Tytuł: Szyldy i reklamy
Autor: Jan Wojeński
Wydawnictwo: Wydawnictwo Warta
Rok wydania: 1969
Wydanie: I
Okładka: miękka z obwolutą
Ilustracje: tak
Liczba stron: 116
Stan: bardzo dobry; nieznaczne przetarcia obwoluty, delikatnie zszargane krawędzie obwoluty, pieczątki pobiblioteczne na stronie tytułowej oraz ostatniej
Szybki postęp gospodarczy w Polsce stwarza konieczność rozbudowania pojęć o reklamie handlowej i usługowej oraz potrzebę oparcia tej reklamy na najnowszych osiągnięciach sztuki użytkowej. Literatura fachowa dotycząca zagadnień reklamy jest u nas nader skąpa. Książka Jana Wojeńskiego „Szyldy i reklamy sklepowe" jest w Polsce pierwszą obszerniejszą pozycją, która omawia praktyczne stosowanie kompozycji literniczej w zakresie reklamy.
Autor opisuje przystępnie i ciekawie dział reklamy wizualnej szyldowej, omawia i przytacza wzory powiązań kompozycji płaskich i przestrzennych z architekturą otoczenia, podaje przykłady zależności estetyki reklam od wykonania technicznego. Omawia również procesy produkcyjne nie wnikając w recepturę technologiczną, co uważam za słuszne, gdyż książka nie jest podręcznikiem technologii i wszelkie szczegóły powinny być pominięte.
Książka „Szyldy i reklamy sklepowe" powinna znaleźć się w bibliotece zawodowej każdego plastyka, grafika dekoratora, malarza szyldów oraz pracownika handlu odpowiedzialnego za reklamę w podległych mu placówkach. Wiadomości zawarte w książce rozszerzą wiedzę o plastyce użytkowej studentów architektury i plastyki, a także pracowników specjalistycznych zespołów rzemieślniczych i wszystkich zainteresowanych reklamą.
Do każdego zamówienia w gratisie dołączamy naszą firmową zakładkę.
Serdecznie zapraszamy na zakupy!