Regulamin aukcji
Niniejszy regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady aukcji (ofert) zamieszczanych na portalu allegro.pl przez spółkę działającą pod firmą Globalshiping Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (40-019) przy ul. Krasińskiego 29/9 wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000597106, NIP 9542761823, REGON 363516024. Numer telefonu: +48 502 372 641, adres e-mail: kontakt@globalshiping.pl.
Definicje terminów użytych w Regulaminie:
Pośrednik - Globalshiping Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Katowicach (40-019) przy ul. Krasińskiego 29/9 wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000597106, NIP 9542761823, REGON 363516024.
Dostawca – podmiot znajdujący się w państwie trzecim, u którego Pośrednik składa zamówienie na Towar w imieniu i na rzecz Klienta, będący równocześnie stroną umowy sprzedaży Towaru zawieranej z nim (Dostawcą) przez Pośrednika w imieniu i na rzecz Klienta.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której prawo przyznaje zdolność prawną zawierająca umowę z Pośrednikiem z wykorzystaniem portalu allegro.pl
Usługa – umowa zawierana na odległość z wykorzystaniem portalu allegro.pl pomiędzy Pośrednikiem a Klientem, której przedmiotem jest zamówienie przez Pośrednika w imieniu i na rzecz Klienta towaru u Dostawcy.
Towar - rzecz ruchoma, która jest przedmiotem zamówienia w związku z realizowaną Usługą na rzecz Klienta.
§1 Postanowienia ogólne
1. Pośrednik na swoich aukcjach oferuje pośrednictwo w złożeniu zamówienia (oraz dokonania zakupu) w imieniu i na rzecz Klienta u Dostawcy na Towar, którego opis umieszczono w opisie aukcji.
2. Towary, które mogą zostać zamówione dla Klienta u Dostawcy są nowe, wolne od wad fizycznych oraz prawnych.
3. Towary mogą zostać objęte gwarancją. Zasady, okres oraz tryb realizacji uprawnień wynikających z gwarancji określa Karta gwarancyjna dostarczana Klientowi wraz z zakupionym towarem. Gwarancja nie wyłącza oraz nie ogranicza możliwości skorzystania przez Klienta z uprawnień wynikających z tytułu rękojmi za wady towaru.
4. Ceny podane w opisie aukcji są cenami zakupu Towaru określonymi przez Dostawcę. Do ceny zakupu Towaru u Dostawcy naliczona jest dodatkowo opłata za transport. Opłata naliczana jest zgodnie z jej wysokością określoną każdorazowo przy opisie aukcji.
5. Pośrednik informuje, iż zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146 pkt.1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług do ceny zakupu Towaru u Dostawcy może zostać doliczony podatek VAT w wysokości 23%. Upoważnionym do poboru podatku, o którym mowa w zdaniu poprzednim jest przewoźnik dokonujący dostawy Towaru do Klienta lub osoba upoważniona do dostawy Towaru w jego imieniu.
6. Pośrednik informuje, iż w przypadku przesyłek wysyłanych z państwa trzeciego bezpośrednio do odbiory znajdującego się na terenie Unii Europejskiej, zwolnieniu od opłaty celnej podlegają Towary, których rzeczywista wartość nie przekracza 150 euro. Zwolnienie to nie dotyczy Towarów o wyższej wartości oraz bez względu na wartość wyrobów alkoholowych, perfum i wód toaletowych oraz tytoniu i wyrobów tytoniowych.
7. W przypadku obowiązku wniesienia opłaty celnej przez Klienta z tytułu importu na teren UE Towaru zakupionego u Dostawcy, wysokość opłaty celnej ustalana jest przez Urząd Celny zgodnie ze Wspólną Taryfą Celną (stanowiącej załącznik I do rozporządzenia Rady (EWG) Nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej) na podstawie deklaracji celnej wypełnionej przez Klienta.
8. Opłata celna naliczana jest od wartości Towaru (kosztu zakupu Towaru u Dostawcy wskazanego w opisie aukcji) oraz od wartości kosztów dostawy (określone w opisie aukcji) – wskazanych w deklaracji celnej oraz potwierdzonych odpowiednim dokumentem np. potwierdzeniem przelewu czy też wiadomością o warunkach transakcji otrzymaną przez Klienta po skorzystaniu z usługi Pośrednika.
§2 Czas realizacji zamówienia oraz dostawa
1. Pośrednik dokonuje zamówienia Towaru u Dostawcy niezwłocznie po dokonaniu przez Klienta płatności w wysokości i zgodnie ze sposobem wynikającym z opisu aukcji.
2. Dostawca realizuje zawartą z nim w imieniu Klienta umowę sprzedaży niezwłocznie, przesyłając wskazany Towar na adres pocztowy podany w trakcie przez Klienta.
3. Czas dostawy Towaru wynosi od 14 do 30 dni (chyba, że coś innego wynika z opisu aukcji).
4. Po odbiorze Towaru Klient powinien dokładnie sprawdzić stan opakowania i jego zawartość. W razie stwierdzenia ewentualnych uszkodzeń bądź innych nieprawidłowości powinien w obecności kuriera lub osoby wydającej Towar sporządzić protokół ze szkody oraz zawiadomić nas o zaistniałej sytuacji.
§3 Postępowanie reklamacyjne
1. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przez Pośrednika zawartej z nim umowy, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji.
2. Reklamacja powinna zostać przesłana na adres siedziby Pośrednika lub na jego adres e-mail: kontakt@globalshiping.pl.
3. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta (imię i nazwisko; nazwa użytkownika allegro), dane do kontaktu (adres do korespondencji, adres e-mail) oraz wskazanie umowy (usługi), okresu czasu i okoliczności, których dotyczy reklamacja.
4. Reklamację rozpatruje pośrednik w terminie 14 dni kalendarzowych od jej otrzymania. Informacja o wyniku rozpatrzenia reklamacji zostanie przekazana na wskazany przez Klienta adres do korespondencji lub adres e-mail.
§4 Odstąpienie od umowy pośrednictwa
1. Klientowi będącemu konsumentem w związku z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, przysługuje prawo do dostąpienia od umowy zwartej na odległość bez podawania przyczyny.
2. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy pośrednictwa.
3. Klient może odstąpić od umowy, składając stosowne oświadczenie Pośrednikowi.
4. Do zachowania terminu określonego w ust. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
5. Pośrednik niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. Pośrednik niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego płatności. Pośrednik dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
§5 Odstąpienie od umowy sprzedaży zawartej z Dostawcą
1. Z uwagi na uprawnienia konsumenta przewidziane ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w celu ułatwienia Klientowi będącemu konsumentem realizacji jego praw, Pośrednik na mocy ustaleń poczynionych z Dostawcą przyjmuje w jego imieniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Towaru oraz dokonuje zwrotu płatności.
2. Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w terminie 14 dni kalendarzowych od momentu objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta lub osobę trzecią przez niego wskazaną inną niż przewoźnik.
3. Klient może odstąpić od umowy, składając oświadczenie Pośrednikowi.
4. Do zachowania terminu określonego w ust. 2 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
5. Pośrednik niezwłocznie potwierdzi Klientowi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. Pośrednik niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi wszelkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Pośrednik dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Jeżeli Pośrednik nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób oferowany na aukcji, Pośrednik nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
9. Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Pośrednikowi lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Pośrednika niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych, od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba, że Pośrednik zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
10. Klient ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
11. Towar należy dostarczyć na adres: Artur Chrusciel, ul. Sosnowa 8, 42-450 Grabowa.
12. W razie odstąpienia od umowy konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
13. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów określonych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
§6 Postanowienia dodatkowe
1. Wszelkie treści zamieszczone na aukcjach Pośrednika a nie pochodzące od serwisu Allegro (wliczając w to grafikę, teksty, układ stron i logotypy) korzystają z ochrony przewidzianej dla praw autorskich i są wyłączną własnością Pośrednika lub Dostawcy. Wykorzystywanie tych treści bez pisemnej zgody Pośrednika lub Dostawcy skutkuje odpowiedzialnością cywilną oraz karną.
2. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
3. Klient będący konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń w drodze mediacji lub sądu polubownego. Niezależnie od tego Klient może zwrócić się o pomoc do miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów. Wszelkie niezbędne informacje można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl. Klient będący konsumentem może ponadto skorzystać z elektronicznego sposobu rozwiązywania sporów ze Sprzedawcą za pośrednictwem platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
4. Spory powstałe w wyniku świadczenia usług na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną poddane pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu według wyboru Klienta zgodnie z właściwymi przepisami prawa polskiego.