Cysterna powietrzna KC-135 metalowy model 1:400
Cysterna KC-135 może zatankować różne samoloty o różnych osiągach.Podczas tankowania eliminuje się problem zmniejszenia wysokości i prędkości zbiornika oleju, co nie tylko poprawia bezpieczeństwo tankowania, ale także poprawia efektywność zadaniową zbiornik oleju.Przyjmuje system tankowania z powietrza w obudowie teleskopowej, odległość regulacji operacji tankowania wynosi 5,8 metra i może poruszać się w zakresie przestrzeni 54 stopni w górę i w dół oraz 30 stopni w poziomie.Jeszcze bardziej zdumiewające jest to, że może zatankować kilka myśliwce w tym samym czasie. Gdy jest zatankowany tylko jednym zbiornikiem, może napełnić do 400 galonów na minutę. Gdy przedni i tylny zbiornik są używane w tym samym czasie, można napełnić 800 galonów na minutę.
Powietrzny tankowiec KC-135 wykonał swój pierwszy lot testowy w sierpniu 1956 r. i został oficjalnie wyposażony w wojska w 1957 r. Oryginalna konstrukcja samolotu KC-135 do tankowania w powietrzu jest przeznaczona głównie do tankowania w powietrzu bombowców strategicznych dalekiego zasięgu Sił Powietrznych USA , a później może być również wykorzystywany do tankowania w powietrzu różnego rodzaju myśliwców US Air Force, Navy i Marine Corps.
KC-135 to duży tankowiec udoskonalony przez Boeinga na bazie wojskowego samolotu transportowego C-135. Całkowita produkcja samolotu to 803, a głównymi użytkownikami są Siły Powietrzne USA, Siły Powietrzne Francji, Singapur Siły Powietrzne, Tureckie Siły Powietrzne i Chilijskie Siły Powietrzne.