Przedmiotem sprzedaży jest świeca diagnostyczna, podobna do angielskiej colortune, jednak produkowana na wschodzie i równie dobra. Produkt oryginalny,gwint M14, instrukcja obsługi po radziecku, kompletna z oryginalnym opakowaniem .
Przezroczysta Świeca Diagnostyczna służy do ustawiania składu mieszanki w silnikach gaźnikowych i nie tylko. Dzięki przezroczystemu rdzeniowi widać jaki kolor posiada spalająca się w cylindrze mieszanka. Żółty oznacza, że mieszanka jest zbyt bogata, niebieski, że stosunek paliwa i powietrza jest odpowiedni. Produkt jest przydatny zarówno do silników spalających benzynę jak i LPG.
Kiedy silnik jest zimny, luzujemy świecę zapłonową, tak aby po rozgrzaniu silnika, nie zniszczyć gwintu podczas jej wykręcania. Rozgrzewamy silnik. Demontujemy świecę zapłonową. Świecę diagnostyczną wkrecamy TYLKO Przy użyciu plastikowego pokrętła .Podłączamy przewód WN do świecy. Zapalamy silnik. Przez przezroczysty kołnierz świecy obserwujemy kolor spalanej mieszanki. Jeśli kolor jest biały, oznacza to że mieszanka jest zbyt uboga. Kolor pomarańczowy oznacza mieszankę bogatą, natomiast kolor niebieski oznacza, że skład mieszanki ustawiony jest prawidłowo. Kiedy zwiększymy obroty kolor zrobi się pomarańczowy. Po prawidłowym ustawieniu składu mieszanki demontujemy świecę diagnostyczną i wykonujemy jazdę próbną.
UWAGA! Nie wolno zostawiać na dłuższy czas zapalonego silnika z zamontowaną świecą . Nie wolno jeździć pojazdem z zamontowaną w silniku świecą.