Sylaby inaczej 1 prymarne
Autor: Jagoda Cieszyńska
Wiele dzieci ma trudności z różnicowaniem sylab, już na początkowym etapie nauki czytania. Wówczas często rodzice i terapeuci sądzą, całkowicie niesłusznie, że dziecko nie jest jeszcze gotowe do poznawania języka pisanego. A właśnie te dzieci powinny uczyć się czytać wcześnie, by zdążyły przygotować się do podjęcia nauki w klasie zerowej.
Sporządzane przez badaczy mapy wydatności (saliency map) pozwoliły uzyskać informacje o hierarchii obiektów w scenie wizualnej. „Wskaźnikiem wyróżniania się danego fragmentu obrazu na mapie wydatności jest jego jasność. Im jaśniejszy jest fragment, tym silniej przyciąga wzrok.” Ponieważ obiekty jaśniejsze powodują fiksację wzroku, łatwiej można uzyskać koncentrację na białych obrazach liter umieszczonych na silnie skontrastowanym czarnym tle.
MA MO MU MÓ ME MY MI
SA SO SU SÓ SE SY
FA FO FU FÓ FE FY FI
BA BO BU BÓ BE BY BI
WA WO WU WÓ WE WY WI
KA KO KU KÓ KE KY KI
PA PO PU PÓ PE PY PI
DA DO DU DÓ DE DY DI
GA GO GU GÓ GE GY GI
ZA ZO ZU ZÓ ZE ZY
LA LO LU LÓ LE LI
TA TO TU TÓ TE TY TI
IE AY
Wydawnictwo: Wydawnictwo Metody Krakowskiej
Moje sylabki
Autor: Agnieszka Fabisiak-Majcher, Elżbieta Szmuc
Zestawy ćwiczeń MOJE SYLABKI powstały z myślą o przedszkolakach, a przede wszystkim o uczniach zerówek, rozpoczynających naukę czytania. Zeszyty zostały opracowane tak, by mogli z nich korzystać nauczyciele, logopedzi i pedagodzy w swojej pracy terapeutycznej oraz rodzice w czasie nauki i zabawy z dziećmi w domu. Seria jest doskonałą pomocą w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej i dyslektycznymi. Ćwiczenia mogą posłużyć również jako dodatkowy materiał dydaktyczny w klasach zintegrowanych.
Seria 5 zeszytów zawiera materiał podzielony zgodnie z kolejnymi etapami symultaniczno sekwencyjnej metody wczesnej nauki czytania prof. Jagody Cieszyńskiej.
Pierwszy zestaw zawiera:
• samogłoski;
• wyrażenia dźwiękonaśladowcze;
• pierwsze sylaby otwarte ze spółgłoskami p, m, b, l, f, w, t, d;
• wyrazy do czytania globalnego;
• zestawy samogłoska + sylaba otwarta;
• wyrazy dwusylabowe zbudowane z sylab otwartych;
• zdania i proste teksty.
ISBN: 978-83-89807-55-7
Format: Teczka A4 + 64 karty + 21-stronicowa broszura z opisem metody i poleceniami do ćwiczeń
WYDAWNICTWO: WiR