Szkolni Przyjaciele. Ćwiczenia. Karty ćwiczeń. Edukacja wczesnoszkolna, klasa 1, część 2 (wydanie III)
- Autor: praca zbiorowa
- Wydawnictwo: WSiP
- Seria wydawnicza: Szkolni Przyjaciele
- Rok wydania: 2019
- Oprawa: broszurowa
- Liczba stron: 96
- Format: 20.0 x 27.0 cm
- Numer ISBN: 9788302170546
- Kod paskowy (EAN): 9788302170546
<B>Poznaj nasz pomysł na szkołę!
Komplet czterech części kart ćwiczeń Szkolni Przyjaciele do klasy 1 to gwarancja realizacji treści z zakresu edukacji polonistycznej i środowiskowej (tematy dotyczą środowiska społecznego, przyrodniczego, historycznego, geograficznego i edukacji zdrowotnej) oraz elementów edukacji plastycznej i muzycznej. Autorzy zadbali o taki dobór treści, strategii, metod i technik nauczania, który zapewni współczesnym pierwszakom niezapomnianą przygodę!
Karty ćwiczeń to bogactwo i różnorodność pomysłów na pracę z uczniami. Nauka pisania, której celem jest m.in. rozwój koordynacji wzorkowo-ruchowo-słuchowej, odbywa się na wielu poziomach:
- ćwiczenia grafomotoryczne: 1) usprawniające całą rękę; 2) usprawniające dłoń i palce; 3) graficzne (bez liniatury, rysowanie w tunelu, po śladzie, po wypunktowaniach szlaczków literopodobnych, kolorowanie, odwzorowywanie, kopiowanie); 4) przygotowujące do pisania w liniaturze;
- pisanie po śladzie i samodzielnie liter, połączeń literowych, całych wyrazów, a na koniec zdań najpierw w powiększonej liniaturze i kratownicy, a następnie w standardowej;
- trening estetycznego pisania zdań, krótkich tekstów z zachowaniem zasad ortografii i interpunkcji.
<B>Oprócz tego w kartach ćwiczeń znajdują się ćwiczenia:
- sprawdzające umiejętność czytania ze zrozumieniem (wyszukiwanie wskazanych informacji, odnajdywanie związków przyczynowo-skutkowych, uogólnianie myśli przewodniej, wykazywanie się umiejętnością interpretacyjno-twórczą),
- pobudzające kreatywność, twórcze myślenie i wyobraźnię,
- rozwijające analizatory: słuchowy, wzrokowy, kinestetyczno-ruchowy,
- powtarzające i utrwalające poznane treści.
Ćwiczenia do każdego tematu dziennego zbudowane są zgodnie z zasadą stopniowania trudności, co pozwala na efektywną indywidualizację nauczania.