Rower
RONDO
HVRT ST
rozmiar: L - 56 cm
Sugerowany przez producenta wzrost użytkownika: 179 - 187 cm
Ruut - pierwsza linia modeli rowerów typu gravel na świecie ze zmienną geometrią, która zrodziła się z potrzeby posiadanie prawdziwie wszechstronnej maszyny. Dzięki przemyślanym rozwiązaniom mamy możliwość uprawiania bikepackingu, robienia długich dystansów i przejażdżek o charakterystyce sportowej.
W Rondo wszyscy lubimy współzawodniczyć - jeździmy szybko, ścigamy się - ale nie potrzebujemy roweru do świata CX. To czego oczekujemy od roweru z barankiem to możliwość jeżdżenia szybko i daleko - zwłaszcza na wyboistych drogach. Po ponad dwóch latach prac, opracowaliśmy rozwiązanie, które według nas jest najlepszym wyborem dla prawdziwych riderów
Unikalna, regulowana geometria i duże opony opony zapakowane w piękną, klasyczną ramę ze stali – oto Ruut ST. Swój nowy rower możesz zabrać na najbardziej wymagającą przygodę bikepackingową lub ścigać się w lokalnych zawodach CX, wybór należy do Ciebie. Jeżeli lubisz komfort stali, to zdecydowanie pokochasz ten model.
Cechy główne:
Regulowana geometria za pomocą widelca Twin-Tip
Karbonowy widelec z otworami na bagażnik
Wewnętrzne prowadzenie przewodów
Uchwyty na błotniki i bagażnik
3 miejsca na montaż bidonu
Hydrauliczne hamulce tarczowe flatmount
Sztywna oś z przodu i z tyłu
Miejsce na opony 700x40c lub 650Bx2.1”
Specyfikacja:
Rama: HVRT TANGE Prestige
Widelec: TWINTIP CARBON
Rozmiary: L56
Kierownica: Rondo Road 420MM(M,L)
Gripy: VELO COMFORT TAPE
Mostek: RONDO 110MM(L)
Stery: UPPER STACK: IS 42 / 28,6 LOWER STACK: IS 52 / 40 SHIS
Siodełko: FABRIC SCOOP FLAT
Sztyca: RONDO 350 X 27.2
Hamulce: Shimano 105 BR-R7070
Manetki: Shimano 105 ST-R7020
Korba: Shimano FC-RS510 50/34
Suport: BSA 68mm
Przerzutka przednia: Shimano 105 FD-R7000
Przerzutka tylna: Shimano 105 RD-R7000
Kaseta: Shimano KCS5800 11-28T 11 SPEED
Łańcuch: Shimano HG701
Piasty: RONDO SUPERLIGHT SEALED BEARINGS
Obręcze: RONDO Alu 622-18
Piasta przednia: 100/12mm/thread 1.5
Piasta tylna: 142/12mm/thread 1.75
Opony: Michelin Dynamic Classic 700c x 28
Waga katalogowa: 9.8kg (54cm)
RONDO HVRT FAQ
Co oznacza nazwa HVRT?
Pierwotnie chcieliśmy stworzyć normalny rower szosowy i odnieść nazwę do „dobrego” bólu, który
towarzyszy w trakcie jazdy na szosie z pełną prędkością. Wraz z upływem czasu koncepcja HVRT
ewoluowała, a ponieważludzie pytali co oznacza akronim, próbowaliśmy coś wymyśleć. I tak narodziło
się rozwinięcie HV: High Velocity, RT: Rough Terrain, które idealne sprawdza się w przypadku tego
roweru.
Czy HVRT nie jest po prostu gravelem aero?
Nie. Jest to rower szosowy. Unikalny, ale cały czas rower szosowy. Możesz zamontować duże opony i
jeździć czasami po szutrowych drogach, ale nie jest to typowy rower off-road jak gravel.
Czy nie łatwiej zamontować opony szosowe do Ruut’a? Czy to nie będzie taki sam rower co HVRT?
Nie. Modele HVRT posiadają o wiele bardziej agresywną pozycję, rama jest sztywniejsza i lepiej
przenosi siłę nóg. Można poczuć naprawdę dużą różnicę, jeżeli oba modele są na tym samym zestawie
kół i opon.
Czy mogę ścigać się na rowerach HVRT.
Jak najbardziej, ale nie w wyścigach wymagających certyfikatu UCI.
Czy na rowerze HVRT mogę jeździć w terenie, poza asfaltowymi drogami?
Tak, ale w pewnym stopniu. HVRT sprawdzi się dobrze na gładkim żwirze itp., ale nie jest
zaprojektowany do wszechstronnej jazdy w każdym terenie jak typowy gravel. Dodatkową zaletą jest
możliwość zamontowania szerokich opon na kołach 650B, dzięki którym możemy dotrzeć na skróty do
naszej ulubionej drogi. Świetnie sprawdza się również na słabej jakości asfalcie.
Jaki maksymalny rozmiar opon mogę zastosować?
Maksymalny rozmiar opon jaki można zamontować to 30mm na 700C i 47mm na 650B.
Kiedy powinienem używać kół 700C, a kiedy 650B?
Polecamy używania kół 700C w trakcie wyścigów, szybkich treningów grupowych, pobijania KOM’ów
lub na idealnym asfalcie. W każdej innej sytuacji koła 650B sprawdzą się dużo lepiej np. w trakcie
samotnego treningu, grupowej wyprawy typu endurance, eksplorowania nowych terenów…
Jak duża jest różnica w komforcie między 700C a 650B?
Różnica jest bardzo duża. Przerzucenie się z kół 700C na 650B daje o wiele większy komfort niż
przesiadka z roweru szosowego na endurance/gravel na tych samych kołach. Jazda na rowerze
szosowym z kołami 650B daje niesamowite uczucie komfortu i prędkości.
Jaka jest główna różnica między HVRT a innymi rowerami szosowymi?
Główną zaletą rowerów HVRT wyróżniającą je na tle wszystkich innych szosówek na rynku to
możliwość wstawienia opon road-plus i zmienna geometria.
Jaka jest różnica w modelach HVRT zrobionych z różnych materiałów?
Wszystkie modele HVRT mają taką samą geometrię, a przez zastosowany materiał różnią się ceną,
wagą i odczuciem z jazdy. Wybór wersji karbonowej będzie najlepszy dla rider’ów ukierunkowanych
na wyniki. Stal idealnie sprawdzi się dla kogoś, kto szuka komfortowego roweru na lata, a aluminium
dla wszystkich tych, którzy szukają budżetowego roweru szosowego o szerokim zastosowaniu.
O co chodzi z tym widelcem Twintip?
Jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie, które pozwoli dopasować Tobie pozycję na rowerze. Wybierz
pomiędzy niższą, bardziej agresywną pozycją, a wyższą, wygodniejszą. Koncepcja sprawdziła się już w
rowerach z linii Ruut. Nie twierdzimy, że dzięki temu mamy dwa różne rowery, ale to naprawdę działa!
Osoby jeżdżące z łatwością dostrzegają różnicę między dwoma pozycjami i wybierają tą bardziej
dopasowaną do siebie.
Do czego służy otwór w sztycy?
Szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli zamontować każdą lampkę na szerokie, aerodynamicznej
sztycy. Problemy w tym, że większość lampek na rynku ma za krótki uchwyt. Otwór w sztycy to proste,
ale skuteczne rozwiązanie.
O ile wolniejszy jest HVRT na kołach road-plus w stosunku do 700C?
Tak naprawdę nie za wiele. Testowaliśmy rower na różnych drogach i byliśmy szczerze zaskoczeni jak
szybkie są koła road-plus. Z pewnością wąskie opony na wysokim profilu są bardziej aerodynamiczne,
ale duże opony nie spowalniają aż tak bardzo. Dwie osoby na tym samym poziomie, ale z różnym
zestawieniem kół, są w stanie wspólnie trenować.
Dlaczego rower jest tak ciężki?
Jest to rower szosowy aero z hamulcami tarczowymi. Jego waga jest porównywalna zinnymi rowerami
tego typu na rynku. Ramy aero potrzebują więcej materiałów, a hamulce tarczowe również ważą
więcej niż szczękowe. Nie zmienia to faktu, że rower i tak jest szybszy od 6kg szosy z klasycznymi
hamulcami.
Dla kogo przeznaczony jest rower HVRT, a dla kogo Ruut?
HVRT przeznaczony jest dla osób, które trenują na drogach asfaltowych. Ruut przeznaczony jest na offroad. Oba modele mogę zmieniać swój charakter, ale trzeba pamiętać o ich pierwotnym zastosowaniu.
Dlaczego HVRT nie ma zintegrowanego mostka albo kabli schowanych w kokpicie?
Zastanawialiśmy nad takimi systemami, ale czy tak naprawdę lubimy kłopoty związane z takimi
rozwiązaniami? Oczywiście wygląda to bardzo fajnie, ale korzyści wizualne nie przewyższają minusów
związanych z użytkowaniem/serwisowaniem. W tym momencie wolimy pozostać przy bardziej
praktycznych rozwiązaniach.
Dlaczego niektóre modele mają opony tylko 25C? Czy to nie jest trochę stare podejście?
Modele HVRT CF0 i CF1 mają bardzo szerokie obręcze, dzięki czemu opona 25mm jest szerokości
28mm. Opony wraz z obręczą są prawie idealnie spasowane w jedną linię, co przekłada się na dużą
aerodynamikę.