- Autor:
- Format: PDF
- Zabezpieczenie: Watermark
- ISBN: 9788378755357
- Wydano: 13 kwietnia 2019
- Wydawca: Uniwersytetu Ekono Wydawnictwo
Pełny tytuł: Społeczna odpowiedzialnośa przedsiebiorstwa (CSR) - perspektywa marketingu Niniejsza wieloautorska monografia naukowa stanowi pokłosie dyskusji naukowej dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiebiorstwa przeprowadzonej podczas ogolnopolskiej, miedzywydziałowej konferencji naukowej z udziałem przedstawicieli nauki i praktyki gospodarczej z cyklu: Wspołczesne koncepcje zarządzania marketingowego na temat: Społeczna odpowiedzialnośa przedsiebiorstwa - perspektywa marketingu, ktora odbyła sie w dniach 12-13 października 2017 roku w Katowicach. Celem monografii jest prezentacja wybranych zagadnien dotyczących CSR zarowno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej, traktowanych głownie z punktu widzenia marketingu. W monografii wykorzystano bogate źrodła literaturowe, statystyczne oraz wyniki prowadzonych badan, a także egzemplifikacje wybranych praktyk rynkowych. Publikacja ta ujmuje prezentowane zagadnienie głownie w skali mikro - koncentrując sie na ukazaniu zakresu i sposobu realizacji koncepcji CSR na poziomie przedsiebiorstw funkcjonujących w rożnych sektorach. Autorzy w tym przypadku odnoszą teorie CSR do teorii marketingu, wskazując na teoretyczne podstawy jej rozwoju oraz obszary i kierunki prowadzonych dotychczas badan w tym zakresie. Monografia porusza rownież omawiane zagadnienie w skali makro - odnosząc sie do kształtowania społeczenstwa obywatelskiego i jego związkow z CSR. Spis treściWstep (Marek Drzazga) 9 Rozdział 1 CSR jako obszar badan - wymiary, tendencje (Barbara Kucharska, Mirosława Malinowska) 11 1.1. Założenia badawcze 13 1.2. CSR jako przedmiot badan w świetle analizy zawartości treści 17 Rozdział 2 Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiebiorstwa (CSR) we wspołczesnym marketingu (Marek Drzazga, Zbigniew Spyra) 23 2.1. Istota społecznej odpowiedzialności i koncepcji pokrewnych 25 2.2. Społeczna odpowiedzialnośa jako ważny obszar działan w marketingu przedsiebiorstw w XXI wieku 33 Rozdział 3 Marketing mobilny w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu - na podstawie badania postaw młodych konsumentow (Andrzej Bajdak, Urszula Janeczek, Zbigniew Spyra) 37 3.1. Procedura badania postaw konsumentow pokolenia Y wobec narzedzi marketingu mobilnego 37 3.2. Wybrane wyniki badania bezpośredniego w kontekście CSR 40 Rozdział 4 Hotelarstwo społecznie odpowiedzialne - wybrane aspekty (Ewa Mazur-Wierzbicka) 45 4.1. Społeczna odpowiedzialnośa biznesu a hotelarstwo - wprowadzenie do problematyki 45 4.2. Praktyczna implementacja społecznej odpowiedzialności biznesu w hotelarstwie - Grupa Hotelowa Radisson 49 Rozdział 5 CSR w kształtowaniu relacji koncernow motoryzacyjnych z interesariuszami (Joanna Wiechoczek) 55 5.1. Konceptualizacja kategorii CSR 56 5.2. Koncerny motoryzacyjne w rankingach firm odpowiedzialnych społecznie 60 5.3. Interesariusze w strategii CSR koncernow motoryzacyjnych 63 5.4. Formy i kanały dialogu koncernow motoryzacyjnych z interesariuszami - case study BMW Group 71 Rozdział 6 Kształtowanie relacji detalisty z pracownikami jako element społecznej odpowiedzialności biznesu (Katarzyna Bilinska-Reformat, Anna Dewalska-Opitek) 76 6.1. Społeczna odpowiedzialnośa biznesu - istota koncepcji 78 6.2. Specyfika relacji organizacji z pracownikami 81 6.3. Budowanie relacji detalisty z pracownikami w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie sieci Biedronka 83 Rozdział 7 Społeczna odpowiedzialnośa biznesu w praktyce działan miedzynarodowych sieci handlu detalicznego w Polsce (Beata Reformat, Paulina Reformat) 87 7.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu - terminologia, istota oraz kluczowe założenia 88 7.2. Uzasadnienie stosowania działan społecznie odpowiedzialnych w handlu detalicznym 89 7.3. Przykłady zastosowan koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu przez wybrane miedzynarodowe sieci handlu detalicznego w Polsce 90 Rozdział 8 Społeczenstwo obywatelskie w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu - wybrane aspekty (Agata Jakubowska, Aleksandra Grabowska-Powaga) 99 8.1. Stan społeczenstwa obywatelskiego w Polsce 99 8.2. Społeczna odpowiedzialnośa biznesu (CSR) a społeczenstwo obywatelskie 103 Zakonczenie 109 Bibliografia 113 Spis rysunkow 125 Spis tabel 127 Informacja o Autorach 129
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.