Diverge Sport jest gotów na wszystko, od gładkiego asfaltu aż po luźną nawierzchnię i wyboje. Korzysta z tych samych zaawansowanych technologii, co jego drożsi kuzyni, z tym że osprzęt został skomponowany pod kątem niezawodności i osiągów, a nie blasku, szyku i elegancji. Aby sprawdzić się w każdych okolicznościach, nowy Diverge otrzymał całkowicie zmodyfikowaną ramę. Najważniejszą ze zmian poczynionych by wyjść naprzeciw potrzebom kolarzy, jest większy prześwit kół. Nowa rama pozwala założyć opony do rozmiaru 700×42 mm, a nawet z nimi nie zabraknie miejsca na błoto. Rama przeszła również kurację odchudzającą – zainspirowaliśmy się kilkoma pomysłami wykorzystanymi wcześniej w Roubaix i opracowaliśmy ramę ze stopu E5 Premium Aluminum, który łączy niską masę ze sztywnością i wytrzymałością. Kolejnym krokiem była rezygnacja z tradycyjnej crossowej geometrii i zastosowanie czegoś całkowicie nowego – geometrii Open Road. I niech każdy sobie myśli, co chce (np., że to „kolejny trik marketingowy”), ale Diverge rzeczywiście dostał kształty, których wcześniej nie było. W skrócie można je określić jako szosową wersję nowoczesnej geometrii szlakowej. Gwarantują przewidywalność i radość z jazdy po dircie i kontrolowanych poślizgów w zakrętach. Główne zmiany w stosunku do poprzedniej wersji Diverge to o centymetr niżej umieszczony suport, bardziej pochylona główka ramy, krótkie dolne rury tylnego trójkąta i mniejszy rozstaw kół. Efektem jest nie tylko więcej zabawy i pewności na dircie, ale też lepsze osiągi na szosie. Na rowerze szosowym można oczywiście od czasu do czasu zjechać w las, ale należy pamiętać, że zadanie amortyzowania wstrząsów będzie spoczywało w całości na oponach (odpowiednio słabiej napompowanych). Aby za szybko nie zamknąć listy zalet nowego modelu, wspomnijmy jeszcze o trzech uchwytach na koszyk na bidon oraz mocowaniu błotników i bagażnika, dzięki którym sprzęt jest gotów do płynnego pokonywania leśnych dróg, dojazdów do pracy, przewożenia ładunku i wieczornych spotkań w knajpce. Osprzęt to jakość w przystępnej cenie, a więc wytrzymałość Shimano Sora, łatwość konserwacji mechanicznych hamulców tarczowych i siła kół Axis Sport.
Rozmiar 56
Efektywna długość rury poziomej: 56,1 cm Długość rury pionowej od środka suportu do końca: 50 cm
Rower potestowy (przebieg kilka km). Stan jak nowy.
ROWER PO SERWISIE, GOTOWY DO JAZDY NAJLEPSZY DLA WZROSTU: 175-185 cm MOŻLIWOŚĆ ZAKUPU NA RATY
Specyfikacja
Rama Specialized E5 Premium Aluminum,
Widelec Specialized FACT carbon
Waga 10,49 kg
Hamulce Tektro Mira
Koła Axis Sport Disc
Korba Praxis Alba 2D, 48/32, 172,5mm
Przerzutka przód Shimano Sora R3000
Przerzutka tył Shimano Sora R3000 9s
Manetki Shimano Sora R3000 2×10
Kaseta: Sunrace 9s
Siodło Specialized Toupe
Sztyca Specialized alu
Kierownica Specialized alu
Mostek Specialized alu