To autko dzielnie mi służyło przez dwa i pół roku do organizacji imprez off road w Polsce i za granicą. Wcześniej zostało do tego przygotowane i zawsze było należycie serwisowane.
Co prawda nosi wiele śladów jazdy w terenie, ale jest w doskonałym stanie technicznym i posłużyć może jeszcze długo nawet do dalekich wypraw.
Chcę sprzedać, bo w naszej firmie uzbierało się zdecydowanie za dużo aut. Oddam jednak jedynie “w dobre ręce” fanowi off roadu razem z kompletem wyposażenia i wyprawową zabudową ze spaniem.
Przejechałem nim ponad 60 tys. km, w większości w naprawdę trudnych warunkach i z czystym sumieniem mogę polecić tę markę i model. Zapewnia komfortowe warunki dojazdów po asfaltach (po autostradach bez problemów jeździłem 140 km/h) i sporą dzielność w terenie.
Wymienione sprężyny i amortyzatory na dłuższe (zestaw Dobinson) pozwoliły założyć 33 calowe koła, dzięki którym prześwitem i dzielnością w terenie można czasem zawstydzić Patrole na 35 calowych kołach.
Spalanie przy tym pozostało na poziomie 10 litrów/100 km po asfaltach i 12-13 litrów/100 km w terenie i nie ma problemów z podzespołami (wytrzymują przeguby, półosie mosty itp.).
Dodam, że nigdy nie odczułem problemów z częściami zamiennymi i serwisem. Wszystko jest dostępne w oficjalnej sieci SsangYong, która znacznie się rozrasta. Coraz łatwiej też jest o zamienniki i “używki”.
Całą swoją przygodę z Rextonem dokumentowałem na bieżąco w kolejnych artykułach, do których przeczytania serdecznie zapraszam. Zacząć najlepiej od strony: https://polskioffroad.com.pl/sprzedam-ssangyong-rexton/
- Skrzynia biegów: automatyczna, pięciobiegowa
- Napęd: na cztery koła z reduktorem i automatycznym regulatorem mocy przekazywanej na oś przednią od 15 do 45%. Przy załączonym reduktorze moc rozkładana jest na obie osie po 50%.
Wyposażenie fabryczne i dodatkowe:
- systemy ABS, ESP, HDC (kontroli zjazdu)
- poduszki powietrzne kierowcy i pasażera (czołowe i boczne)
- elektryczne szyby przednie i tylne
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- skórzana tapicerka
- podgrzewane przednie fotele
- czujnik deszczu
- światła przeciwmgielne
- relingi dachowe
- klimatyzacja automatyczna
- alufelgi 18 cali
- hak holowniczy
- przyciemniane szyby
- centralne zamek
- immobilizer
- stacja multimedialna z nawigacją GPS
- kamera cofania
- szyberdach
- wyciągarka elektryczna w przednim zderzaku
- zabudowa wyprawowa ze spaniem i kuchenką gazową – zobacz https://polskioffroad.com.pl/zabudowa-wyprawowa-kredens-z-lozkiem/
- zbiornik do grzania wody do mycia w komorze silnika
- progi off road
- osłona silnika aluminiowa
- box dachowy Thule
- lift zawieszenia 2 cale (sprężyny i amortyzatory Dobinson)
- radio CB
- przetwornica 12V/230V
- opony AT Cooper S/T Maxx Discoverer 275/70 R18
Wszystko w aucie działa należycie. Wymienione są wszystkie filtry i płyny eksploatacyjne. Można się nim wybrać w daleką podróż, choćby jutro, bez żadnego wkładu finansowego.
Dla “Estetów” pozostanie zadbanie o lakier, bo nosi ślady przedzierania się przez krzaki. Prawdopodobnie wystarczy spolerowanie, ale warto rozważyć pokrycie Raptorem. Wcześniej trzeba naprawić lub wymienić maskę, bo ma wgniecenie. Do wymiany jest też dziurawa szyba w szyberdachu i polecam niedługo konserwację podwozia, bo farba jest zdarta i zaczyna pojawiać się powierzchniowa rdza.
Cena “jak stoi” – z opisanym powyżej wyposażeniem (z zabudową wyprawową i boxem dachowym) to 26 tys. zł.
Zdjęcia przedstawiają aktualny stan Rextona i do kontaktu.
Wojtek Bednarczyk, tel. 607 447436, e-mail: w.bednarczyk@polskioffroad.com