Syberia to gra przygodowa z interfejsem typu point&click, wyprodukowana przez studio Microids i firmowana nazwiskiem belgijskiego rysownika Benoita Sokala. Gracze kierują poczynaniami Kate Walker, młodej prawniczki, która rusza na poszukiwania spadkobiercy fabryki zabawek - Hansa Voralberga. Trop wiedzie przez malownicze zakątki Europy, a główna bohaterka musi rozwiązać wiele zagadek, by wypełnić swoją misję. Pod względem mechaniki, Syberia jest klasyczną przygodówką point-and-click. Zabawa sprowadza się więc do odwiedzania kolejnych lokacji, prowadzenia rozmów z napotkanymi postaciami, a także odnajdywania potrzebnych przedmiotów i rozwiązywania zróżnicowanych zagadek logicznych. Podczas swej podróży Kate Walker odwiedza cztery fikcyjne miejscowości: poczynając od szwajcarskiego Valadilene, przez niemieckie miasteczko uniwersyteckie Barrockstadt, opuszczony kompleks przemysłowy Komkolzgrad (Rosja) po kurort uzdrowiskowy w rosyjskim Aralbadzie. Podobnie jak w większości tego typu produkcji, kluczem do sukcesu jest umiejętność obserwacji elementów otoczenia, zdolność łączenia ze sobą faktów oraz właściwe wykorzystywanie zgromadzonych przedmiotów. Ciekawą opcję stanowi możliwość wyboru jednego z kilku poziomów trudności, które dostosowują rozgrywkę do indywidualnych umiejętności gracza.
OKŁADKA W JĘZYKU EUROPEJSKIM
UWAGA W PUDEŁKU ZNAJDUJE SIĘ KOD DO POBRANIA GRY BRAK KARTY