Rower
RONDO
HVRT AL
Na aukcji dostępny rozmiar: S - 54
Sugerowany przez producenta wzrost użytkownika: 172 - 180 cm
EGZEMPLARZ POWYSTAWOWY, NOWY, NA PEŁNEJ GWARANCJI, SPRAWDZONY PRZED WYSYŁKĄ W NASZYM SERWISIE.
Rowery aero z hamulcami tarczowymi wzbudzają zainteresowanie w świecie kolarstwa szosowego. Marka Rondo robi dwa kroki do przodu, dodając do tego zmienną geometrię i możliwość zamontowania opon road-plus. HVRT to przede wszystkim rower wyścigowy. Niech nie zbiją Cię z tropu jego dodatkowe funkcje, nie ma tu żadnych kompromisów. Geometria jest agresywna, a cała konstrukcja bardzo dobrze oddaje energię.
HVRT oferuje możliwość jazdy na oponach 700c i masywnych 650b, przekształcając rower w pogromcę nierównych dróg. Po drugie, dzięki specjalnemu widelcowi Twintip, możemy ustawić geometrię na agresywną/wyścigową lub bardziej przyjazną długim przejażdżką wytrzymałościowym. Posiadając dwa zestawy kół, wyścigowy 700x28C i 650Bx1.9”, nie musimy obawiać się dróg klasy B na wakacjach i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wziąć udział w lokalnym wyścigu.
Przyjazny błotnikom, wyposażony w duże opony i hamulce tarczowe – gotowy by służyć Tobie przez cały rok bez względu na miejsce, w którym mieszkasz. Odwracając insert w karbonowym widelcu Twintip łatwo zmienisz jego charakter z agresywnego na bardziej komfortowy, a wkładając do niego koła 650B z oponami road-plus możesz zwiedzić nieodkryte dotąd, wyboiste ścieżki.
Cechy główne:
Regulowana geometria za pomocą karbonowego widelca Twintip
Rama z customowo cieniowanych rurek AL6061-T6
Hamulce tarczowe flatmount
Sztywna oś z przodu i z tyłu
Uchwyty na błotniki
Miejsce na opony 700x30c lub 650Bx47
Specyfikacja:
Rama: HVRT CUSTOM FORMED AL6061-T6
Widelec: TWINTIP CARBON
Rozmiary: XS51, S,54 M56, L58, XL60
Kierownica: Rondo Road 400MM(XS,S), 420MM(M,L), 440MM(XL)
Gripy: VELO COMFORT TAPE
Mostek: RONDO 90MM(XS,S), 100MM(M), 110MM(L), 120MM(XL)
Stery: UPPER STACK: IS 42 / 28,6 LOWER STACK: IS 52 / 40 SHIS
Siodełko: FABRIC SCOOP FLAT
Sztyca: RONDO 350 X 27.2
Hamulce: Shimano BR305
Manetki: Shimano Tiagra ST4700
Korba: Shimano Tiagra FC4700 50/34
Suport: BSA 68mm
Przerzutka przednia: Shimano Tiagra FD4700
Przerzutka tylna: Shimano Tiagra RD4700
Kaseta: Shimano KCS4700 11-28T 10 SPEED
Łańcuch: Shimano HG500
Piasty: RONDO SUPERLIGHT SEALED BEARINGS
Obręcze: RONDO Alu 622-18
Piasta przednia: 100/12mm/thread 1.5
Piasta tylna: 142/12mm/thread 1.75
Opony: Michelin Dynamic Classic 700c x 28
Waga: 9.7kg (54cm)
RONDO HVRT FAQ
Co oznacza nazwa HVRT?
Pierwotnie chcieliśmy stworzyć normalny rower szosowy i odnieść nazwę do „dobrego” bólu, który
towarzyszy w trakcie jazdy na szosie z pełną prędkością. Wraz z upływem czasu koncepcja HVRT
ewoluowała, a ponieważludzie pytali co oznacza akronim, próbowaliśmy coś wymyśleć. I tak narodziło
się rozwinięcie HV: High Velocity, RT: Rough Terrain, które idealne sprawdza się w przypadku tego
roweru.
Czy HVRT nie jest po prostu gravelem aero?
Nie. Jest to rower szosowy. Unikalny, ale cały czas rower szosowy. Możesz zamontować duże opony i
jeździć czasami po szutrowych drogach, ale nie jest to typowy rower off-road jak gravel.
Czy nie łatwiej zamontować opony szosowe do Ruut’a? Czy to nie będzie taki sam rower co HVRT?
Nie. Modele HVRT posiadają o wiele bardziej agresywną pozycję, rama jest sztywniejsza i lepiej
przenosi siłę nóg. Można poczuć naprawdę dużą różnicę, jeżeli oba modele są na tym samym zestawie
kół i opon.
Czy mogę ścigać się na rowerach HVRT.
Jak najbardziej, ale nie w wyścigach wymagających certyfikatu UCI.
Czy na rowerze HVRT mogę jeździć w terenie, poza asfaltowymi drogami?
Tak, ale w pewnym stopniu. HVRT sprawdzi się dobrze na gładkim żwirze itp., ale nie jest
zaprojektowany do wszechstronnej jazdy w każdym terenie jak typowy gravel. Dodatkową zaletą jest
możliwość zamontowania szerokich opon na kołach 650B, dzięki którym możemy dotrzeć na skróty do
naszej ulubionej drogi. Świetnie sprawdza się również na słabej jakości asfalcie.
Jaki maksymalny rozmiar opon mogę zastosować?
Maksymalny rozmiar opon jaki można zamontować to 30mm na 700C i 47mm na 650B.
Kiedy powinienem używać kół 700C, a kiedy 650B?
Polecamy używania kół 700C w trakcie wyścigów, szybkich treningów grupowych, pobijania KOM’ów
lub na idealnym asfalcie. W każdej innej sytuacji koła 650B sprawdzą się dużo lepiej np. w trakcie
samotnego treningu, grupowej wyprawy typu endurance, eksplorowania nowych terenów…
Jak duża jest różnica w komforcie między 700C a 650B?
Różnica jest bardzo duża. Przerzucenie się z kół 700C na 650B daje o wiele większy komfort niż
przesiadka z roweru szosowego na endurance/gravel na tych samych kołach. Jazda na rowerze
szosowym z kołami 650B daje niesamowite uczucie komfortu i prędkości.
Jaka jest główna różnica między HVRT a innymi rowerami szosowymi?
Główną zaletą rowerów HVRT wyróżniającą je na tle wszystkich innych szosówek na rynku to
możliwość wstawienia opon road-plus i zmienna geometria.
Jaka jest różnica w modelach HVRT zrobionych z różnych materiałów?
Wszystkie modele HVRT mają taką samą geometrię, a przez zastosowany materiał różnią się ceną,
wagą i odczuciem z jazdy. Wybór wersji karbonowej będzie najlepszy dla rider’ów ukierunkowanych
na wyniki. Stal idealnie sprawdzi się dla kogoś, kto szuka komfortowego roweru na lata, a aluminium
dla wszystkich tych, którzy szukają budżetowego roweru szosowego o szerokim zastosowaniu.
O co chodzi z tym widelcem Twintip?
Jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie, które pozwoli dopasować Tobie pozycję na rowerze. Wybierz
pomiędzy niższą, bardziej agresywną pozycją, a wyższą, wygodniejszą. Koncepcja sprawdziła się już w
rowerach z linii Ruut. Nie twierdzimy, że dzięki temu mamy dwa różne rowery, ale to naprawdę działa!
Osoby jeżdżące z łatwością dostrzegają różnicę między dwoma pozycjami i wybierają tą bardziej
dopasowaną do siebie.
Do czego służy otwór w sztycy?
Szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli zamontować każdą lampkę na szerokie, aerodynamicznej
sztycy. Problemy w tym, że większość lampek na rynku ma za krótki uchwyt. Otwór w sztycy to proste,
ale skuteczne rozwiązanie.
O ile wolniejszy jest HVRT na kołach road-plus w stosunku do 700C?
Tak naprawdę nie za wiele. Testowaliśmy rower na różnych drogach i byliśmy szczerze zaskoczeni jak
szybkie są koła road-plus. Z pewnością wąskie opony na wysokim profilu są bardziej aerodynamiczne,
ale duże opony nie spowalniają aż tak bardzo. Dwie osoby na tym samym poziomie, ale z różnym
zestawieniem kół, są w stanie wspólnie trenować.
Dlaczego rower jest tak ciężki?
Jest to rower szosowy aero z hamulcami tarczowymi. Jego waga jest porównywalna zinnymi rowerami
tego typu na rynku. Ramy aero potrzebują więcej materiałów, a hamulce tarczowe również ważą
więcej niż szczękowe. Nie zmienia to faktu, że rower i tak jest szybszy od 6kg szosy z klasycznymi
hamulcami.
Dla kogo przeznaczony jest rower HVRT, a dla kogo Ruut?
HVRT przeznaczony jest dla osób, które trenują na drogach asfaltowych. Ruut przeznaczony jest na offroad. Oba modele mogę zmieniać swój charakter, ale trzeba pamiętać o ich pierwotnym zastosowaniu.
Dlaczego HVRT nie ma zintegrowanego mostka albo kabli schowanych w kokpicie?
Zastanawialiśmy nad takimi systemami, ale czy tak naprawdę lubimy kłopoty związane z takimi
rozwiązaniami? Oczywiście wygląda to bardzo fajnie, ale korzyści wizualne nie przewyższają minusów
związanych z użytkowaniem/serwisowaniem. W tym momencie wolimy pozostać przy bardziej
praktycznych rozwiązaniach.
Dlaczego niektóre modele mają opony tylko 25C? Czy to nie jest trochę stare podejście?
Modele HVRT CF0 i CF1 mają bardzo szerokie obręcze, dzięki czemu opona 25mm jest szerokości
28mm. Opony wraz z obręczą są prawie idealnie spasowane w jedną linię, co przekłada się na dużą
aerodynamikę.