Tarcza tył P PORSCHE 911, 911 TARGA 3.0-3.8 03.99- ATE 24.0128-0196.1
B00771
Tarcza hamulcowa jest jednym z najważniejszych elementów układu hamulcowego. Przymocowana do piasty koła tarcza jest jego elementem czynnym. W momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę hydrauliczny system tłoków dociska zaciski klocka do tarczy z proporcjonalną siłą. Hamowanie jest możliwe dzięki przekształceniu energii kinetycznej pojazdu w energię sił tarcia i cieplną wydzielaną w trakcie tarcia nieruchomego klocka hamulcowego o poruszającą się wraz z kołem tarczę hamulcową. Wskutek silnego tarcia stopniowemu zużyciu ulegają zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe. Zużyte tarcze hamulcowe powodują wibracje samochodu przenoszone na układ kierowniczy, niepokojące odgłosy w trakcie jazdy oraz hamowania oraz przegrzewanie układu hamulcowego. Może to prowadzić do wydłużenia drogi hamowania i ściągania pojazdu w jedną stronę, stwarzając zagrożenie na drodze. Sprawność układu hamulcowego jest kluczowa dla bezpieczeństwa podczas jazdy, dlatego tak ważna jest regularna kontrola jego elementów. Stan tarcz hamulcowych należy sprawdzać przy każdej wymianie klocków hamulcowych, a zużyte bezzwłocznie wymienić parami na jednej osi.
- Grubość [mm]: 28
- Indeks: 24.0128-0196.1
- Informacje dodatkowe: stopowy / wysoko nawęglany
- Jednostka sprzedaży: 1 szt.
- Liczba otworów mocujących [szt.]: 5
- Miejsce zabudowy: tył
- Minimalna grubość [mm]: 26
- Powierzchnia: pokryty
- Producent: ATE
- Rodzaj tarczy: Wentylowana
- Średnica otworu centrującego [mm]: 15,4
- Średnica otworu [mm]: 130
- Średnica wewnętrzna [mm]: 180
- Średnica zewnętrzna [mm]: 330
- Strona zabudowy: Prawa
- Tarcza z łożyskiem: NIE
- Wysokość całkowita [mm]: 75
- BENDIX 562590BC
- DELPHI BG9097
- PILENGA V905R
- PORSCHE 996 352 406 00
- PORSCHE 996 352 406 01
- PORSCHE 996 352 406 02
- PORSCHE 996 352 406 03
- TEXTAR 92219010
- ZIMMERMANN 460.1563.00
- ZIMMERMANN 460.1563.20
Ate
W 1906 roku niemiecki przedsiębiorca Alfred Teves otworzył firmę zajmującą się sprzedażą akcesoriów samochodowych. Trzy lata później wspólnie z inżynierem Matthäusem Braunem założył fabrykę chłodnic, której produkty wybrało do pierwszego montażu wielu ówczesnych producentów samochodów. Obecnie firma Ate, która w 1998 roku stała się częścią międzynarodowego koncernu Continental, jest jednym z głównych producentów elementów układów hamulcowych na potrzeby niezależnego rynku części zamiennych. W bogatej ofercie firmy znajdują się hamulce tarczowe, hamulce bębnowe, elementy hydrauliczne do hamulców, elementy sprzęgła, płyny hamulcowe oraz specjalistyczne narzędzia i urządzenia kontrolne. Dzięki ogromnej liczbie kombinacji materiałów używanych do produkcji klocków hamulcowych, ich oferta jest niezwykle różnorodna. Umożliwia to dobór elementów o charakterystyce zbliżonej do części używanych do pierwszego montażu przez producentów wielu modeli samochodów.