Teorya sztuki drukarskiej
- Producent:Ząbkowski Franciszek
- Rok wydania oryg.: 1832
- Oprawa: twarda
- Strony: 250
- Wymiary: 170 x 240 mm
- ISBN: 978-83-7867-934-9
Teorya sztuki drukarskiej to kompleksowy podręcznik kierowany do XIX wiecznych drukarzy, zecerów, właścicieli drukarń i wydawców. Podręcznik podzielony jest na dwie części – o zecerstwie i preserstwie. W pierwszej z nich szczegółowo opisuje zasady układania tekstu, tworzenia i zestawiania czcionek, poprawnym justowaniu, wydzielania tytułów i robienia tabel. Autor zamieścił tu również rozdzialik i pisowni polskiej jako, że zecerzy nie zawsze dostatecznie zgłębiali tę wiedzę. Druga część omawia szczegółowo użycie maszyn, ich konserwację i techniczne szczegóły tyczące się drukowania, a także obszerny rodział poświęcony farbowaniu papieru. Dzięki tej książce dowiemy się, jak wyglądała praca drukarza jeszcze sto lat temu, zanim nastał druk cyfrowy i ile pracy należało włożyć w wydrukowanie książki.
Reprint dzieła Ząbkowskiego oprawiony jest w okładkę wykonaną z czarnej tektury i ozdobnego papieru. Ponadto blok zdobią dopasowane kolorystycznie kapitałki i wstążeczka czytelnicza.
Szkoła maszynisty
- Producent: Julius Brosius, Richard Koch
- Rok wydania oryg.: 1879
- Oprawa: twarda
- Strony: 750
- Wymiary: 170 x 240 mm
- ISBN: 978-83-62905-81-2
Wśród naszych publikacji zagościł prawdziwy biały kruk. Książka bardzo trudno dostępna, z rzadka pojawiająca się na aukcjach. Szkoła maszynisty. Podręcznik dla urzędników dróg żelazych i uczniów szkół technicznych. to kompendium wiedzy na temat parowozów. Od budowy poszczególnych części, zasad ich działania, konserwacji po dobre rady przy użytkowaniu kotłów. Jest to niezwykła publikacja, pełna rycin i schematów, „przewodniczy w poznaniu budowy i eksploatacyi dróg żelaznych, nietylko poczynającym technikom kolejowym, lecz i ogółowi publiczności”. W przedmowie tłumacz zaznacza, że do zainteresowania tą publikacją skłonił go sukces, jakim cieszyła się ona na rynku niemieckim. Trudno było znaleźć wydawcę, lecz dzięki wstawiennictwu Mechanika Głównego Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej oraz poparciu inżynierów i mechaników, książkę zgodzili się wydać Gebethner i Wolff. Zreprodukowane wydanie pochodzi z 1879 roku. Co ciekawe, tłumacz pozostawił w nawiasach nazwy posczególnych części w języku niemieckim i rosyjskim, aby technicy, którzy przywykli do tych języków nie mieli problemów z tłumaczeniem. Reprint tej wspaniałej publikacji zainteresuje wszystkich miłośników kolejnictwa. Wszystkie trzy tomy mają wspólną oprawę introligatorską.
Reprint oprawiony jest w czarną tekturę. Grzbiet stanowi szary papier ozdobny z białym zadrukiem. Dodatkowo książkę zdobią kapitałki i wstążeczka czytelnicza.