Kupiłem auto bezpośrednio ze Szwecji w 2018, przebieg jaki był zrobiony w Szwecji można w każdej chwili sprawdzić na stronie ich wydziału komunikacji a w Polsce już CEPIK działał więc nie ma żadnego wałka. Auto to mój niedokończony projekt auta wyprawowego a to ze względu na zmianę koncepcji na pick-upa. Auto służy u mnie od samego początku jako 3 auto w rodzinie i służy wyłącznie do wakacyjnych wyjazdów na łono przyrody, wyjazdy na ryby. Nie brałem ani nie biorę udziału w żadnych rajdach ani nic z tych rzeczy. Lista poczynionych inwestycji:
- Instalacja gazowa STAG na najlepszych komponentach STAGA, założona przy przebiegu 218 015 zaraz po sprowadzeniu auta do Polski. Instalacja jest na gwarancji ogólnopolskiej we wszystkich autoryzowanych serwisach STAG. Aby butla nie zajęła bagażnika to został zdemontowany zbiornik benzynowy i zakupiony dedykowany 16-sto litrowy zbiornik benzyny zintegrowany ze stelażem do butli lpg. Wszystko jest pod spodem. Dodatkowo jest też założona osłona metalowa na te zbiorniki. Koszt takiej instalacji razem z zakupem tego małego zbiornika i stelaża oraz demontażem i montażem to 6100zł.
- Felgi oryginalne, oddałem do renowacji czyli piaskowanie i malowanie. Przed tym zabiegiem oczywiście sprawdzone czy są proste - 400zł
- Kupiłem 4 letnie, nowe opony Toyo Open Country A/T Plus M+S, w rozmiarze 235/60 R16, czyli taki rozmiar, jaki deklaruje producent - 1500zł.
- Kupiłem komplet nowych nakrętek do felg - 125zł.
- Kupiłem 2 nowe halogeny przeciwmgielne – 460zł.
- Wycieraczki szyb - niby nic ale wszystkie kosztowały 170zł (z tego co pamiętam to Valeo).
- Nowa chłodnica klimatyzacji i wymieniłem rurki aluminiowe od klimatyzacji na węże elastyczne dedykowane do klimatyzacji oczywiście. Koszt zakupu samych tych przewodów razem z zakuciem to niecałe 500zł. Łącznie naprawa klimatyzacji 1300zł.
- Tuleje gumowe w zawieszeniu wymienione na polibusze poliuretanowe (dużo przyjemniejsze w prowadzeniu, troszkę sztywniejsze ale nie twarde bo oryginał jest zdecydowanie zbyt miękki). Koszt zakupu oraz robocizna to 1450zł.
- Hamulce przód nowe klocki i tarcze nie pamiętam TRW albo Bosch – koszt 440zł.
- Hamulce tył – jak się okazało były wymienione tuż przed kupnem auta przez mnie, miałem kupione nowe bębny ale jak zdemontowałem stare to okazały się prawie nowe, tyle tylko, że brzydko wyglądały bo nalot rdzawy był więc zdemontowałem te bębny i dałem na piaskowanie i malowanie proszkowe – 140zł.
- Płyn hamulcowy 80zł.
- Wymieniem absolutnie wszystkie filtry oleju, powietrza, paliwa, kabinowy, zaworek od odpowietrzenia zbiornika. Wymieniłem wszystkie oleje silnik, skrzynia biegów (manual), przedni dyferencjał, tylny most, skrzynia rozdzielcza, reduktor. Wszystkie oleje były firmy Mannol o parametrach jak podaje producent w książce serwisowej, w silniku pełen syntetyk. Kupiłem wtedy łącznie 17 litrów różnego rodzaju olejów. Wszystko to kosztowało 860zł.
- Wymieniłem obie uszczelki pokrywy zaworów bo z jednej „pociło się” a tam bardzo dużo roboty jest więc oczywiście dwie nowe poszły – koszt 510zł.
- Nowy pasek i napinacz oraz pompa wody – nie pamiętam dokładnie ile ale ok 550zł.
- Nowe radio JVC za niecałe 300zł.
- Nowy siłownik klapy bagażnika (żadna hurtownia tego nie miała a w serwisie Suzuki 480 zł chcieli ale dopasowałem po wymiarach z innego auta za 130zł).
- Wymieniłem panel sterowania klimatyzacja bo to typowa usterka w tym aucie. Nie pamiętam kosztów.
- Kupiłem dwa nowe głośniki - 100zł.
- Nową antenę (wewnętrzna) za 40zł.
Jak widać po wymienionych wyżej kosztach zainwestowałem w auto 14 655zł więc chyba z czystym sumieniem mogę powiedzieć auto doinwestowane. Chciałbym choć częściowo odzyskać poniesione koszty, mam świadomość, że nie odzyskam wszystkiego. Auto jak widać szykowałem dla siebie, nie na sprzedaż.
Podgrzewane fotele, szara skóra perforowana. Wspomniana klimatyzacja i hak z 13-pinowym złączem. Oczywiście wspomaganie kierownicy, tempomat, elektryczne 4 szyby i oczywiście elektryczne i podgrzewane lusterka, relingi dachowe. Elektryczny szyberdach szklany otwierany i uchylany. Drugi rząd siedzeń przesuwny. Płyn chłodniczy mierzyłem to wytrzymuje do - 28 stopni Celsjusza. Zużycie lpg przy normalnej jeździe bez oszczędzania i bez pałowania czyli jazda na równi z osobówkami a nawet szybciej to 14l lpg /100km. Przy oszczędnej jakieś 12l. Auto jest 7-mio osobowe i ma nawiewy na 3 rząd siedzeń. Napęd na 4 koła jest sterowany dźwignią i ma 3 pozycje: 2H, 4H, 4L. Auto ma 3 gniazda zapalniczki, dwa w kabinie jedno w bagażniku – wszystkie sprawne. Kolumna kierownicy jest regulowana. Auto miało konserwację podwozia ale to jeszcze było zrobione w Szwecji
Dla zdecydowanych i konkretnych klientów oferuję extra dodatki. Kontakt pod numerem 512 399 850. Cena do negocjacji