W komunikacji z ludźmi cenimy sobie zaufanie, szczerość, wiarygodność, otwartość i tolerancję.
W pracy lub w życiu codziennym spotykam się jednak z czymś przeciwnym. M.in. z manipulacją.
I wtedy można być zmuszonym do zaakceptowania czyjegoś punktu widzenia lub ulec warunkom współpracy w biznesie na czyjś warunkach. A to wszystko za sprawą manipulacji.
Z książki czytelnik dowie się, o:
- -rodzajach manipulacji;
- -gdzie możesz się natknąć na manipulację;
- - jak się przed nią skutecznie bronić;
- -jak kontrolować nerwowe sytuacje wywołane manipulacją;
- -jak chronić wtedy swoje własne interesy.
W książce opisane są też:
- - klasyczne metody skutecznego argumentowania w sytuacji wywołanej manipulacją;
- -potencjalnym argumentom wiedząc o zaistnieniu manipulacji w relacje międzyludzkiej.
Dzięki tej wiedzy będziesz :
- -konstruktywnie i rzeczowo prowadzić rozmowy biznesowe,
- -radzenie sobie w relacji międzyludzkiej w grupie jak i z konkretną osoba w cztery oczy.
Z łatwością będzie się stwarzało atmosferę wzajemnego zaufania, szczerości i wiarygodności.
Książka dzieli się na rozdziały, m.in. o:
- -definicji manipulacji;
- -o eleganckich technikach obronnych;
- -o pułapkach argumentacji i pozornych argumentach;
- -i o technikach manipulacji.
Książka jest dobrze zaprojektowana, rozpoczynając dany temat od wyjaśnienia zagadnieniach, ważne informacje zamieszczone w kolorowych ramkach i na końcu podany przykład.
Na końcu autorzy umieścili indeks pojęć, aby szybko odnaleźć przydatne informacje .