Witam,
Sprzedaję wyścigowy rower szosowo-uliczny SPECIALIZED ALLEZ SPRINT w rozmiarze 54.
Ostatnia cena sklepowa w Polsce topowego modelu Comp na grupie SHIMANO 105 z podstawowymi kołami DT SWISS 470 to 12200,-
Rower w tej wersji ramy jest już nieprodukowany i raczej nie do kupienia w pierwszym obiegu.
Rower zakupiony w niemieckim sklepie internetowym Bike24 w zimie w 2020. Posiadam dokumenty zakupu. Na zdjęciu nr. seryjne i kody modelu.
Gruntownie przebudowany na przełomie 2020/2021.
Używany od wiosny 2021 do jesieni 2022.
Rower przejechał około 2000-3000 km. - na podstawie tras zarejestrowanych na Stravie.
Rower jest w stanie idealnym. Może posiadać normalne ślady użytkowania typu drobne odpryski od kamyków lub niewielkie zadrapania od strony nawierzchni. W czasie eksploatacji rower nie uległ żadnemu upadkowi, kolizji czy też innym mechanicznym uszczerbkom. Używany jedynie w sezonie regularnym wiosna-jesień.
Rama jest wykonana z aluminium 5E - to najwyższy model aluminium stosowany przez Speca. Rama jest hydroformowana i trzykrotnie cieniowana. Spawana w unikalnej technologii D’Alusio Smart-Weld - spawy są przesunięte poza strefy największych naprężeń i głębsze dzięki czemu rama uzyskuje wyższą sztywność przy niskiej wadze, która jest porównywalna z ramami karbonowymi. Można spotkać opinie, że w wielu aspektach przewyższa podstawowe ramy karbonowe.
Widelec karbonowy FACT dokładnie taki sam jak w modelu Tarmac 6SL. Rower jest malowany lakierem przypominającym proszkowy, matowy w kolorze czarnym, napisy i widelec malowany jest lakierem lekko puchnącym z połyskiem - blenda żólto-różowa. Malowanie jest niezwykle efektowne.
Jest to zawsze sprawa indywidualnego gustu, ale obiektywnie kombinacja aluminum w czarnym przemysłowym macie z karbonowym wykończeniem komponentów i różowo-żółtym malowaniem w połysku wygląda bardzo atrakcyjnie i rasowo.
Po zakupie rower został rozebrany do gołej ramy poza sztycą, widelcem i sterami oraz łożyskami suportu.
Oto lista komponentów, w które rower został wyposażony:
COCKPIT:
-kierownica S-Works Shallow Bend karbonowa, ergonomiczna, szerokość 44cm - waga około 200g - obecna cena od 1400,- PLN (model nieprodukowany, zastąpiony modelem Roval Rapide)
-mostek S-Works SL - CNC - 3D aluminium 7075 - 100mm - czarny połysk - dwustronny, 6 stopni, śruby tytanowe - waga 100g - obecna cena ca. -650,- PLN
-owijka Syntace 3,2mm pianka+naturalny korek ca. 300,- PLN
-siodło -S-Works Power Pro - 142, karbonowe na karbonowych szynach - ca. 1550,- PLN
-sztyca S-Works Areo identyczna ja w modelu Venge - ca. 1500,- PLN (już nieprodukowana w tej wersji), zacisk siodla na jedną śrubę, jarzmo do szyn karbonowych 7x9
NAPĘD:
-przerzutka tylna SHIMANO ULTEGRA z najnowszej serii 8000
-przerzutka przednia DURA-ACE z najnowszej serii 9000
-kaseta 11 rzędów - 11-32 ULTEGRA z serii 8000
-klamkomanetki - SHIMANO ULTEGRA HYDRO z serii 8000
-łańcuch - ULTEGRA
koszt całęj grupy ULTEGRA HYDRO R8000 ca. 5000,-.
-korba i tarcze 52/38 PRAXIS WORKS model ZAYANTE M30 - hollow forget, cold forget (korby są puste w środku a tarcze kute na zimno) -oś 30mm. Jest to chyba najlepsza w pełni aluminiowa korba na świecie do 2000,PLN - w tej wersji korba jest już niedostępna, nowa wersja z karbonowymi ramionami w dużo wyższej cenie. ZAYANTE M30 jest sztywniejsza niż SHIMANO ULTEGRA głównie ze względu na grubszą oś i konstrukcję korb pustych w środku.
KOŁA (paszport kół Dandy Horse z gwarancją serwisu):
-DANDY HORSE POZYTRON 44 SPX - karbonowe UD - waga kompletu 1460g
-piasty DANDY HORSE - sześciozapadkowe, 48t (punkty zaczepienia)
-szprychy plaskie, straight pull - Sapim CX Sprint SP, po 24 na koło, zaplot na “dwa krzyże”
-nyple szprych - Sapim Polyax alu
-opony Continental GP 5000 - tubless - 25-622
-ozdobne nyple w kolorze różowym i żółtym - po jednym na kole przednim i tylnym, na pierwszej szprysze od zaplotu
-limit wagowy 110kg
-mocowanie tarcz - center lock
cena nowych w obecnej wersji będącej w sprzedaży ca. 5200,- PLN
PEDAŁY:
-SHIMANO - 105
HAMULCE:
-SHIMANO ULTEGRA HYDRO seria 8000
-tarcze SHIMANO DURA ACE - 160mm przód/tył
-okładziny SHIMANO żywiczne
ZACISK SZTYCY
- S-Works do sztyc areo
WAGA: W tej konfiguracji rower waży 7,7kg!!!!!!!!!!!!!!!!
WARTOŚĆ ROWERU W CZĘSCIACH:
- frameset - 6000-7000, PLN
- cockpit S-Works - 4500-5000, PLN
- koła DH - 5000,- PLN
- napęd - 7000-7500,-
W SUMIE to około 22-24 tys. PLN przy dzisiejszych cenach nowych komponentów bez kosztów linek, montażu i różnych duperelek typu np. odpowietrzanie hamulców. Gdyby chcieć taki rower złożyć dzisiaj na tych lub podobnej klasy komponentach to trzeba się liczyć z kosztem ca. 24-25tys. pod warunkiem dostępności części.
CHARAKTER ROWERU:
Rower jest niezwykle sztywny, niesamowicie responsywny i bardzo ale to bardzo precyzyjny w prowadzeniu. Rama jest twarda i sztywna ale w najlepszym znaczeniu, jest zupełnie nieporównywalna ze "zwykłymi" ramami alu. Karbonowe komponenty i koła dodatkowo windują tę ramę na zupełnie inny poziom niż to co daje Spec w fabrycznej specyfikacji. Być może jest to wrażenie subiektywne wynikające ze sztywności i bezpośredniego kontaktu z nawierzchnią ale w tym wyposażeniu i z tymi kołami jest bardziej reaktywny - "elektryczny" - niż Tarmac 6. Daje też dużo większe wrażenie uczestnictwa w jeździe. Jest zdecydowanie bardziej komfortowy niż topowa wersja sprzedażowa. Atomowe przyśpieszenie typowe dla Alleza jest spotęgowane naprawdę niesamowicie niską wagą roweru jaką udało się uzyskać - 7,7kg!!!!!!!!!. W przypadku lżejszego zawodnika do 80kg można realnie myśleć o zbiciu wagi roweru do 7,0 kg.
Powyższe opinie są oczywiście subiektywne.
W razie pytań lub wątpliwości chętnie odpowiem. Mogę także przesłać dodatkowe zdjęcia. Rower sfotografowany bez picowania. Jest w stanie perfekcyjnym. Owijka ma ślad używania - kilometry robią swoje ale jest w doskonałym stanie. Rower trzymany w domu, używany w suche dni. Możliwe oględziny i jazda próbna w Warszawie.
SPRZEDAŻ Z VAT. PODANA CENA JEST CENĄ BRUTTO. WYSYŁKA KURIERSKA NA ODPOWIEDZIALNOŚĆ I KOSZT KUPUJĄCEGO.
Warunki ewentualnego transportu/wysyłki do ustalenia z nabywcą.
Gorąco polecam i zapraszam do zakupu.