Stabilizatory sportowe Eibach Skoda SUPERB III Kombi (3V5) (E40-85-042-01-11)
Specyfikacja produktu:
- Rok produkcji: 03.2015 -
- Pojemność silnika: 1.6 TDI, 2.0 TDI, 1.4 TSI, 1.5 TSi, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 2.0 TDI 4x4
- Ilość: 2
- Średnica przedniego stabilizatora: 28 mm
- Średnica tylnego stabilizatora: 25 mm
- Regulacja przodu: 2-stopniowo regulowany
- Regulacja tyłu: nie nastawny
- Certyfikat: z certyfikatem TUV
Sportowe stabilizatory EIBACH są zamiennikami seryjnych drążków. Wymiana stabilizatorów skutkuje poprawą właściwości zawieszenia poprzez zmniejszenie przechyłu pojazdu na zakrętach. Prowadzi to do poprawy precyzji prowadzenia i stateczności pojazdu. Sportowe stabilizatory różnią się od seryjnych twardością, sprężystością, średnicą przekroju. Niektóre modele, jeżeli pozwala na to konstrukcja podwozia, posiadają regulację. Montaż twardszych stabilizatorów jest dobrą alternatywą dla tych, którzy nie chcą wymieniać sprężyn na obniżone i usztywnione zamienniki, mogą być też uzupełnieniem takich zestawów zawieszeń.
- W zestawie znajdują się mocowania wykonane ze specjalnej gumowej mieszanki. Przy użyciu sportowych stabilizatorów do użytku cywilnego nie zaleca się stosowania poliuretanowych odpowiedników, ponieważ mogą zwiększać przenoszenie drgań na amortyzator i szybsze zużycie elementów zawieszenia. Przy montażu stabilizatorów należy używać seryjnych elementów montażowych, o ile do zestawu nie są dołączone zamienniki dostarczone przez producenta. Używając części seryjnych należy się upewnić się, że są w dobrej kondycji.
- Producent nie poleca stosowania samego przedniego sportowego stabilizatora przy modelach o seryjnych dwóch drążkach, ponieważ może to powodować podsterowność.
- Certyfikat TÜV to dokument potwierdzający dopuszczenie produktu do użytku na drogach publicznych.
- W skład kompletu wchodzą: dokument gwarancyjny oraz dokument zakupu.
- Produkt posiada 2-letnią gwarancje bez limitu kilometrów.
Uwagi techniczne:
- Jeśli nie opisane inaczej, wartość obniżenia podawana w naszym katalogu w przypadku pojazdów z fabrycznym (seryjnym) zawieszeniem obniżającym będzie mniejsza o wartość obniżenia fabrycznego. Jeśli nie opisane inaczej, produkty z niniejszego katalogu nie są przeznaczone do pojazdów z fabrycznym (seryjnym) zawieszeniem podwyższającym (np. pakiety Offroad, Crossover).
- Dobierając produkt należy opierać się na danych w certyfikacie TÜV lub dokumencie ABE.
- Proszę przed montażem porównać oznaczenia na otrzymanym produkcie z oznaczeniami zawartymi w TÜV lub dokumencie ABE (dołączane do paczek lub dostępne do pobrania na stronie Eibach)
- W przypadku stwierdzenia rozbieżności zestawu nie należy montować - prosimy w takim wypadku poinformować sprzedawcę.
- Montaż powinien być przeprowadzany w specjalistycznym warsztacie, posiadającym wykwalifikowanych pracowników oraz odpowiednie narzędzia.
- Pozycja montażu (góra-dół) oznaczona jest poprzez nadruk – ułożenie tekstu sugeruje prawidłową pozycję.
- Po montażu sprężyn / elementów zawieszenia należy sprawdzić geometrię kół.
- Jeśli oryginalne amortyzatory są mocno zużyte, zaleca się założenie nowych - standardowych lub sportowych.
- W przypadku sprężyn serii Sportline zalecamy zakup sportowych amortyzatorów, np. Bilstein B8.
- Wszystkie dopuszczalne przez producenta kombinacje koło / opona są możliwe do zastosowania po założeniu sprężyn.
- W zależności od wersji silnikowej, skrzyni biegów, wyposażenia i tolerancji producenta auta, wartości obniżenia mogą odbiegać o parę mm od wartości wskazanych w niniejszym katalogu. Wartość obniżenia będzie stosunkowo niższa w przypadku seryjnego (fabrycznego) obniżenia.
- Zastosowanie naszych produktów odnosi się do seryjnych pojazdów. W przypadku modyfikacji przeprowadzonych w aucie lub wyposażenia dodatkowego (dotyczy to także produktów oryginalnych, oferowanych opcjonalnie przez producenta auta!) takiego jak wzmocniony układ hamulcowy (np. tarcze ceramiczne], mocowanie kół na jeden, centralny otwór, zawieszenie sportowe, instalacja LPG itp. - możliwe jest, że montaż naszych produktów nie będzie możliwy. Wszystkie podane dane odnoszą się do fabrycznych, nowych pojazdów. Punkty pomiaru: linia prosta łącząca środek piasty z dolnym kantem błotnika. Są to wartości przybliżone - mogą się różnić w zależności od pojazdu.
- Jeśli seryjne zawieszenie w Państwa aucie posiada elektroniczną regulację siły tłumienia, zastosowanie zawieszenia B12 lub Pro-Street-S oznacza utratę tej funkcji. Wyświetlający się po montażu błąd na komputerze pokładowym można usunąć w autoryzowanym salonie. Jeśli dostępny do Państwa auta zalecamy zastosowanie zestawu Pro-Tronic w celu usunięcia błędu.
- Bez systemu samopoziomowania (nivo).
- Poza modelami z napędem 4x4 (4WD).
- Tylko w połączeniu ze sprężynami marki Eibach lub seryjnym zawieszeniem.
- W niektórych przypadkach konieczne jest zastosowanie dodatkowych części OE (pierwszego wyposażenia). Części te nie znajdują się w zestawie. Proszę zweryfikować na podstawie dokumentacji technicznej (TUV, instrukcja montażu], która dostępna jest do wglądu na stronie Eibach.