Magneti Marelli - Stacja klimatyzacji ALASKA BUS
ALASKA BUS jest w pełni automatycznym urządzeniem Magneti Marelli, opracowanym dla diagnozy i obsługi instalacji klimatyzacji.
Urządzenie umożliwia w prosty sposób przeprowadzenie interwencji serwisowych na dwa sposoby:
- Funkcja manualna: poprzez operatora wykonywany jest odzysk środka chłodzącego, opróżnianie, wtrysk oleju, napełnianie.
- Funkcja automatyczna: operacje wykonywane są automatycznie poprzez wybór kodu samochodu z bazy danych lub automatycznie w cyklu programowalnym (bez pomocy operatora poprzez ustawienia poszczególnych funkcji wprowadzane przez obsługującego).
Baza danych samochodów osobowych,dostawczych,ciężarowych oraz maszyn rolniczych usprawnia pracę operatora i przyspiesza obsługę układu klimatyzacji. Stacja posiada duży zbiornik oraz jedną z najbardziej wydajnych pomp próżniowych (226l/min) dzięki temu polecana jest do pracy z dużymi układami np. w autobusach.
Wyposażenie urządzenia:
- Programator, oraz wysokiej klasy elektroniczny system sterowania elektrozaworami
- Zawory bezpieczeństwa
- Czujniki ciśnienia
- Dodatkową chłodnicę (z elektrowentylatorem) czynnika chłodzącego
- Trzy Manometry analogowe
- Dwa zawory ręczne
- Trzy zbiorniczki na olej świeży, przepracowany i kontrast
- Drukarka
- Przewody serwisowe o długości 5 m z możliwością przedłużenia
- Czytelny wyświetlacz alfanumeryczny
- Dodatkowy manometr wskazujący ciśnienie w butli wewnętrznej
- Zintegrowaną, elektroniczną bazę danych, pozwalającą m.in. na wtórną identyfikację pojazdu w oparciu o numer rejestracyjny wraz z bazą ostatnio wykonanych serwisów
- Złącze do Azotu
- Złącze do płukania układu
- Pojemnik POE/UV (samochody hybrydowe) z szybkozłączką
- Pas grzewczy
Funkcje ALASKA BUS:
- odzysk czynnika chłodzącego zawartego w A/C
- oczyszczanie czynnika z zanieczyszczeń mechanicznych
- odwadnianie czynnika poprzez filtrowanie
- separacja czynnika od oleju zawartego w układzie
- pomiar ilości odzyskanego czynnika
- Pomiar ilości odzyskanego oleju
- test obecności resztek czynnika w układzie
- osuszanie układu za pomocą wydajnej pompy próżniowej
- test szczelności układu (na podciśnieniu lub ciśnieniowo z użyciem azotu)
- automatyczny lub półautomatyczny wtrysk oleju i kontrastu w ilości założonej przez obsługującego lub manualny z kontrolą wzrokową
- odzysk pozostałego czynnika z przewodów
- możliwość pracy w trybie manualnym
- możliwość płukania układu czynnikiem
- diagnostykę układu wraz z wydrukiem (opcja)
- nieskomplikowany i tani serwis
Dane szczegółowe:
- Czynnik chłodniczy: R134a
- Waga elektroniczna czynnika chłodzącego: - dokładność +/- 10 g
- Próżniomierz elektroniczny: Kl. 2.5
- Pojemność operacyjna: zbiornik 27,2 lt - 25 Kg R134a
- Filtr o złożonym o sicie molekularnym oraz mechaniczny z cienkiej siatki
- Pompa próżniowa 226l/min
- Maksymalne podciśnienie 0,05 mbar
- Przewody 5m
- Pojemność skokowa sprężarki: 500g/min
- Drukarka termiczna
W zestawie ze stacją:
- Para rękawic ochronnych
- Okulary ochronne
- Komplet przyłączy do butli zewnętrznej
- Odważnik wzorcowy do kalibracji wagi
- Klucz imbusowy do blokowania/opuszczania wagi
- Instrukcja
- 100 szt rękawic Nitrylowych XL
- Pokrowiec ochronny
- Baner reklamowy
- Plakat reklamowy