Specialized Epic Expert EVO
Celebracja prędkości to nie tylko kilka szalonych minut na wąskiej trasie pomiędzy taśmami, ale też maratony w technicznym terenie, w których nowy Epic Expert EVO czuje się jak ryba w wodzie. To po prostu taki bardziej "epicki" Epic.
Całe nasze biuro zastawione jest Epicami - ten z regulowaną sztycą, inny z szerszymi oponami, kierownicą, albo dłuższym widelcem. Na okrągło wypróbowujemy coraz to nowe warianty, by Epic był efektywny nie tylko w krótkich, intensywnych wyścigach, ale również na całodziennych, a nawet kilkudniowych zawodach i treningach. W którymś momencie dotarło do nas, że rower musi być gotów do startu od progu sklepu, bez konieczności wprowadzania zmian i modyfikacji. I taki rower zrobiliśmy.
Przyjrzyjmy się detalom. Po pierwsze, skok widelca wzrósł ze 100 do 120 mm. Korzyść jest podwójna - gładsze pokonywanie przeszkód i jeden stopień różnicy pochylenia przodu, które teraz wynosi 68,5º. Rower otrzymał regulowaną sztycę z zerowym przesunięciem, która daje kontrolę na zjazdach, ale w trakcie ostrej wspinaczki pozycjonuje siodełko nad suportem. Zwiększyliśmy również objętość opon, zakładając przyczepne Ground Control 2.3" na przód i sztywniejsze Fast Trak z ochroną ścian bocznych GRID na tył.
Epic EVO korzysta z technologii Brain 2.0. Już pierwszy Brain całkowicie zrewolucjonizował rowerową amortyzację, usuwając kilka odwiecznych problemów. Wygrywał kolejne zawody i solidnie zapracował na naszą pozycję lidera innowacyjności w zakresie zawieszenia, ale wciąż wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Z podstawowych praw fizyki wynikało, że po przesunięciu zaworu bliżej tylnej osi znajdzie się on w najczulszym punkcie układu. Znalezienie nowej, optymalnej pozycji wymagało setek godzin pracy naszego działu R&D. W porównaniu z pierwowzorem o niebo lepiej reaguje na nierówności i o wiele stabilniej tłumi wstrząsy. Uproszczone zostało również podłączenie do łącznika amortyzacji, co ułatwia przepływ oleju i sprawia, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.
Rama jest jedną z naszych pierwszych górskich ram Rider-First Engineered™, w których układ warstw karbonu jest indywidualnie dobrany do każdego z rozmiarów. Skutkuje to większą sztywnością przedniego trójkąta i ogólną poprawą kontroli i jakości jazdy. Każdy rozmiar ramy otrzymał indywidualnie ukształtowane rury w celu osiągnięcia maksymalnej sztywności i zapewnienia najlepszych wrażeń z jazdy XC wszystkim kolarzom.
Sztywność, technologia Brain i optymalna geometria są super, ale na pewno zadajesz sobie pytanie: "Co z wagą?”. Pytanie jak najbardziej na miejscu. Osiągnięta redukcja masy odpowiada mniej więcej wadze dolnych rur tylnego trójkąta i przedłużki amortyzatora poprzedniego Epica - całych 525 gramów. Karbonowe modele pozwalają teraz na montaż szerszych opon, do rozmiaru 2,3 cala, co przekłada się na lepszą trakcję i wyższą prędkość.
Osprzęt Epic Expert EVO to niezawodność i wysoka jakość zapewniająca świetne osiągi - 12-biegowa przerzutka SRAM GX Eagle, hamulce SRAM Level TL oraz ręcznie składane koła Roval Control Carbon.
Za amortyzację przodu odpowiada widelec FOX Step-Cast 34 Performance Series ze skokiem 120 mm oraz tłumikiem GRIP z trybami otwartym, średnim i sztywnym, które pozwalają dopasować charakterystykę pracy do każdego terenu.
Ręcznie składane koła Roval Control Carbon z nowoczesną obręczą bez rantu o średnicy wewnętrznej 25 mm są lekkie, mają niskie opory toczenia i zapewniają znakomitą przyczepność dzięki oponom 2,3 cala.
Regulowana sztyca X-Fusion Manic pozwala zająć optymalną pozycję na zjazdach, a zerowe przesunięcie oznacza, że w trakcie wspinaczki środek ciężkości znajduje się bezpośrednio nad suportem.
- Rama Specialized FACT 11m, XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel
- Rozmiar S M L XL
- Widelec FOX Step-Cast 34 Performance series, GRIP damper, 44mm offset, 15x110mm Kabolt thru-axle, 120mm of travel
- Amortyzator Custom RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm
- Przednia piasta Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
- Tylna piasta Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h
- Szprychy DT Swiss IndustryObręczeRoval Control Carbon, 25mm internal width, tubeless-ready
- Dętki Presta, 60mm valve
- Przednia opona Ground Control, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
- Tylna opona Fast Trak, GRID casing, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
- Mechanizm korbowy Truvativ STYLO, DUB
- Wieńce SRAM Eagle, 32T
- Suport SRAM DUB, threaded BB
- Manetki SRAM GX Eagle, trigger, 12-speed
- Tylna przerzutka SRAM GX Eagle, 12-speed
- Kaseta SRAM GX Eagle, 12-speed, 10-50t
- Łańcuch SRAM GX Eagle, 12-speed
- Przedni hamulec SRAM Level TL, hydraulic disc
- Tylny hamulec SRAM Level TL, hydraulic disc
- Kierownica Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
- Chwyty kierownicy Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
- Mostek Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
- Siodło Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
- Sztyca X-Fusion manic, 30.9mm, (S: 100mm, M-XL: 125mm)
- Zacisk sztycy Alloy, 34.9mm
- Pedały Specialized Dirt