Wiesław Borowski
TADEUSZ KANTOR
Warszawa 1982, Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe. Format 29x27,5 cm, stron 176, cz-b ilustracje, płócienna okładka z obwolutą.
Stan dobry (małe otarcia okładki).
***
Spis treści:
- Wstęp 5
- Osobowość twórcza - 7
- Rozmowa z Tadeuszem Kantorem 17 Przedmiot opanować, złapać in-flagranti 17 Od edukacji do zapominania 18 W stronę przypadku 28 Wyjście z infernum 49 Operuję realnością w realności 59 Sięgam do tradycji, by jej nie kultywować 100
- Omówienia 117 Teatr Cricot 2 117 Przykłady z malarstwa 120 Od informelu do ambalażu 123 Happeningi 126 Funkcja tekstu w teatrze Cricot 2 129 Nadobnisie i koczkodany 133 Krzesło 133 Umarła klasa 134
- Dokumenty, teksty teoretyczne 141 Teatr niezależny. Komentarze teoretyczne 141 Narodziny teatru Cricot 2 1955-56144 Teatr informel 145 Idea ambalaży 146 Manifest ambalaży 147 Teatr „zerowy" (eseje teoretyczne) 148 Anty-wystawa (wystawa popularna) 151 Linia podziału 152 Teatr happening (teatr wydarzeń) 153 Multipart 154 Manifest 1970 154 Teatr śmierci 157 Mały manifest 160 Z notatnika 161
- Chronologia 165
- Pisma Tadeusza Kantora 167
- Wybrana bibliografia 168
- Reume 171
- Summary 173