Sram XX1 Eagle XSync BB30 Bst 148 Carbon 1x12 32z
- Producent: Sram
- Symbol: 24129_32z 175mm
- Kod producenta: 00.6118.443.003
Mechanizm korbowy MTB Sram XX1 Eagle
Najlżejsza, najsztywniejsza, najmocniejsza z dostępnych obecnie korb. Całkowicie nowy projekt ramion opracowany na potrzeby XC i trail. Wykonany w technologii Carbon Tuned™ z kompozytu karbonowego, którego układ materiału jest zoptymalizowany, by osiągnąć najniższą możliwą masę zachowując sztywność i efektywność potrzebną generującym duże moce zawodnikom Cross Country. Mechanizmu korbowego dopełniają nowe zębatki X-Sync 2 mocowane bezpośrednio. Nowe profilowanie zębów przyczynia się do cichszej pracy napędu, lepszego czyszczenia z błota i większej trwałości.
- Producent: Sram
- Model: XX1 Eagle
- Przeznaczona dla napędów: 1x12
- Długość ramion: 175 mm
- Ilość zębów tarczy korby: 32z
- Waga: 465g (z zębatką 32z)
- Kolor: Czarny
Cechy:
- Materiał ramion: Kompozyt karbonowy - pusty wewnątrz
- Materiał tarcz: Odkuwane i frezowane AL-7075-T6
- Technologie: Carbon Tuned™, X-Sync™ 2, BB30 Boost
- Kompatybilna z środkiem suportu: BB30 Boost 148
- Linia Łańcucha: 52mm
Technologie
Carbon Tuned
Wytrzymałość oraz sztywność tam, gdzie tego potrzeba, odchudzona masa, tam gdzie lubisz. Opatentowany przez Sram układ warstw włókien karbonu, poprawia sztywność w krytycznych z uwagi na naprężenia przekrojach. Architektura cieniowania, oraz tarasowania przekroi, zapewnia największe możliwie do osiągnięcia zyski wagowe, bez kompromisu dla wytrzymałości.
BB30
W parze z niemałymi zyskami na wadze systemu montażowego łożysk w standardzie BB30, odznacza się on niższą wartością współczynnika Q-factor, zmniejszoną całkowitą szerokością suportu, co poprawia prześwit dla ruchu stopy. Wężej rozstawione łożyska to jednak przede wszystkim zwiększona ich żywotność oraz poprawiona wytrzymałość pakietu montażowego korby.
Nowe grupy osprzętu Sram tj. XX1, X01, X1, wnoszą wiele rewolucyjnych rozwiązań do poszczególnych komponentów. Dalece posunięty rozwój, daje projektantom niemal nieograniczone pole do skupienia uwagi na osiągach rowerów. Każda wprowadzana technologia wymaga, aby całość podzespołów współpracowała w pełni płynnie. Użytkujący swoje rowery w sposób agresywny kolarze enduro, w rosnącym stopniu doceniają zalety płynące z zastosowania większych kół. W oczach wielu, koła 27,5 oraz 29-calowe są postrzegane jako słaby punkt. Z uwagi na te wątpliwości Sram stworzył i wprowadził do oferty nie zastrzeżoną patentowo platformę Boost, na której opiera swoje piasty oraz widelce amortyzowane.
SRAM X-SYNC
Rolki łańcucha jednorzędowego Sram 1x zapewniają najwyższy poziom osiągów, przenoszenia mocy oraz trwałości. Podwyższone, prostokątne zęby koronek SRAM X-SYNC™, powodują wcześniejsze załączenie łańcucha od tradycyjnie ukształtowanych, trójkątnych zębów. Ostry i wąski profil oraz zaokrąglone, fazowane krawędzie pomagają w prawidłowym prowadzeniu ugiętego łańcucha. Dla zagwarantowania najwyższej możliwej skuteczności napędu w niesprzyjających warunkach tj. błoto, tuleje łańcucha zostały wyposażone w technologiczne cofnięcie, dające więcej miejsca na swobodne przepuszczenie błota pomiędzy wewnętrznymi ogniwami oraz rolkami ogniwek. SRAM X-SYNC™ zaprojektowane w Niemczech stanowi integralną częścią napędów jednorzędowych Sram 1x.