|
|
|
e-mail: kontakt@hirudina.pl tel. stacjonarny: (32) 352-04-48 tel. komórkowy: 513-188-833 komunikator: 4055893 ![]()
Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14 (pod apteką) Katowice-Szopienice
Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30
Lokalizacja sklepu: ![]()
|
|
|
![]() Przelew na konto mBank: 16 1140 2004 0000 3502 4067 7976
|
|
|
Wszystkie zamówienia realizowane są przez Pocztę Polską.
Książki wysyłamy zgodnie z wyborem opcji: - po wpłacie na konto - za pobraniem Wysyłamy również za granicę!
Koszty przesyłki są u nas zawsze zgodne z aktualnym cennikiem Poczty Polskiej.
Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach (adres powyżej)
|
|
|
|
WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
SZTUKA ANIMACJI OD OŁÓWKA DO PIKSELA Historia filmu animowanego
Jerry Beck, Jeffrey Katzenberg i Bill Plympton
Stan książki: NOWA
, zafoliowana
Wydawnictwo: Arkady
Stron: 384
Okładka: miękka
Format: 26 x 28 cm
Cena drukowana na okładce: 79,00zł
Z okładki:
Jest tu mowa o wszystkim: o hollywoodzkich hitach i japońskich anime, a także o rosyjskich arcydziełach i azjatyckich filmach artystycznych. Książka ta zabierze czytelnika w naprawdę szaloną podróż."
Niema! sto lat przed narodzinami niezwykłego zjawiska, jakim jest Toy Story, w „New York Harald" pojawił się Mały Nemo i zapoczątkował nową dziedzinę sztuki. Rozpoczęła się podniecająca podróż od skromnych początków do widowiskowych przebojów filmowych tworzonych z pomocą technik komputerowych, takich jak Shrek i Matrix, pobudzająca wyobraźnię kolejnych pokoleń i zakończona atakiem szybko rozwijającej się technologii.
Książka ta szczegółowo przedstawia techniki i technologie, wydarzenia i osobowości, które kształtowały rozwój sztuki animacji. Do jej napisania Jerry Beck zmobilizował międzynarodowy zespół ekspertów i niezależnie od tego, czy podoba się wam Królewna Śnieżka, czy też Akira, Looney Tunes czy South Park, w tej książce z pewnością znajdziecie to, czego właśnie szukacie.
SPIS TREŚCI:
WSTĘP 6
PRZEDMOWY 8
I
NARODZINY SZTUKI
Wstęp 10
Ameryka Północna
Ojciec animacji 12
Winsor McCay 14
Studia nowojorskie 16
Pierwsze studia i ich gwiazdy 1 8
Jak zaczynał Disney 20
Europa Zachodnia
Emile Cohl 22
George Studdy i Bonzo 24
Europejscy pionierzy 26
Europa Wschodnia
Animacje polskie i radzieckie 28
Azja
Wczesne animacje azjatyckie
II
POCZĄTEK LAT 30.: JUŻ DŹWIĘKOWE
Wstęp 32
Ameryka Północna
Walt Disney i Myszka Miki 34
Silly Symphonies 36
Wczesne filmy dźwiękowe 38
Walter Lantz i Paul Terry 40
Warner Bros.: pierwsze sukcesy 42
Van Beuren i Charles Mintz 44
Ub Iwerks 46
Europa Zachodnia
Europejski geniusz 48
Europa Wschodnia
Animowane filmy węgierskie 50
Azja
W stronę wojny
III
1934-1939: FANTAZJE W TECHNICOLORZE
Wstęp 54
Ameryka Północna
Walt Disney i jego drużyna 56
Królewna Śnieżka 58
Kolorowa klasyka 60
Rywalizując z Disneyem 62
Happy Harmonies 64
Hollywoodzcy gracze 66
Europa Zachodnia
Oskar Fischinger 68
George Pal 70
Hoppin, Gross i Lye 72
Europa Wschodnia
Animatorzy radzieccy 74
Azja
Wojenne chmury gęstnieją 76
IV
1940-1944 CZASY II WOJNY ŚWIATOWEJ
Wstęp 78
Ameryka Północna
Kreskówki Disneya z czasów wojny 80
Fabuły Disneya z czasów wojny 82
Kaczor Daffy i Królik Bugs 84
Avery, Jones i Clampett 86
Friz Freleng i Frank Tashlin 88
Kreskówki idą na wojnę 90
Puppetoons George'a Pala 92
Pojawiają się Spryciarze 94
Dzięcioł Woody 96
Lis i Kruk 98
NFB: Początki 100
Czarodziej Norman Mclaren 102
Europa Zachodnia
Hałas i Batchelor 104
David Hand i British Animation 106
Hans Fischerkosen 108
Europa Wschodnia
Radziecka propaganda 110
Azja
Animacja w służbie wojny 112
Pierwsze animowane filmy pełnometrażowe 1 14
V
1945-1949 CZASY POWOJENNE
Wstęp 116
Ameryka Północna
Nowe drogi Disneya 1 1 8
Disney prze do przodu 1 20
Powstaje UPA 122
Nowe twarze w Termite Terrace 1 24
Postacie i animatorzy 1 26
Tex Avery w MGM 128
Studia Hollywoodzkie 1 30
Królik Crusader 132
Europa Zachodnia
Róża z Bagdadu 1 34
Paul Grimault i Jean Image 136
Europa Wschodnia
Studio w Zagrzebiu 138
Rosyjskie Cuda 140
Azja
Zaczynając od nowa 142
VI
1950-1955: LATA DOJRZAŁOŚCI
Wstęp 144
Ameryka Północna
United Productions of America 146
UPA: Lata pana Magoo 148
Disney wraca do filmów pełnometrażowych . 150
Alicja i Piotruś Pan 152
Szeroki ekran i 3D 154
Chuck Jones na szczycie 156
Ray Harryhausen 158
National Film Board of Canada 160
Telecom ics 162
Europa Zachodnia
Animacja przemysłowa 164
Jak powstał Folwark zwierzęcy 166
Pełnometrażowy film Hałasa i Batchelor .... 168
Pasterka i Kominiarczyk 1 71
Europa Wschodnia
Bułgaria i Polska 172
Azja
Komercyjnie czy artystycznie 1 72
VII
1956-1960: W STRONĘ MAŁEGO EKRANU
Wstęp
Ameryka Północna
TV or not TV
Nowe oblicze animacji
Gene Deitch w Terrytoons
Reklamy telewizyjne
Festiwale animacji 1 86
Europa Zachodnia
Richard Williams 1 88
Europa Wschodnia
Zagrzeb 190
Jiri Trnka i Kareł Zeman 192
Bogoria, Polska i Estonia 194
Azja
Początki przemysłu 196
VIII
1961-1970: MIĘDZYNARODOWA EKSPLOZJA
Wstęp 198
Ameryka Północna
dzień po tygodniu 200
Godziny szczytu 202
Telewizyjni gracze 204
Teiewizyjni superherosi 206
DePatie-Freleng i Różowa Pantera 208
Studio Disneya: bez Walta 210
Dziedzictwo Walta Disneya 212
john & Faith Hubley 214
John i James Whitneyowie 216
Europa Zachodnia
Żółta łódź podwodna 218
Arcydzieło TVC 220
Bruno Bozzetto 222
Asterix 224
Europa Wschodnia
Zagrzeb film: Złoty Wiek 226
Zagrzeb w Latach 60.: Iść do przodu 228
Studio Filmowe Pannonia 230
Gene Deitch 232
Radziecka ekspansja i dojrzałość 234
Azja
Eksplozja anime 236
Osamu Tezuka 238
Zamieszanie w niebiosach 240
IX
1971-1979: ANIMACJA DLA DOROSŁYCH
Wstęp 242
Ameryka Północna
Ralph Bakshi i Kot Fritz 244
Blues sobotniego poranka 246
Wielka biała północ 248
Rozwój niezależnych 250
Europa Zachodnia
Rene Laloux 252
Allegro Non Troppo 254
Różnorodność talentów 256
Europa Wschodnia
Studio Pannonia 258
Azja
Sci-fi oraz lalki 260
Australia
Odkrywanie tożsamości 262
Kreskówki z antypodów 264
X
1988-1989: NOWE KIERUNKI
Wstęp 266
Ameryka Północna
Tron 268
Pixar 270
Przebudzenie telewizji 272
Powrót filmu pełnometrażowego 274
Nowy Disney 276
Niezależni lat 80. XX wieku 278
Muzyczna telewizja i animacja 280
Europa Zachodnia
Channel 4 i animacja 282
Bracia Quay 284
Kocioł talentów 286
Europa Wschodnia
Studio Pannonia 288
Polska, Bułgaria i ZSRR 290
Estonia 292
Azja
Wszechstronny rozwój 294
Miyazaki i Otomo 296
Chiny w latach 80 298
Korea w latach 80. XX wieku 300
XI
1990-2000: RENESANS
Wstęp 302
Ameryka Północna
Disney znowu uderza 304
Cyfrowa domena 306
Pixar i Toy Story 308
Filmowi gracze 310
The Simpsons 31 2
Telewizja w porze najwyższej oglądalności 314
Animki w telewizji 316
Animki w telewizji kablowej 318
Filmy rysunkowe dla dorostych 320
Europa Zachodnia
Historia Aardman 322
Plastelinowe żniwa 324
Wielka Brytania w latach 90. XX wieku .... 326
Europa Wschodnia
Praga w latach 90 328
Azja
Anime w latach 90 330
Azja powstaje 332
Animacja w innych krajach 334
XII
NOWE STULECIE
Wstęp 336
Ameryka Północna
Zwycięski komputer (CGI| 338
Potwory i spółka 340
Gdzie jest Nemo 342
Dreamworks 344
Blue Sky 346
Współczesna animacja telewizyjna 348
Gwiazdy małego ekranu 350
Matrix 352
Komputer przejmuje prowadzenie 354
Władca pierścieni 356
Europa Zachodnia
Animacja brytyjska 358
Europejskie innowacje 360
Europa Wschodnia
Europa Wschodnia i Rosja 362
Animacja estońska 364
Azja
Anime w nowym stuleciu 366
Sukcesy małego ekranu 368
Nowe i tradycja 370
Koprodukcje japońsko-amerykańskie 372
Indie: kiełkująca animacja 374
Animacja internetowa 376
Animacja telewizyjna: koprodukcje 378
BIBLIOGRAFIA
Bibliografia 380
Indeks 382
Glina, ołówki, kukiełki, owady, farby, zapałki, komputery, szpilki... aby wcielić w życie swoje pomysły, animatorzy posługują się wszystkim. Animacja pozwala twórcom na całkowitą swobodę, nieograniczoną potrzebami i możliwościami żywych aktorów. Na porządku dziennym są więc zadziwiające, niewiarygodne wręcz sytuacje, od wygłupów Toma i Jerry'ego, nieustannie zaprzeczającym istnieniu śmierci, po połączenie ironii z baśnią w filmie Shrek 2. W sztuce animacji zabawne może przeplatać się ze smutnym, tradycyjne z eksperymentalnym i magicznym, nastrój zmienia się z chwili na chwilę dzięki jednemu pociągnięciu pędzla czy naciśnięciu klawisza.
Czy pionierzy animacji z początku XX wieku kiedykolwiek wyobrażali sobie, że entuzjazm, z jakim ożywiali opowieści, zapoczątkuje powstanie przemysłu, którego wartość dziś oblicza się na miliardy dolarów, i który pozwala przekraczać wszystkie bariery językowe? Prawdopodobnie nie. Jako że pierwsi animatorzy - Raoul Barre, Otto Messmer, Walt Disney, Ub Iwerks, Emile Cohl i inni - wciąż eksperymentowali z całą rozmaitością technik, nie mogli przewidzieć rezultatów swoich działań. Od tamtej pory twórcy filmów animowanych na całym świecie nieustannie przekraczali wszelkie granice niemożliwego. Duży skok naprzód dokonał się dzięki technice komputerowej, a przełomowe filmy, takie jak Toy Story i Shrek, tak zawyżyły poziom w dziedzinie szczegółowości obrazów i zaskakiwania widzów, że kolejne generacje animatorów będą musiały podejmować nowe wyzwania.
Sztuka animacji, książka sławiąca tę najbardziej uniwersalną dziedzinę sztuki, to ilustrowana opowieść o najrozmaitszych filmach, od wysokobudżetowych do tworzonych w domu, od pochodzących z hollywoodzkich wytwórni po te, wykonane na kuchennym stole. To również opowieść o ich twórcach z całego świata, od tych najpopularniejszych do mało znanych i niezależnych. Chcesz wiedzieć, kiedy Disney rozpoczął swoją działalność? Kiedy Królik Bugs wypowiedział po raz pierwszy swoje nieśmiertelne pytanie? Jak to się dzieje, że postacie jednocześnie poruszają się i mówią? Jak tworzy się kreskówki dziś? Odpowiedzi na te pytania - i wiele, wiele innych - znajdziesz w tej książce.
Książka podzielona jest na rozdziały obejmujące okresy dziesięciu lat i omawia postępy w sztuce animacji w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej, Europie Wschodniej i Azji. Opisano główne osiągnięcia na tych terenach, zamieszczono też odsyłacze do innych rozdziałów, pozwalające dostrzec rosnącą internacjonalizację animacji. Tekst, napisany przez ekspertów i entuzjastów, uzupełniają liczne ilustracje, ukazujące nie tylko rezultaty pracy animatorów, lecz także procesy, dzięki którym twórcy osiągają to, co widzisz na ekranie.
Czytaj, ucz się i baw - kiedy skończysz, z pewnością będziesz w inny sposób patrzył na kreskówki!
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Polecamy również w kategorii FILM / KINO ![PaneleAllegro.pl]()
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| ![Komentarze]() | PaneleAllegro.pl ![galeria aukcji]() |
|
|
|
|