STWÓRZ GRĘ W UNITY, A NAUCZYSZ SIĘ PROGRAMOWANIA W C#!
HARRISON FERRONE
- Wydawca: HELION
- Rok wydania: 2024
- Oprawa: MIĘKKA
- Format: 165 x 235 mm
- Ilość stron: 424
- EAN: 9788383228259
Unity to jeden z najpopularniejszych silników do tworzenia gier. Równocześnie, pracując w tym środowisku, możesz się nauczyć programowania w C#, który jest nowoczesnym i wszechstronnym językiem. Podczas pisania skryptów potrzebnych do zbudowania gry poszczególne konstrukcje języka i ich zastosowanie nagle stają się proste i zrozumiałe. Dzięki nim można zaimplementować niestandardowe zachowania i mechanikę gry, i to na poziomie profesjonalnej, grywalnej gry! I właśnie taki jest cel tej książki - nauka bloków budulcowych programowania i języka C# od podstaw. Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i zwiększać złożoność swoich gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i wiele innych. W książce między innymi: * podstawy programowania, w tym programowania zorientowanego obiektowego w języku C# * przykłady skryptów C# w środowisku Unity * interfejsy, klasy abstrakcyjne i rozszerzenia klas * tworzenie dokumentu projektu gry i podstawowych mechanizmów gier * stosy, kolejki, wyjątki, obsługa błędów * formaty XML i JSON i ich zastosowanie Mistrz programowania zaczynał od pisania gier!
[Kod oferty,73143A01427KS,9788383228259,2023-12-19 15:11:27]