OFERTA SPRZEDAŻY firmy w branży spożywczej (działalność gospodarcza)
KRÓTKI RYS HISTORYCZNY
Obecna firma kontynuuje działalność, jaka prowadzona była bez przerwy od 1992 roku. W tym czasie profil działalności nie ulegał zmianie, rosła jednak liczba odbiorców i poszerzał się asortyment.
W dzisiejszym kształcie (działalność jednoosobowa) działamy od 2001 roku, przy czym w 2013 roku nastąpiła zmiana właściciela, co zbiegło się z przeniesieniem siedziby do użytkowanego dziś, przystosowanego do rodzaju działalności obiektu produkcyjnego (Poznań).
Firma nasza nie korzysta ani nie korzystała z kredytów, nie miała też w toku działalności „złych zdarzeń” gospodarczych, co w przypadku podjęcia konkretnych rozmów handlowych wykażemy udostępniając stosowne dokumenty księgowe.
Od lat zatrudniamy te same osoby, brak jest rotacji w tym zakresie, co powoduje, że zatrudnieni pracownicy zarówno produkcyjni jak i handlowcy są wyspecjalizowani na swoich odcinkach działania firmy.
DZIAŁALNOŚĆ – DANE PODSTAWOWE
Od 5 lat produkcja odbywa się w przystosowanym na bazie projektu technologicznego i projektów branżowych do tego typu działalności obiekcie, który dzierżawimy. Zajmujemy powierzchnię 230 m2, z czego 160 m2 to część produkcyjna, a pozostała powierzchnia stanowi część biurowo-socjalną. Dodatkowo przy obiekcie znajduje się namiot magazynowo – warsztatowy o pow. 72 m2. Wyposażenie obiektu stanowi naszą własność (maszyny, agregaty komór chłodniczych, sprzęt drobny, osprzęt, samochody-chłodnie itp.).
Firma spełnia obowiązujące wymogi w zakresie produkcji i znakowania produktów (etykiety, kaloryczność itp.), posiada system zarządzania jakością HACCP.
Podstawowe dane finansowe (przychody, dochody) są od kilku lat stabilne i kształtują się następująco:
- przychód: 3 086 729,00 PLN, dochód: 112 391,00 PLN
- przychód: 2 992 222,00 PLN, dochód: 130 858,00 PLN
- przychód: 2 977 831,00 PLN, dochód: 110 450,00 PLN
W roku bieżącym wyniki są proporcjonalne do powyższych. Średnio miesięczna sprzedaż kształtuje się na poziomie ok. 250 tys./m-c
Dystrybucja produktów realizowana jest przez własnych kierowców - handlowców, posiadanymi samochodami specjalistycznymi (chłodnie), z których każdy obsługuje poszczególnych odbiorców od zamówienia po dostawę towaru. Samochody regularnie przechodzą wymagane przeglądy techniczne, w tym części „chłodniczej”. Produkcja realizowana jest zmianowo – zależnie od potrzeb na 2 lub 3 zmiany.
Składowe oferty
PRODUKTY (przedstawiono na załączonych zdjęciach)
- W ostatnim czasie dużo uwagi przywiązywaliśmy do zoptymalizowania receptur, a także opracowania atrakcyjnych wizualnie opakowań produktów i ich serii.
- Podstawową grupą produktową są różnorodne sałatki (kilkanaście pozycji), a główną na dziś sprzedaż stanowi stworzona seria produktowa pn. „Kolekcja dla podniebienia”.
- Produkty oparte o pieczywo stanowią kolejną, ważną grupę produktową – mamy stałych dostawców pieczywa (3 piekarnie) – w jej skład wchodzą gotowe do spożycia, różnorodne kanapki (w tym seria produktowa „Kanapkowe inspiracje”), hamburgery, sandwicze i zapiekanki.
- W ofercie posiadamy również inne produkty, które produkujemy zależnie od zapotrzebowania, a wśród nich znajduje się seria obiadowa (bigos, flaczki, fasolka po bretońsku itd.), galarety (5 rodzajów), śledź w sosie tatarskim i smalec domowy.
- Sprzedaż poszczególnych produktów kształtuje się miesięcznie od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy szt/m-c i dla części asortymentu jest ona sezonowa. Obserwujemy także różnorodność sprzedaży poszczególnych produktów w różnych obsługiwanych przez nas rejonach kraju.
- Produkcja odbywa się pod stałym nadzorem służb sektora spożywczego, w zakresie kupowanych surowców prowadzona jest ich bieżąca kontrola z uwzględnieniem atestów i składników wymaganych do utrzymania zgodności z obowiązującymi recepturami.
- Etykiety poszczególnych produktów zgodne są w treści z obowiązującymi w Polsce i Europie wymogami i przepisami.
Informacje ogólne:
- wyroby: garmażeryjne, świeże;
- procedury: własne, oryginalne;
- półprodukty: wieloletni, sprawdzeni dostawcy;
- terminy przydatności: od 3 do 12 dni;
- zakres temperatur: 2-6 ℃;
Oferta obejmuje możliwość zakupu wszystkich posiadanych receptur obejmujących całości asortymentu oferowanego przez firmę.
RYNEK ODBIORCÓW
Obsługujemy regularnie ok. 300 sklepów na obszarze od Szczecina, poprzez Piłę, Poznań, Legnicę, Wrocław, aż po Śląsk i Żywiec wraz z przyległościami.
Wśród naszych odbiorców jest wiele sklepów sieciowych (Społem, Lewiatan, Chata Polska, Euro, ABC, Żabka i in.). Szczegółowe zestawienie odbiorców do wglądu w przypadku poważnego zainteresowania ofertą. Przykładowa („Społem”) skala rynku sprzedażowego: Poznań 52, Szczecin 55, Wrocław 22, Piła 16 sklepów ...
Z częścią sklepów posiadamy umowy, ale w zdecydowanej większości przypadków dostawy oparte są na bardzo dobrych, wieloletnich kontaktach z właścicielami lub kierowniczkami sklepów z którymi na bieżąco uzgadniamy terminy i wielkości zamówień.
Oferta obejmuje możliwość przejęcia obecnej sieci sprzedaży z deklaracją współpracy z kupują-cym w tym zakresie na uzgodnionych przez strony zasadach.
Możliwe jest wprowadzenie dodatkowego/innego asortymentu z „naszego zakresu”, a inny asortyment spożywczy i spoza branży wymaga dodatkowych uzgodnień - w ramach oferty deklarujemy pomoc w tym zakresie.
W przypadku zainteresowania kupującego gotowi jesteśmy pomóc w rozbudowaniu już istniejącej sieci sprzedaży (dodatkowe 100-200 sklepów).
SPRZĘT
Opcjonalnym elementem oferty jest możliwość zakupu posiadanych przez nas urządzeń i pojazdów.
OFERTA
Zakres oferty obejmuje:
- zakup produktów z oryginalnymi procedurami
- przejęcie rynku zbytu i know-how
- zakup posiadanego sprzętu
W ramach oferty możliwe będą opcjonalnie także:
- pomoc przy ewentualnym wdrożeniu produkcji (szczegółowe zasady do ustalenia przez strony),
- okres współpracy z kupującym wymagany do przejęcia rynku odbiorców (j.w.),
- wsparcie przy ewentualnej rozbudowie sieci sprzedaży (zakres do uzgodnienia),
- przekazanie kupującemu aktualnego projektu technologicznego,
- zakup posiadanego sprzętu (zestawienie dla zainteresowanego kupującego do wglądu),
- zakup marki „Big” wraz z nazwami produktów i serii.
Propozycja cenowa wyjściowo zakłada możliwość zakupu biznesu za ok. 1-miesięczny przychód.
W przypadku zainteresowania naszą ofertą gotowi jesteśmy na spotkanie celem przedyskutowania szczegółów.
DANE KONTAKTOWE:
- Wojciech Piecha, tel. 575 370 700, e-mail: wojciechpiecha.ie@gmail.com
- Aleksander Ryguła, tel. 692 648 105, e-mail: olekryg@gmail.com