Serdecznie zapraszamy do udziału w naszych corocznych internetowych aukcjach, które są nieodłącznym elementem każdego Finału.
Jubileuszowy 31. Finał WOŚP zagra pod hasłem: „Żyj zdrowo w zdrowym świecie”. Chcemy wygrać z sepsą - zagramy dla wszystkich, małych i dużych.
Jak co roku, zachęcamy wszystkich do udziału w naszych wyjątkowych licytacjach!
Na nasz apel odpowiedziała również firma:
MPK Wrocław
i w Jej imieniu na nasze aukcje trafia:
Dźwig typu DS. 0125K
na podwoziu STAR 266
Wiele widział, ciężko pracował, miał na swoim haku niejeden tramwaj. Swoją służbę w MPK Wrocław rozpoczął całkiem niedawno, zaledwie…w 1988 roku.
35 lat to najlepszy wiek dla takiego siłacza. Wciąż silny i sprawny, ale już na tyle dojrzały, że nie musi niczego udowadniać. Choć miał co dźwigać, to jednak większość jego pracy polegała na czekaniu, aż coś się wydarzy. Dlatego ma niewielki przebieg, zaledwie 75779 km.
Gdyby sprzedawał go Niemiec, to by płakał. Ale na aukcję wystawia go MPK Wrocław, które nie płacze z dwóch powodów. Po pierwsze, pieniądze zostaną przeznaczone na szczytny cel walki z sepsą. Po drugie, wykolejenia wrocławskich tramwajów stały się rzadkością. Tak, było ich nawet 100 rocznie, ale dzięki TORYwolucji i czwarty już rok intensywnie prowadzonym remontom, w minionym roku było ich 21.
Dźwig, który MPK wystawia na aukcję, jest zbudowany na solidnej podstawie – Stara 266. Przedsiębiorstwo „BUMAR–BEDES” w Bielsku Białej na potrzeby krajowych przewoźników w latach 80. opracowało typ specjalnego żurawia do podnoszenia taboru tramwajowego – typ DS. 0125K. Dobrze sprawdzał się przy podnoszeniu najpopularniejszych wagonów tramwajowych w Polsce typu 105, dlatego praktycznie wszystkie przedsiębiorstwa komunikacyjne używały, bądź nadal używają tego rodzaju dźwigu.
Star 266 to kultowe auto ciężarowo-terenowe. Konstrukcja z 1969 (wtedy powstał pierwszy prototyp) okazała się bardzo dobra. Seryjna produkcja ruszyła w 1973 roku i co oczywiste, poza służbami potrzebującymi specjalistycznego sprzętu, Star 266 trafiał głównie do wojska na całym świecie.
W 1988 roku dwa Stary 266 wzięły udział w Rajdzie Paryż-Dakar i w dodatku dotarły do mety!
W tym roku swój dźwig kupiło MPK, ale nie był on ani w Paryżu, ani w Dakarze. Jednak miał okazję wykazać się w ekstremalnych warunkach 9 lat później, podczas powodzi tysiąclecia. Nie, pływać nie umie, ale zgodnie z deklaracjami producenta, dobrze poradził sobie pod wodą. Bez żadnych ceregieli może jeździć w wodzie o głębokości do 1,2 metra. MPK Wrocław sprawdziło to biorąc udział w akcjach ratowniczych. Star dał dzielnie radę.
Nie bez kozery, Star (choć akurat nie model 266) został uwieczniony w piosence. Janusz Rewiński śpiewał „Mój stary Star w pogodę gna i w deszcz / Na pewno wart, by o nim śpiewać też”. Zaśpiewajmy więc o Starze 266 – dźwigu wrocławskiego MPK – z akompaniamentem wielkiej orkiestry pod batutą Jurka Owsiaka. Wspólnie otwórzmy drugi rozdział jego legendy.
Fundacja serdecznie dziękuje za ofiarowane przedmioty.
Tradycyjnie, do każdej wystawianej przez nas aukcji, dołączony będzie certyfikat.
Zapraszamy do licytacji!
Przedmioty nieodebrane do końca czerwca 2023 roku zostaną zlicytowane podczas 32. Finału!