Świeca zapłonowa MERCEDES A C T-MODEL (S202), C (W
Świeca zapłonowa MERCEDES A C T-MODEL (S202), C (W202), CLK (A208), CLK (C208), NGK V-LINE NR29 6342
9BE997
Świece zapłonowe odpowiadają za zainicjowanie procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, w silnikach spalinowych o zapłonie iskrowym. Optymalne parametry wyładowania iskrowego są ściśle określone i bezpośrednio wpływają na poprawność pracy silnika. Kontrolując stan takich elementów jak układ rozdzielacza zapłonu, cewka zapłonowa, świece i przewody wysokiego napięcia wpływamy na poprawność przebiegu procesu spalania mieszanki, a tym samym możemy zapewnić optymalne warunki pracy silnika. Pracujące w trudnych warunkach świece powinny być wymieniane co 30 - 60 tysięcy kilometrów. Z upływem czasu dochodzi do nagromadzenia między elektrodami osadów, mogą wystąpić pęknięcia izolatora, stopienia elektrod, czy gromadzenie nagaru. Usterki świec objawiają się przerywaną, niestabilną pracą silnika, falowaniem prędkości obrotowej, przebiciami elektrycznymi i mogą powodować szkodliwe zjawisko spalania stukowego. Japońska firma NGK jest światowym liderem w produkcji świec zapłonowych, przewodów i czujników spalin stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym, morskim i lotniczym.
- ]: 1
- Długość gwintu [mm]: 19
- Indeks: V-LINE NR29 6342
- Liczba elektrod [szt.]: 3
- Oporność [kΩ]: 1
- Położenie elektrod [mm]: 5,2
- Producent: NGK
- Rodzaj elektrody centralnej: Niklowa
- Rodzaj połączenia: SAE
- Rozmiar klucza [mm]: 16
- Wymiar gwintu [mm]: M14
- Z opornikiem: Tak
- AMG A 003 159 75 03
- AMG 003 159 75 03
- AMG 003 159 76 03
- AMG 003 159 90 03
- AMG A 003 159 90 03
- AMG A 003 159 76 03
- AUDI 101 000 033 AC
- BENTLEY 101 000 033 AC
- BOSCH F 8 KTCR
- BOSCH 0 241 229 676
- BorgWarner (BERU) Z 246
- BorgWarner (BERU) 0 001 330 119
- BorgWarner (BERU) 14FGH-8DTURW
- BorgWarner (BERU) 0 001 330 117
- CHAMPION RC8VTYC4
- CHAMPION OE 032
- CHAMPION OE 032 /R04
- EYQUEM RFC 52 LZ 3 EX
- LAMBORGHINI 101 000 033 AC
- MAYBACH A 003 159 76 03
- MAYBACH A 003 159 90 03
- MAYBACH A 003 159 75 03
- MAYBACH 003 159 90 03
- MAYBACH 003 159 76 03
- MAYBACH 003 159 75 03
- MERCEDES-BENZ A 003 159 90 03
- MERCEDES-BENZ 003 159 90 03
- MERCEDES-BENZ A 003 159 75 03
- MERCEDES-BENZ 003 159 75 03
- MERCEDES-BENZ 003 159 76 03
- MERCEDES-BENZ A 003 159 76 03
- NGK 2789
- SEAT 101 000 033 AC
- SKODA 101 000 033 AC
- SMART 003 159 75 03
- SMART A 003 159 90 03
- SMART A 003 159 76 03
- SMART A 003 159 75 03
- SMART 003 159 90 03
- SMART 003 159 76 03
- STEYR 003 159 75 03
- STEYR A 003 159 76 03
- STEYR A 003 159 75 03
- STEYR 003 159 90 03
- STEYR 003 159 76 03
- STEYR A 003 159 90 03
- VW 101 000 033 AC
Ngk
Wydział produkcji świec zapłonowych, który oddzielił się w 1936 roku od istniejącej od początku XX wieku japońskiej firmy wyrabiającej ceramiczne materiały izolacyjne, otrzymał nazwę NGK Spark Plug Co. Nowatorskie, trwałe i niezawodne produkty nowego przedsiębiorstwa szybko zyskały uznanie klientów na rodzimym rynku, a wzrost zapotrzebowania przyczynił się do ekspansji firmy na rynki międzynarodowe – w 1966 roku otwarto pierwszą filię NGK w Stanach Zjednoczonych. Wkrótce do oferty przedsiębiorstwa dołączyły kolejne części motoryzacjne, między innymi świece żarowe, przewody zapłonowe oraz czujniki. Laboratoria badawcze firmy NGK, mieszczące się na trzech kontynentach i pozostające w kontakcie z czołowymi światowymi producentami pojazdów, nieustannie prowadzą prace nad udoskonalaniem całego asortymentu, by jak najskuteczniej dopasować wyroby do rosnących wymagań przemysłu motoryzacyjnego. Sondy lambda i świece zapłonowe marki NGK dowodzą swojej wysokiej jakości również na torach wyścigów samochodowych i motocyklowych, pozwalając na optymalizację zużycia paliwa oraz demonstrując trwałość nawet przy skrajnie wysokich obciążeniach.