik, osprzęt silnika, skrzynia automatyczna)
- Europa-benzynowe od 2000 do 2017, diesle od 2004r do 2017r
Alfa Romeo, BMW, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Jaguar, Lancia, Land Rover, Mercedes Benz, Mini, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Smart, Volvo
- Ameryka-od 1996r do 2017r
Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Dodge, GMC, Hummer, Jeep, Lincoln, Oldsmobile, Pontiac
- Azja-od 1999r do 2017r
Acura, Daewoo, Daihatsu, Honda, Hyundai, Infiniti, Isuzu, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, SsangYong, Subaru, Suzuki, Toyota
Włącznie z najnowszymi pojazdami wyposażonymi w protokół (CAN) oraz (UDS).
Jak sprawdzić, czy pojazd posiada normę emisji spalin OBDII?
System OBDII obowiązkowo posiadają auta:
- sprzedawane po 1 stycznia 1996 w USA
- sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
- sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
- auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2004
Istnieje również taka możliwość, że samochody sprzedawane wcześniej mogły także posiadać system OBDII, ale wówczas nie było to dla producentów obowiązkowe.
Samochody wyposażone w system OBDII posiadają:
- charakterystyczne 16-pinowe złącze,
- dwa lub więcej czujników tlenu (sond λ),
- powinny posiadać naklejkę informującą o emisji spalin, którą najczęściej umieszcza się w większości pojazdów pod maską lub przy chłodnicy. Naklejka ta posiada informację, czy dany pojazd ma certyfikat OBDII.
Samo posiadanie charakterystycznego złącza przez pojazd nie jest wyznacznikiem obsługiwania systemu OBDII - bezwzględnie muszą zostać spełnione wszystkie 3 powyższe warunki.
Należy też pamiętać, że niektóre francuskie samochody mogą mieć problemy z odczytem OBDII.
Zawartość zestawu
- Tester AUTOPHIX ES680 VAG + OBDII/EOBD
- Kabel zakończony złaczem OBDII
- Kabel USB
- Materiałowy pokrowiec
- Instrukcja obsługi w języku polskim w formacie PDF (do pobrania w załączniku)