Przedmiotem oferty jest dokumentacja, jaką nauczyciel ubiegający się o uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego złożył w czerwcu 2017 r. w Kuratorium Oświaty.
Segregator zawiera osiem skoroszytów, w których znajdują się opisy i analizy działań podejmowanych przez nauczyciela języka polskiego i logopedę odpowiadające następującym punktom rozporządzenia o awansie zawodowym nauczycieli: - § 8 ust. 2 p. 1 – Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły – skoroszyt liczy 18 stron. - § 8 ust. 2 p. 2 – Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej – skoroszyt liczy 7 stron. - § 8 ust. 2 p. 3 – Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć – skoroszyt liczy 8 stron. - § 8 ust. 2 p. 4a – Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich – skoroszyt liczy 5 stron. - § 8 ust. 2 p. 4c – Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych – skoroszyt liczy 11 stron. - § 8 ust. 2 p. 4e – Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami – skoroszyt liczy 11 stron. - § 8 ust. 2 p. 4f – Uzyskiwanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej – skoroszyt liczy 7 stron. - § 8 ust. 2 p. 5 – Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony – skoroszyt liczy 11 stron. Każdy opis i analiza rozpoczyna się spisem treści – wypunktowaniem działań, a zakończony jest czytelnie wyeksponowanym zapisem „Efekty podejmowanych przeze mnie działań”. Te z kolei podzielone są na następujące grupy:- efekty dla szkoły,- efekty dla uczniów, - efekty dla mnie. Zawarte w skoroszytach dokumenty są ponumerowane i poukładane w krystaliczne ofertówki, tzw. koszulki. Niniejsza oferta skierowana jest do osób, które kolekcjonują materiały dokumentujące historię polskiego szkolnictwa, w tym także ewolucję procedur dotyczących ścieżki kariery zawodowej nauczycieli. Prezentowany materiał można wykorzystać jako eksponat na wystawach poświęconych szkolnictwu w Polsce.