Sram XX1 Eagle MTB X-Sync pomiar mocy GXP Bst 1x12
- Producent: Sram
- Symbol: 24144_170mm
- Kod producenta: 00.3018.167.170
Mechanizm korbowy MTB z pomiarem mocy Sram XX1 Eagle
Korba z pomiarem mocy Sram XX1 Eagle to połączenie nowej platformy Quarq DZero z nowymi karbonowymi ramionami mechanizmu korbowego XX1 Eagle, wykonanymi w technologii Carbon Tuned. Najnowszy system DZero wykorzystuje dotychczasowe osiągnięcia techniczne Quarq i poszerza funkcjonalność o łączność bezprzewodową za pomocą protokołu Bluetooth LET, a także zawiera zrewidowany układ elektroniczny i nowy projekt tensometrów. System mierzy siłę nacisku oddzielnie na każdy pedał, przekazując informację o balansie mocy lewej i prawej nogi. Dzięki AxCad – wieloosiowemu akcelerometrowi – korba mierzy kadencję pedałowania bez instalowania zewnętrznych magnesów. Odpowiednie zębatki X-Sync 2 zaprojektowano, by współpracowały z nowymi łańcuchami napędów 12-rzędowych. System Omnical™ gwarantuje dokładny pomiar niezależnie od wielkości używanej zębatki, ich wymiana nie wiąże się z koniecznością rekalibracji. Wymiana baterii jest przeprowadzana w prosty sposób przez użytkownika. System jest kompatybilny z protokołem transmisji danych ANT+™ i Bluetooth Low Energy Technology. Obsługa odbywa się za pomocą smartfonu z nową aplikacją Qalvin BLE.
- Producent: Sram
- Model: XX1 Eagle
- Mechanizm korbowy z pomiarem mocy
- Przeznaczona dla napędów: 1x12
- Długość ramion: 170 mm
- Ilość zębów tarczy korby: ---- (tarcza do kupienia oddzielnie)
- Waga: 512g
- Kolor: Czarny
Cechy:
- Materiał ramion: Kompozyt karbonowy - pusty wewnątrz
- Pająk: Aluminium frezowane metodą CNC
- Mocowania tarcz: 104 BCD, dedykowane zębatki X-Sync 2
- Kompatybilna z środkiem suportu: GXP Boost 148
- Q-Factor: 168 mm
- Linia łańcucha: 52mm
- Błąd pomiarowy: ±1,5%
- Bateria: wymienna CR2032 (300 godzin użytkowania), sygnalizator LED oznajmiający status baterii
Technologie
Carbon Tuned
Wytrzymałość oraz sztywność tam, gdzie tego potrzeba, odchudzona masa, tam gdzie lubisz. Opatentowany przez Sram układ warstw włókien karbonu, poprawia sztywność w krytycznych z uwagi na naprężenia przekrojach. Architektura cieniowania, oraz tarasowania przekroi, zapewnia największe możliwie do osiągnięcia zyski wagowe, bez kompromisu dla wytrzymałości.
GXP Boost 148
Konstrukcja łożysk stosowana w korbach Sram oparta jest na uszczelce rynnowej. Rozwiązanie zmniejsza tarcie oraz ogranicza masę. Przekłada się to na poprawę zarówno odczuć z jazdy oraz osiągnięć i zachowania napędu. Rozmiar łożysk GXP w pełni odpowiada standardowi Shimano Hallowtech II.
Dostępne na rynku systemy montażu mechanizmów korbowych opierają się o łożyska obciążanie bocznie. Ma to na celu eliminację luzów, jednak odbywa się kosztem przyspieszonego ich zużycia. GXP w założeniu konstrukcyjnym blokuje lewe łożysko suportu pomiędzy lewym ramieniem korby a jej osią, pozwalając na swobodny ruch osiowy prawego łożyska. Nie występuje potrzeba bocznego obciążenia łożysk w trakcie montażu. Instalacja staje się tym samym znacznie prostsza.
Nowe grupy osprzętu Sram tj. XX1, X01, X1, wnoszą wiele rewolucyjnych rozwiązań do poszczególnych komponentów. Dalece posunięty rozwój, daje projektantom niemal nieograniczone pole do skupienia uwagi na osiągach rowerów. Każda wprowadzana technologia wymaga, aby całość podzespołów współpracowała w pełni płynnie. Użytkujący swoje rowery w sposób agresywny kolarze enduro, w rosnącym stopniu doceniają zalety płynące z zastosowania większych kół. W oczach wielu, koła 27,5 oraz 29-calowe są postrzegane jako słaby punkt. Z uwagi na te wątpliwości Sram stworzył i wprowadził do oferty nie zastrzeżoną patentowo platformę Boost, na której opiera swoje piasty oraz widelce amortyzowane.
SRAM X-SYNC
Rolki łańcucha jednorzędowego Sram 1x zapewniają najwyższy poziom osiągów, przenoszenia mocy oraz trwałości. Podwyższone, prostokątne zęby koronek SRAM X-SYNC™, powodują wcześniejsze załączenie łańcucha od tradycyjnie ukształtowanych, trójkątnych zębów. Ostry i wąski profil oraz zaokrąglone, fazowane krawędzie pomagają w prawidłowym prowadzeniu ugiętego łańcucha. Dla zagwarantowania najwyższej możliwej skuteczności napędu w niesprzyjających warunkach tj. błoto, tuleje łańcucha zostały wyposażone w technologiczne cofnięcie, dające więcej miejsca na swobodne przepuszczenie błota pomiędzy wewnętrznymi ogniwami oraz rolkami ogniwek. SRAM X-SYNC™ zaprojektowane w Niemczech stanowi integralną częścią napędów jednorzędowych Sram 1x.