Niesamowita prędkość odczytu danych z przetwornika obrazu
Wykonany w technologii BSI, pełnoklatkowy przetwornik CMOS Exmor R™ umożliwia wyjątkowo szybki odczyt danych, a ponadto odznacza się wysoką czułością i szerokim zakresem dynamiki. Zaawansowana matryca filtra barw zwiększa dokładność reprodukcji kolorów, a umieszczone w płaszczyźnie ogniskowej pola AF z systemem wykrywania fazy zapewniają stabilne i dokładne działanie systemu automatyki ostrości. Połączenie wszystkich tych cech składa się na niezwykłą jakość obrazu.
Wysoko wydajny procesor obrazu
Szybki procesor obrazu BIONZ XR™ minimalizuje opóźnienia, dając imponujące możliwości przetwarzania w czasie rzeczywistym — między innymi podczas ustawiania ostrości, rozpoznawania obrazów i korygowania ich jakości. Odpowiada też za przesyłanie danych, działanie systemu obsługi i inne funkcje kamery.
Wysoka czułość, szeroki zakres dynamiczny
Pełnoklatkowy przetwornik optymalizuje dane wyjściowe, zapewniając wysoką czułość i niski poziom zakłóceń w całym zakresie ustawień kamery. Aby wyraźnie utrwalić ruch mimo słabego oświetlenia, możesz rozszerzyć czułość ISO do imponującego poziomu 409 600. Rozszerzony, ponad 15-stopniowy zakres dynamiki pozwoli uniknąć prześwietlenia świateł. Połączenie wysokiej czułości z szerokim zakresem dynamiki oznacza większą elastyczność w postprodukcji.
Wewnętrzny zapis w formacie All-Intra
Podczas nagrywania na wewnętrzny nośnik obsługiwana jest nie tylko kompresja międzyklatkowa Long GOP, lecz również wewnątrzklatkowa (All-Intra) z niezależną kompresją każdej klatki przy dużej przepływności — do 600 Mb/s. Tryb XAVC S-I idealnie nadaje się zatem do utrwalania szybkiego ruchu. Zapewnia też maksymalną elastyczność i jakość obrazu w postprodukcji. [1] All-Intra (All-I) [2] Long GOP [3] Grupa obrazów (GoP)
Nagrywanie obrazu 4K HFR 120 kl./s
Szybki odczyt przetwornika obrazu i wysoka wydajność procesora BIONZ XR umożliwiają nagrywanie obrazu 4K (QFHD) z pełnoklatkowej matrycy w tempie 120 kl./s. Indywidualny odczyt poszczególnych pikseli pozwala utrwalać obraz 4K (QFHD) także przy dużej szybkości klatek i uzyskać w postprodukcji wyraźny film w zwolnionym tempie (do 5 razy w stosunku do rzeczywistego)7. Dokładny system AF umożliwia nagrywanie w zwolnionym tempie z pięknym efektem bokeh.
Kinowa kolorystyka dzięki technologii S-Cinetone™
Profil wyglądu Sony S-Cinetone, opracowany pierwotnie do kamery FX9, pozwala uzyskać filmowe kolory w samej kamerze. S-Cinetone jest zoptymalizowany do naturalnej reprodukcji odcieni skóry i środka zakresu barw. Nadaje przyjemny wygląd fragmentom ulegającym prześwietleniu i imponująco odwzorowuje obiekty — bez korekt w postprodukcji. [1] Standardowy obraz (bez profilu obrazu) [2] S-Cinetone (profil obrazu 11)
Krzywe S-Log2 i S-Log3 z obsługą 10-bitowego kodowania 4:2:2
Kamera umożliwia użycie krzywych gamma S-Log2 i S-Log3. Krzywa S-Log3 lepiej oddaje przejścia tonalne w zakresie od cieni do średniej szarości (18%) i pozwala uzyskać szeroki zakres dynamiczny — maksymalnie ponad 15 stopni. Jeśli obraz z kamery ma być dostosowany do innych kamer Cinema Line z krzywą S-Log3, można skorzystać z trzech ustawień przestrzeni barw (S-Gamut, S-Gamut3 i S-Gamut3.Cine) zapewniających elastyczność i efektywność procesu twórczego podczas postprodukcji.
Kodek HEVC o wysokiej efektywności kompresji
Użycie kodeka MPEG-H HEVC/H.265 do nagrań w formacie XAVC HS podwaja wydajność kompresji. W porównaniu ze standardowym formatem 4K XAVC S format XAVC HS umożliwia zapis szczegółowego obrazu filmowego z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 w plikach o zbliżonej, a nawet mniejszej objętości. Oznacza to jeszcze wyższą jakość obrazu przy rozsądnych rozmiarach plików.