Witam do sprzedania miejski samochód jakim jest Peugeot 106 w wersji Quiksilver. Auto w moich rękach od 2010 roku w tym czasie przebyło masę modyfikacji. Na chwilę obecną autko ma moc 200 hp i 255 nm momentu obrotowego.
Modyfikacje Silnika:
Komputer sterujący EMU
Sonda szerokopasmowa Bosch
Termoparach Czaki
EBC ( electronic boost Control)
Wiązka zrobiona od podstaw
Kolektor ssący peugeot 106 1.3 Rally MK1 (aluminiowy)
Kolektor wydechowy Custom stal czarna owinięty bandażem termicznym
Downpipe spwany custom stal nierdzewna 60.5mm (srednica wewnętrzna)
Wydech 2 tłumiki srodkowy stal kwasowa od RM motors końcowy 100% custom robiony na wymiar specjalnie do tego auta plus rury kolana stal nierdzewna srednica 60.5mm (srednica wewnętrzna) Wydech na 2 złączach typu V-band.
Dolot stal nierdzewna plus spory intercooler Fimic
Silikony D1 Spec
Obejmy szerokie stal ocynk
Turbosprężarka Volvo S60 ( regenerowana w październiku 2017 roku)
Wtryski Saab 93 2.0 Turbo ( pomarańczowe)
Pompa Paliwa Valbro (do 400 koni wydoli)
Modyfikacje Zawieszenia:
Przód Amortyzatory B8 gruba laga
Sprężyny Eibach pro kit
Zaciski Hamulcowe Peugeot 206 HDI
Tarcza średnica 266 wentylowana ATE Powerdisc
Klocek Ferodo Premier
Całość przedniego oraz tylniego zawiesznie na poduszkach poliuretanowych
Belka Tylna po regeneracji w roku 2015 od wersji S16 Tarcze z tyłu Firmy Brembo klocki Brembo
Amortyzatory tył seria
Wahacze kute, sworznie wymienione mają może 5000 km przebiegu tak samo łączniki stabilizatorów i końcówki drążków kierowniczych.
Nadwozie:
Na przełomie roku 2015/2016 całe nadwozie zostało rozebranie nastpenie wyczyszczone z rdzy i kolejno obspawane co 2 cm w każdym możliwym miejscu. Ten zabieg mocno usztywnił całe nadwozie. Po spawaniu zostały założnone nowe mastyki. Wnętrze zostało pomalowane na spawach. Spód auta został wyczyszczony i zakonserwowany. Natepnie auto pojechało do lakiernika i zostało pomalowane z wyjątkiem dachu. Uwaga lakier nie jest fabryczny i nie jest położony przez robota to nie jest nowe auto. Jak dla mnie lakier gra tu rolę drugoplanową ;) W uchwyty wahaczy wspawane oryginalne wzmocnienia z ASO zgodnie z załącznikiem "j"
W sumie można wsadzić klatkę kubełki i jechać porajdować w klasie z Subaru czy EVO
Deska rozdzielcza w grafitowym floku (bardzo praktyczna nie widać nieczystości).
Wnętrze: auto 100% seria nie ma foteli rajdowych mi jakoś potrzebne nie były.
Skrzynia biegów od 106 S16 w roku 2014 rozebrana wymienione wszystkie łożyska nowy olej. Aktualnie przy szybkiej zmianie 1-2 sychać zgrzyt ale przy delikatnej zmianie wszystko jest OK.
Auto jeździ tylko na benzynie 98 oktanowej można wlać 95 i spokojnie jeżdzić ale na upalanie lepiej miec 98 w baku.
106 jest bardzo szybkie dobrze trzyma się drogi i świetnie hamuje jednym słowem mega frajda z jazdy !!!
Auto postawione jest na alufelgach 15 Cali Oz F1 racing które zostały w roku 2014 gruntownie odrestaurowane wyprostowane ranty zostały napawane a nastepnie toczone.
Opony Yokohama Parada 195/50/15 na przedniej osi są już delikatnie łysawe ale jeszcze jeden sezon na tyle spokojnie przejadą. Tył jest w dobrym stanie więc można zamienić.
W październiku 2017 roku został zrobiony remont silnika:
Kompleksowa regeneracja głowicy:
-nowe uszczelniacze zaworowe
- nowe prowadnice zaworowe
- zawory były w bardzo dobrym stanie wiec zostały na miejscu
- gniazda zaworowe dotarte pod zawory
- głowica wyrównana 0.01mm
- Uszczelniacze wałka rozrządu profilaktycznie wymienione na nowe
Blok silnika:
-wszystkie uszczelniacze ( wał korbowy od strony szkrzyni oraz od strony rorządu nowe)
- nowa uszczelka pod głowicę wraz z 3mm przekładką odprężającą silnik
- blok silnika dokładnie zmierzony nie wykazywał ponadstandardowego zużycia, gładzie cylindrów zostały delikatnie przehonowane
- tłoki po pomiarach mieszczą się w normie zostały dokładnie wypucowane z nagaru
- nowy komplet pierscieni ( stare były już zużyte być może dlatego auto popijało troszkę olej)
- Panewki główne oraz korbowodowe nie wykazywały zużycia pozostały na swoim miejscu
- miska olejowa została wypiaskowana i polakierowana proszkowo ( tylko od zewnętrznej strony)
Turbosprężarka:
- kompleksowa regeneracja turbiny (wszystko co wymagało wymiany lub regeneracji zostało wymienione)
- uszczelki metalowe miedzy kolektor wydechowy a turbo jak również miedzy down pipe a turbo oczwiście nowe
- wszelkie miedziane podkładki pod smarowanie turbo również nowe
- nakrętki i inne drobiazgi wymienione ze stalowych na miedziane ( w miejscach gdzie są one narażone na działanie wysokich temperatur)
Koszt całego remontu silnika jeżeli chodzi o części to około 3 tys zł. Nie liczę kosztu robocizny bo wszystko zrobiłem własnoręcznie więc mam 100% pewność że wszystko jest jak należy. Napewno nie wymieniłem wszystkich rzeczy które zostały zrobione podczas tego remontu ale nie ma to wiekszego znaczenia. Auto nie kopci ani na zimnym ani na ciepłym silniku również przy dynamicznej jeździe nie ma chmury dymu. Po przejechaniu 2000 km nie bierze oleju.
Po remoncie auto zrobiło 2000km i jest odpowiednio dotarte. Oczywiście wszystkie filtry również zostały wymienione. Na dotarcie został zalany nowy olej który został wymieniony po 500 km. Aktualnie zalany nowym olejem który ma przebieg 1500km. W czasie zimy Peugeot więcej przebywał w suchutkim ogrzewanym garażyku niż jeździł. Jest to moja zabawka i jeżdżę nim tylko dla zabawy bo mam inne auto do jazdy na codzień.
Wszystkie paramety silnika widoczne są na aplikacji która jest na telefonie z systemem android.
Nie wymienam jeszcze setek rzeczy które zrobiłem przy aucie w czasie tych modyfikacji.
Mankamenty:
Dmuchawa nawiewu działa tylko na 1 biegu
Centralny zamek jest zepsuty chyba trzeba go ponownie zakodować
Więcej grzechów nie pamiętam ;)
Więcej informacji udzielę podczas oględzin na miejscu lub telefoniczne. Zapraszam wszystkich konkretnie zainteresowanych zakupem tego małego niepozornego miejskiego autka. Daje masę frajdy z jazdy nadaje się do codziennej jazdy w mieście. Sprzedaję ponieważ przestało mnie już cieszyć chyba wyrosłem z tego typu wynalazków.
Auto ma zrobiony w Lutym 2018r przegląd techniczy który przeszło bez najmniejszego problemu. Stan auta oceniam na dobry ponieważ nie jest to auto nowe z salonu. Mechanicznie jest w stanie bardzo dobry i nie wymaga wkładu.
Więcej informacji pod numerem tel 723899173
Cena do negocjacji ;)